Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WHIRLPOOL AWG 036/WP - cieknie (minimalnie) czymś czarnym...

markcomp77 30 Gru 2004 16:32 17568 46
  • #1 30 Gru 2004 16:32
    markcomp77
    Poziom 12  

    Witam!

    problemy z automatem...

    po założeniu paska (który spadł) pralka nie kończy cylku prania... pozostaje woda

    Czy to oznacza zatkany odpływ (filtr) wody?... proszkiem z nieudanych poprzednich prań

    Co może oznaczać malutka ilość czarnej cieczy pod pralką po praniu?

    Pomocy!!! nie będę prał ręcznie!!! ani w frani...

    0 29
  • Pomocny post
    #2 30 Gru 2004 17:45
    Paw_el

    Specjalista AGD

    Witam.
    W pierwszej kolejności opróżnij pralkę z wody opuszczając nisko do miski wąż spustowy i sprawdź filtr (proszek z nieudanych prań?), a później działanie pompki.
    Czarna ciecz pod pralką? może oznaczać wyciek np z łożysk.

    1
  • #3 30 Gru 2004 18:01
    markcomp77
    Poziom 12  

    Paw_el napisał:
    ... proszek z nieudanych prań?


    pralka działała przez ponad 7 lat... jednak pewnego pięknego dnia przestała obracać bebnem - po rozbebeszeniu okazało się, iż spadł pasek...
    możliwe, iż proszek z nieudanego prania zablokował filtr wyjściowy... (sprawdzę wieczorem)

    pytanie: dlaczego pasek spadł?
    dlaczego pojawiła się TA czarna ciecz na ziemi?

    może jest jakaś wspólna przyczyna...

    jeżeli to problemy z łożyskiem - jak napisał Paw_el... to szykuje się większa naprawa

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Gru 2004 18:12
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #5 30 Gru 2004 21:50
    skryn
    Admin grupy AGD

    markcomp77 napisał:


    pytanie: dlaczego pasek spadł?
    dlaczego pojawiła się TA czarna ciecz na ziemi?

    może jest jakaś wspólna przyczyna...

    jeżeli to problemy z łożyskiem - jak napisał Paw_el... to szykuje się większa naprawa


    Najprawdopodobniej czeka Ciebie wymiana pralki....
    Siedem lat pracy? A gdzie byłeś, jak tylko trochę zaczęła głośniej pracować? Teraz, to już tylko pewnie wymiana zbiornika (powytapiane mocowanie ułożyskowania). A koszt naprawy niemały= nieopłacalność! Jakieś 500PLN. I to tanio!

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 31 Gru 2004 13:37
    markcomp77
    Poziom 12  

    Bleble napisał:
    Okręć bębnem jeśli podczas kręcenia jest słyszalny chrobot to uszkodzone łożyska , zobacz czy jest luz osiowy na bębnie
    Pozdrawiam


    podczas kręcenia bębna jest opór (większy niz kiedyś) - ale chrobotania nie usłyszałem...

    co ciekawe... ten ciemny płyn wydobywa się(w małej ilości i jedynie podczas prania) w lewym tylnym robu (pralka ma ładowanie od góry)

    zasadniczo pralka po założeniu paska pracuje - a dominujący problem teraz to brak usunięcia wody przed płukaniem - wczoraj nie miałem czasu przetestować (brak potrzeby prania).... ale w filtrze wyjściowym oraz w wężu było nieco "draństwa" pozostałego po nie zakończonych powodzeniem praniach...

    Dodano po 9 [minuty]:

    skryn napisał:
    Najprawdopodobniej czeka Ciebie wymiana pralki....

    to by było straszne...

    skryn napisał:
    Siedem lat pracy?

    czyli dopiero mineła wydłużona gwarancja - czyżmy pralka posiadała timer -lub raczej ładunek z mechanizmem zegarowym?

    skryn napisał:
    A gdzie byłeś, jak tylko trochę zaczęła głośniej pracować?

    w sąsiednim pomieszzeniu...

    Rejestrowalnie głośniej pracuje jedynie podczas wirowania.

    a wzrost hałasu wystąpił dopiero po założeniu paska....

    0
  • Pomocny post
    #7 31 Gru 2004 14:38
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 31 Gru 2004 14:59
    markcomp77
    Poziom 12  

    Bleble napisał:
    [...] jak zatrze się łożysko po stronie biernej to do wymiany będzie zbiornik


    czyli łożysko bierne (to na którym wisi bęben) jest niewyminne?
    a można z nim coś zrobić zanim zupełnie padnie?

    ps. najlepszego w Nowym Roku 2005!

    0
  • Pomocny post
    #9 31 Gru 2004 15:31
    skryn
    Admin grupy AGD

    :arrow: markcomp77
    Pasek sam nie spada! Zawsze jest jakaś przyczyna. W tym modelu, aż takich luzów łożysko (bierne, po lewej stronie) nie dostaje, prędzej wytopi się otwór w zbiorniku (plastik DURAPROX..?), niż te luzy.. Bęben rusza się jak chce (w tym koło pasowe i dlatego spada pasek- ale to jest po stronie czynnej, prawej).A to kończy się to wszystko tak, jak wcześniej pisałem. I może stąd również masz problem z odwirowaniem.

    Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym 2005 Roku.

    0
  • #10 31 Gru 2004 16:01
    markcomp77
    Poziom 12  

    skryn napisał:
    Bęben rusza się jak chce (w tym koło pasowe i dlatego spada pasek- ale to jest po stronie czynnej, prawej)


    bęben nie rusza sie jeszcze jak chce... pasek po założeniu nie spadł do tej pory - czyli przez okres jednego prania z niepełnym wirowaniem (bo była woda)....

    Człowiek się łapie nadzieji...

    przyszłe testy wyjaśnią wątpliwości...

    a co można zrobić jeżeli naprawa ma sens?

    0
  • Pomocny post
    #11 31 Gru 2004 16:15
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #12 31 Gru 2004 16:24
    skryn
    Admin grupy AGD

    markcomp77 napisał:


    bęben nie rusza się jeszcze jak chce... pasek po założeniu nie spadł do tej pory - czyli przez okres jednego prania z niepełnym wirowaniem (bo była woda)....

    Człowiek się łapie nadzieji...

    przyszłe testy wyjaśnią wątpliwości...

    a co można zrobić jeżeli naprawa ma sens?


    Kolega Bleble napisał wyżej, co może być przyczyną niewylewania wody z pralki. Jak już dojdziesz, co było tego przyczyną, to sprawdź j.w. (dotyczy ułożyskowania), a wtedy naprawa może mieć sens.

    Pozdrawiam. :D

    0
  • #13 03 Sty 2005 12:54
    markcomp77
    Poziom 12  

    Bleble napisał:
    Łożyskowanie jest wymienne ale jeśli czekasz za długo to okręci się w zbiorniku i miejsce gdzie jest mocowane jest wyjechane


    napewno poleciało łożysko to po lewj stronie (przy pasie) - to się czuje (zwłaszcza po zdięciu paska - jest wyczuwalny wyraźny luz)... czy aby je wymienić trzeba otwierać zbiornik?


    Czy konieczne jest sprawdzenie tego drugiego łożyska - wtopienia (po prawej)?
    ...bo jeżeli tak - wtedy będę musiał otworzyć zbiornik - czy aby nie będę musiał zmnienić jakiś uszczelek (uszczelnień)?

    Gdzie można w Warszawie lub okolicach dokonać zakupu łożysk do tej pralki?

    1
  • Pomocny post
    #14 03 Sty 2005 15:05
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 03 Sty 2005 18:18
    markcomp77
    Poziom 12  

    Bleble napisał:
    ...Dostępne w sklepach z częściami AGD


    a gdzie w okolicach Warszawy jest sklep z częściami AGD?

    0
  • #16 03 Sty 2005 18:51
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 04 Sty 2005 10:50
    markcomp77
    Poziom 12  

    Bleble napisał:
    Lożyska są typowe plus faoring VS-25 po stronie czynnej a z drugiej całe łożyskowanie


    pytałem moich znajomych mechaników co to jest faoring... i nie wiedzieli

    Co to jest ten faoring?

    0
  • Pomocny post
    #18 04 Sty 2005 11:29
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 04 Sty 2005 11:56
    markcomp77
    Poziom 12  

    Bleble napisał:
    Dokładniej V-oring jest to rodzaj uszczelki
    zabezpiecza łożysko przed wodą


    czyli oring w kształcie "V"...

    elektronikowi nie jest łatwo zrozumieć machanika!

    0
  • #20 04 Sty 2005 12:48
    Paw_el

    Specjalista AGD

    Witam.
    Jest to trochę inne rozwiązanie uszczelnienia tzw. "V-ring"(lub uszczelnienie łożyska). W hurtowni lub sklepie z częściami zamiennymi napewno będą wiedzieć.
    Zajrzyj tutaj:
    http://cs.rzeszow.pl/index/index.php
    Podpowiada elektromechanik.

    0
  • #21 07 Sty 2005 13:27
    markcomp77
    Poziom 12  

    Witam!

    cd... walki o lepsze jutro mojej pralki

    w jaki sposób można zdemontować koło pasowe?
    (aby dostać się do łożyska... które coś trafiło)

    wygląda to tak:

    Na śtodku koła jest śruba (łepek 13tak) z podkładką...
    Tę śrubę udaje się odktęcić - trzymając koło pasowe (cały interes jest zawieszony na amortyzatorach więc wszystko lata jak chce).

    dalej niewiem co mam zrobić (jak zrobić)...

    widać wałek z gwintem do którego była przykręcona nasza (moja) śruba...
    pomiedzy tym wałkiem a otworem koła pasowego jest COŚ w krztałcie przerwanego pierścienia.... zapewne należałoby wyjąć ten pierścień - wtedy możliwy by był demontarz koła pasowego - TYLKO JAK?

    czy do tego potrzebne jest specjalne narzędzie do ściągania?

    czy na gorąco?

    czy jest jeszcze jakiś hack?

    0
  • Pomocny post
    #22 07 Sty 2005 13:45
    monjan5
    Poziom 20  

    Musisz miać ściągacz.Nogami chwytasz koło, a śrubę na wałek. Tylko daj jakąś podkładkę aby nie uszkodzić gwintu.Wkręcasz śrubę i postukujesz w nią "od czoła".Powinno puścić.pozdrawiam.mon

    0
  • Pomocny post
    #23 07 Sty 2005 14:52
    Paw_el

    Specjalista AGD

    monjan5 napisał:
    Musisz miać ściągacz.Nogami chwytasz koło, a śrubę na wałek. Tylko daj jakąś podkładkę aby nie uszkodzić gwintu.Wkręcasz śrubę i postukujesz w nią "od czoła".Powinno puścić.pozdrawiam.mon


    ....Nogami chwytasz koło :?: :?: :?:
    Możesz przesłać zdjęcie jak wygląda taka ekwilibrystyka? :roll:

    0
  • Pomocny post
    #24 07 Sty 2005 15:28
    zayzayer
    Specjalista AGD

    Nie zauważyłeś, że to wersja dla jednorękich ?

    0
  • Pomocny post
    #25 07 Sty 2005 15:51
    monjan5
    Poziom 20  

    NIE to wersja dla myślących.Trochę więcej wyobraźni i praktyki.Ściągacz ma trzy szczęki potocznie zwane nogami i śrubę z pokrętłem.Może jeszcze instrukcję obsługi?pozdrawiam.mon

    0
  • Pomocny post
    #26 07 Sty 2005 16:24
    zayzayer
    Specjalista AGD

    No własnie, a nie lepiej będzie ściągnąć te koło takim właśnie jak na obrazku ściągaczem?
    Nie każdy przecież ma taką wyobraźnie i doświadczenie, żeby nogami ściagać koła pasowe.

    0
  • #27 07 Sty 2005 17:12
    markcomp77
    Poziom 12  

    dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź...

    REASUMUJĄC:
    trzeba ściągacz sobie zrobić... albo nogami trzymając śrubę rekami ciądnąć koło - aż do "wyrwania" koła.

    A jak droga powrotna?

    0
  • #28 07 Sty 2005 17:56
    zayzayer
    Specjalista AGD

    markcomp77 napisał:
    dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź...

    REASUMUJĄC:
    trzeba ściągacz sobie zrobić... albo nogami trzymając śrubę rekami ciądnąć koło - aż do "wyrwania" koła.

    A jak droga powrotna?


    No i naucz amatora naprawiać pralki... Przecież to oczywiste, że nogami odpychasz koło pasowe, a szczęką ciągniesz za śrubę. Mam oczywiście na myśli drogę powrotną.

    0
  • Pomocny post
    #29 07 Sty 2005 18:03
    skryn
    Admin grupy AGD

    Dobre dwa duże płaskie śrubokręty podkładasz pod koło, robisz dźwignię z obu stron..i koło schodzi! To prosta rada, jak nie ma się ściągacza.

    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #30 07 Sty 2005 21:03
    112828
    Użytkownik usunął konto