Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5FL 1.9TDI AVB 101KM - nierówna praca na zimnym silniku.

Meon 06 Mar 2012 17:36 15878 17
  • #1 06 Mar 2012 17:36
    Meon
    Poziom 11  

    Witam,
    passat najechano ma zaledwie 165tys KM. Czy zima, czy lato - zawsze odpalał od dosłownie strzała, nawet przy -20! W porównaniu do innego TDI(2.0) w domu, był dużo bardziej niezawodny, rano po odpaleniu zawsze miał lepszą kulturę pracy.
    Taki ideał był przez całą zimę. Mróz, nie mróz a odpalaniem na głowę bił benzyniaki... Do czasu, aż zatankowałem paliwa z jakieś małej stacji. Brat polecał mi ją argumentem, że 100KM na pełnym baku przejedzie firmowym Transitem więcej.
    Rano przy lekkich minusowych temp samochód odpalił z łatwością, jednak aż trzeba było dodawać gaz, aby później nie zgasł. Obroty były niskie, oraz bardzo nie stabilne. Przy obecnych temp było lepiej, jednak też chodził głośniej, coś jak by w nim trzaskało. Obroty także nierówne.

    Wyjeździłem to paliwo, zatankowałem na starej stacji, Vervy. Jest może troszeczkę lepiej (jednak myślę, że to przez coraz większą temperaturę w garażu). Przejechałem na niej ok 30KM.

    Samochód podłączyłem pod kompa, nie wyświetliło żadnych błędów silnika. Jeden stary pozostał(czujnik temp cieczy) - przed zimą był wymieniany i błędu po starym nie skasowałem.

    Dodam, że po dosłownie minucie po odpaleniu samochód chodzi jak dawniej - bardzo dobrze i cicho. Mocy także nie stracił. Jak się lekko zagrzeje, mogę już go gasić i odpalać na nowo, działa wtedy normalnie. Olej, rozrząd oraz wszystkie filtry były wymieniane 11tys. temu.
    Z tym paliwem z małej stacji może to być tylko zbieg okoliczności.
    Co o tym myślicie?

    Przesyłam wszystkie logi dynamiczne i statyczne:
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74823.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74824.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74825.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74826.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74827.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74828.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74829.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74830.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74831.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74832.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74833.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74834.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74835.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74836.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74837.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74838.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74839.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74840.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74841.html
    http://vaglog.rtnet.pl/meonxt_74842.html

    Nie chcę w ciemno wymieniać pompowtrysku, takie pakowanie się w koszta.. :/

    Pozdr. i z góry dziękuję.

    edit: Doszedł nowy objaw - właśnie dowiedziałem sie, że dzisiaj rano spiralka świc żarowych przy temp. -2 pokazała się na zaledwie 1sek. Po prostu pojawiła się i szybko znikła.
    Samochód odpalił jak zawsze "od strzała", jednak znów trzęsło nim po odpaleniu.

    0 17
  • Fibaro
  • #2 06 Mar 2012 20:07
    decybel91
    Poziom 38  

    Na początek spawdź świece żarowe.

    0
  • Fibaro
  • #3 06 Mar 2012 20:36
    T5
    Moderator Samochody

    decybel91 napisał:
    Na początek spawdź świece żarowe.
    Nie -przed odpaleniem podłącz koputer i zobacz jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.Ten czujnik temperatury chyba jakiś kiepski.

    -1
  • #4 06 Mar 2012 21:28
    Meon
    Poziom 11  

    Podłączyłem. W 08-Meas. Blocks, 007 wyświetla:
    Passat B5FL 1.9TDI AVB 101KM - nierówna praca na zimnym silniku.
    Aż się zdziwiłem. Wyłączyłem, włączyłem jeszcze raz i:
    Passat B5FL 1.9TDI AVB 101KM - nierówna praca na zimnym silniku.
    Czujnik nowy, ORI VW Audi, wymieniany może 3 miesiące temu... Poprzedni nieoryginalny działał rok, po czym czasami obryty zaczęły wskakiwać na 1,5tys.

    Co myślicie o pompowtrysku na 4-tym cylindrze? Wydaje się odbiegać od innych.

    0
  • #5 07 Mar 2012 08:28
    Bolo159
    Poziom 9  

    Jak złapie temp to chodzi normalnie?
    Ja najpierw ukłonił bym się w stronę świec.

    0
  • #6 07 Mar 2012 08:54
    polonez15
    Poziom 32  

    gdzieś już wcześniej widziałem ten temat... Do sprawdzenia czujnik jak i wiązka od niego do ECU.

    0
  • #7 07 Mar 2012 09:37
    Sztomel
    Poziom 34  

    Świece swoją drogą, ale widać, że przyczyną krótkiej emisji kontrolki świec żarowych jest sporadyczny błędny odczyt temperatury z czujnika G62 i to jest powodem, że świece nie dostają zasilania, więc nawet, gdyby były sprawne, to i tak nie będą wtedy grzały. Jeśli zarówno przed, jak i po wymianie czujnika G62/G2 problem dalej występuje, to wiadomo, że mało prawdopodobna jest usterka samego czujnika, a jedynie piny wtyczki do niego i wiązka oraz piny wtyczki i samego sterownika silnika.

    0
  • #8 07 Mar 2012 19:25
    Meon
    Poziom 11  

    Poprzednio objaw był zupełnie inny, samochód czasami sam wskakiwał na wyższe obroty, jednak rankiem nie było żadnego problemu. Przedstawiam filmik, który nakręciłem podczas tegorocznych mrozów. Zapewniam że przy -20 samochód odpalił dokładnie tak samo.


    Link


    Tutaj filmik przedstawiający obecną sytuację:


    Link


    Już dzwoniłem do sprzedawcy czujnika, mam go odesłać wraz z paragonem, którego swoją drogą nie było w paczce. Jednak myślę, że da się to jakoś załatwić. Czas realizacji realizacji to 14 dni, więc też szmat czasu.
    Myślę także, że może odpiąć wtyczkę z czujnika, i wtedy spróbować odpalić auto rankiem? Komputer w takim momencie skąd bierze temperaturę cieczy? Na jakiej podstawie ustala, jak długo mają się grzać świece?
    Jeśli brałby np. od temp powietrza, to świece powinny się normalnie rozgrzać, a samochód odpalić jak dawniej.
    Jeszcze ponawiam pytanie o moje pompowtryski. Wg. loga ten na 4-tym cylindrze odstaje o reszty, szkodzi to w czymś?

    0
  • #9 07 Mar 2012 20:26
    polonez15
    Poziom 32  

    "Film wideo jest prywatny"

    Co do czujnika, jak odepniesz, to ECU przyjmuje stałą wartość ustaloną na minusie, i wtedy świece grzeją najdłuższy czas. Co do PD, to czwarty albo ma problemy z wiązką, regulacją popychacza lub jest już padaką. Korekcja powinna mieścić się pomiędzy -2.8 do + 2.8 mg, a tu jest już granica. Przy tym stanie może go calkiem wykluczyć z pracy, więc silnik będzie gorzej uruchomić, będzie pracował jak ciągnik, miałem taką sytuację w swoim AVB ubiegłej zimy. Po nagrzaniu się pompki wewnątrz się uszczelniała i korekcja wskakiwała na 0.8 i chodził OK. Opisany przez Ciebie tekst, że po lekkim rozgrzaniu jest OK bardzo przypomina mi moją sytuację. Fakt, ECU powinien zapisać błąd przekroczonej regulacji dawki na tym PD, więc u Ciebie chyba jeszcze do tego nie doszło.

    EDIT:

    film ewidentnie wg. mnie wskazuje na uszkodzony PD. :)

    1
  • #10 07 Mar 2012 20:30
    Meon
    Poziom 11  

    Zagalopowałem się przy wstawianiu. Już jest ok.

    0
  • Fibaro
  • #11 07 Mar 2012 22:06
    ozyrys00
    Poziom 10  

    A powiedzcie mi, dlaczego w grupie 18 czasem zdarzały się wskazania inne niż 0 tz 4. Z tego co wyczytałem to wartość musi być 0 (uczę się czytać logi).
    Passat B5FL 1.9TDI AVB 101KM - nierówna praca na zimnym silniku.

    1
  • #12 07 Mar 2012 22:11
    Meon
    Poziom 11  

    Działo się tak, kiedy przy dynamicznych odejmowałem gazu. Przy statycznych zawsze same zera. Logi robiłem sam, i niestety nie umiałem robić dynamicznych tylko przy "gazie w podłogę".
    Podobno w takim wypadku 4-ki to normalna rzecz.

    Chyba będę musiał wymienić czujnik oraz pompowtryskiwacz. Sprawdzę jeszcze jak odpala z odłączonym czujnikiem.

    0
  • #13 07 Mar 2012 23:04
    polonez15
    Poziom 32  

    Pompka nie koniecznie jest do wymiany, może to być wina jego ustawienia, choć inne parametry na to nie wskazują... Uważam, że wyczerpany został temat na razie Twojego problemu.

    0
  • #14 08 Mar 2012 15:30
    Meon
    Poziom 11  

    Po odłączeniu czujnika cieczy, w ostatniej pozycji grupy 007 widniała temperatura równa tej pierwszej(temp paliwa podobno). Rosła ona wraz z grzejącym się samochodem.
    Odpalił bez czujnika od strzała, świece grzały długo, obroty wskoczyły dość wysoko, nic nie telepało.. Więc to on idzie na pierwszy odstrzał.

    0
  • #15 08 Mar 2012 18:43
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Meon napisał:
    Czujnik nowy, ORI VW Audi, wymieniany może 3 miesiące temu
    Meon napisał:
    Już dzwoniłem do sprzedawcy czujnika, mam go odesłać wraz z paragonem, którego swoją drogą nie było w paczce
    Czytając te dwa zdania można wnioskować że to"ori" czujnik z allegro. Czujniki oryginalne na allegro to jakieś odpady produkcyjne. Oryginalny czujnik kupuje się w serwisie i wtedy nie ma problemów.

    0
  • #16 08 Mar 2012 20:24
    Meon
    Poziom 11  

    Niestety przekonałem się o tym na własnej skórze... Tracąc przy tym 60zł, ponieważ bez paragonu nawet nie mam go odsyłać...
    Polecacie jakiegoś sprzedającego/sklep, gdzie można kupić pewny, oryginalny np febi?

    Jeśli samochód z odłączonym czujnikiem odpalił naprawdę przyzwoicie, jest sens wymienić pompowtrysk?

    1
  • #17 08 Mar 2012 20:39
    polonez15
    Poziom 32  

    Serwis, Fota, Autoland... Dzwoń i pytaj. PD nie ma powiązania z czujnikiem zbytnio.

    0
  • #18 25 Maj 2012 11:17
    Meon
    Poziom 11  

    Sorki, że tak dlugo nie pisałem. Wystarczyło wymienić czujnik cieczy, samochód pracuje normalnie. Fakt, że jeden pompowtrysk odbiega od reszty, jednak nie jest to tak duża różnica, aby nawet jakiś błąd się zapisał.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo