Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha FZR1000 1989r Czyżby za wczesne odcięcie zapłonu??

Michcio 88 06 Mar 2012 10:33 2646 8
  • #1 06 Mar 2012 10:33
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Cześć forumowicze, potrzebuję kogoś kto się zna a najlepiej zajmuje naprawą motocykli. A mianowicie posiadam motocykl taki jak w temacie i na wolnych obrotach chodzi równo, a po prze gazowaniu za wcześnie odcina zapłon.
    Dodam że silnik został wymieniony, z tym że z modelu 1992/3, niby takie same a jednak różniły się filtrem oleju, starszy miał puszkę na wkład i chłodnice oleju, a silnik po 90roku posiada filtr nakręcany na podporę filtra w której jest przepływ płynu chłodniczego, pewnie zastąpienie chłodnicy oleju. Reszta jest bliźniaczo taka sama. Gaźniki przeczyszczone, świece w porządku.
    Mała sugestia, czy to może być wina modułu?
    Zastanawiam się w raz z kolegą jeszcze nad czujnikiem położenia wału i rozrządem.
    Dziękuję z góry za wszelką pomoc którą mógł bym za Prośbą otrzymać:D

    Jeżeli post jest w nie właściwym Dziale, to prosił bym naszych moderatorów o nie kasowanie go lecz przeniesienie do właściwego działu.

    Pozdrawiam Michał.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 06 Mar 2012 13:54
    daro07x
    Poziom 11  

    Polecam zajrzeć do part diagramów obu modeli, i sprawdzić czy to te same części.
    Part diagram'y okazały się bezcenne podczas remontu quada Kawasaki i często dużo wyjaśniają.

    0
  • #3 06 Mar 2012 15:25
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Motocykl ładnie pracuje na wolnych obrotach, gdy by mu coś nie pasowało to wątpię że by wogule odpalił. Ale mogę się oczywiście mylić:). Pierwsze podejrzenia to moduł. Ale trzeba się upewnić żeby nie kupować w ciemno :D

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Mar 2012 19:11
    marcpol
    Poziom 20  

    Lampa stroboskopowa - sprawdź czy rzeczywiście zanika iska przy danych obrotach.
    Oscyloskop - sprawdź sygnał z czujnika położenia WK.

    0
  • #5 06 Mar 2012 23:01
    Michcio 88
    Poziom 16  

    W samochodzie wiem jak to zrobić patrząc na pasek. A w motocyklu mogę tylko sprawdzić czy pracują cylindry. Tak czy się mylę?

    Dodano po 9 [minuty]:

    A gdyby nawet okazało się że jest moment zanikania, to w czym szukać powodu? Dla mnie może być moduł albo cewki, ale cewki raczej wykluczam bo na niskich obrotach ładnie chodzi, i odpala bez zająknięcia. Chodź raz był przypadek przy odpaleniu chwilowym że strzelił, ale potem jak kolega zajrzał do gaźników to był trochę przybrudzony i zbierało się paliwo na pierwszym cylindrze z tym że jest już OK z gaźnikami i dalej to samo.

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Mar 2012 08:20
    helena33
    Poziom 27  

    Ustawiałeś gaźniki pod wakuometrem ? Jest to przyrząd do synchronizacji gaźników. Dzięki niemu ustawisz także skład mieszanki.

    0
  • #7 07 Mar 2012 10:36
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Tak wiem co to jest. W takim razie trzeba będzie przejechać się do serwisu który posiada ów przyrząd. Kolega w nim robił w zeszłym roku synchronizacje, lecz na starym silniku. Pewnie i teraz trzeba będzie. A czy to może mieć wpływ na za wczesne odcinanie zapłonu :)??

    0
  • Pomocny post
    #8 07 Mar 2012 11:20
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Mar 2012 18:10
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Na silniku znajduje się tylko czujnik położenia wału. Obrotomierz podłącza się po przez obwinięcie kabla w około kabla wysokiego napięcia na pierwszym cylindrze. Licznik nie fabryczny tylko uniwersalny motocyklowy.

    Dodano po 4 [godziny] 43 [minuty]:

    Wszystko podobno się rozwiązało, dzwonił do mnie kolega i ktoś podpowiedział żeby prze gazował po czym wyłączył i włączył zapłon i potem jest dobrze. Podobno jakaś mała puszeczka koło modułu jest wadliwa. Jak się dowiem co się stało dokładniej i napisze dla następnych kolegów z podobnym problemem. :)
    Obecnie Bardzo Dziękuję i Pozdrawiam kolegów :D.

    0