Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato 2008 2,3 Diesel - Sterowanie kompresorem zawieszenia samopoziomujące

Mathevp 06 Mar 2012 12:59 12067 4
  • #1
    Mathevp
    Level 19  
    Witam,

    Mam problem z układem sterowania kompresora w układzie zawieszenia samopoziomującego.
    FIAT DUCATO 2,3 D z 2008 r.
    Kompresor zaczął powodować zwarcia a po zczytaniu parametrów pokazuje że jego temperatura wynosi 100 st.C.
    Można go "odpalić" na krótko i pracuje.
    Podejrzewam uszkodzenie elektroniki sterującej a dokładnie układu kontroli ciśnienia/zabezpieczenia temperaturowego.

    Szukam jakichkolwiek materiałów lub kogoś znającego temat, kto się podejmie naprawy. Serwis oczywiście proponuje wymianę całego kompresora :cry:

    Pozdro
    Maciek
  • #2
    Anrz_
    Level 1  
    Witam wszystkich forumowiczów to jest mój pierwszy postna tymże forum

    Ja mam również problem z zawieszeniem pneumatycznym wiec troszke siedzi w temacie wiec niewarto zakładac nowego wątku.
    Na dzien dzisiejszy objawy mam takie ze autko po wyłaczeniu zaplonu za chwilke wchodzi w poziom -3 . Niezawsze da sie go podniesc do poziomu 0 za pomocą klawiszy, natomiast po ruszeniu z miejsca auto sie samopoziomuje.
    Pierwszy objaw byl taki ze niedalo sie auta opuscic ponizej poziomu zero a w poziomy +1 do + 3 wchodził potem zaczelo opadac samopo wylaczeni zaplonu . wspomne tylko raz jeszcze ze podczas jazdy samopoziomowanie dziala.

    Pytanie co moze byc przyczyna tej niedyspozycji
    Moze wystarczy tylko przesterowac komputer ew. usunac jakies błedy a moze jeszcze cos innego.
    Prosze o jakies wskazówki . Ducato 3.0 2010 r.
    Pozdrawiam
  • #3
    Mathevp
    Level 19  
    Witam,

    Problem został rozwiązany.
    Do sterownika kompresora zawieszenia dostaje się woda.
    Pytkę z elektroniką należy wyciągnąć, dokładnie przepłukać i osuszyć.

    Ja osobiście zabezpieczyłem dodatkowo płytkę lakierem do obwodów elektronicznych (do wysokich temperatur) a złącza posmarowałem odpowiednim rodzajem wazeliny (też odporną na wysokie temperatury).

    Po złożeniu, wizyta w serwisie w celu resetu układu i wszystko pracuje poprawnie.
    W moim odczuciu jest to wada fabryczna i praktycznie każdy kto ma takie zawieszenie w ciągu 3-4 lat odwiedzi serwis.

    Pozdrawiam
    M

    PS. Serwis oczywiście chciał wymienić cały kompresor za bagatelka 3000 zł ;-(
    M
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Ogólnie wiązka w ducato/boxser/jumper to nieporozumienie.
    Sterownik silnika na który leci woda oraz napęd rozrządu - zimą może nawet rozrząd skoczyć!
    Te auta to chyba tylko południe europy mają obsługiwać :)
  • #5
    Mathevp
    Level 19  
    Jako ciekawostkę napiszę, że właśnie padł czujnik poziomu zawieszenia.

    Mam dość i wymieniam układ na mechaniczny (koszt około 1200 pln)

    Ostrzegam wszystkich którzy chcą zakupić sobie fiata z takim zawieszeniem aby dali sobie spokój.

    Naprawdę nie warto.

    Pozdrawiam
    M