Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Agila 1.2 16v Po wymianie łańcucha brak cisnienia oleju na wolnych obrotach

06 Mar 2012 21:46 12216 15
  • Poziom 10  
    Witam po raz kolejny..
    Panowie i Panie mam po raz kolejny powazny problem z samochodem (Opel Agila 1.2 16v 2000r) i klientem.
    2 miesiące temu przyjechal pan w zasadzie stały klient bo pozamarzalo mu to i owo (odmy w okolicy przepustnicy) i od tamtego czasu obroty na cieplym silniku wynosily okolo 1000 a dzien wczesniej bylo 800. Niestety klient nie mial czasu zeby zostawić samochod wiec 2 tygodnie temu wrócił z objawami nieprzyjemnego stukania ze strony rozrządu tak wiec postanowilem wymienic łańcuch, oczywiście komplecik poleciał plus nowe uszczelki, olej itd. Po zagrzaniu silnika wszystko ok cisza idealna i nawet obroty sie uspokoily bo wróciły do 800 z czego klient był bardzo zadowolony. Po kilku godzinach powraca... zaczeła delikatnie zarzyc kontrolka oleju na dobrze dogrzanym silniku, po dodaniu gazu minimalnie o 50 obr przestaje. zrobiłem pomiar cisnienia okazalo sie ma na wolnych 0.1bar przy 3tys obr 5bar wiec wymieniłem czujnik ciśnienia oleju bo jego zakres jest od 0.3 do 5.5, okazuje sie ze dalej to samo... zabral samochod bo znow byl mu potrzebny i przy okazji zachaczyl o jakiegos innego mechanika, tamten niby dlubał cos przy zaworach na pompie oleju itp powiedział że jest wsszystko ok no ale nie wazne bo nie naprawil. Pomyślałem, ze może podeszła uszczka i gdzieś blokuje przepływ wiec zdemontowałem pokrywe łańcucha ale okazało sie ze jest ok, pompa wszystko śmiga, brak śladow jakiegokolwiek zuzycia. Po zamontowaniu dalej to samo, moze kiepski olej sie trafil ( castrol z butelki 10w40 bo na takim jezdzil) wiec zalalem go innym o tych samych parametrach i bylo ok przez 40 minut. no i nie wiem co dalej , bo klient uwaza ze uszkodzilem mu pompe ale skad mogę wiedziec ze wczesniej nie byla skoro trzymal 1000 obrotow i teraz jak dam gazu na nawet niecale 900 to kontrolka nie swieci... eh podejrzewam, że ona juz jest uszkodzona od tamtego czasu co wzrosły mu obroty no ale..
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 17  
    Przy 1bar kontrolka nie powinna sie żarzyć, albo cos z tym czujnikiem nie tak albo z pana zegarem poza tym tak jak pan pisze usterka była wcześniej tylko niewidoczna właśnie przez podwyższone obroty, przy ciśnieniu 0,5 bar też nie powinna sie zapalać
  • Poziom 10  
    Pomyliłem sie 0.1 bar miało być. No własnie to samo staram się klientowi wytłumaczyc ze usterka wystapiła pewnie 2 miesiace temu jak podbilo sobie obroty no ale wiadomo jak jest w takich sytuacjach, zawsze wina mechanika... :)
    Faktycznie moze zajrzę do panewek aczkolwiek sam nie wiem bo samochod ma ledwo "setke' najechaną i wszystko zawsze wymieniane jest w terminie. No ale biorąc pod uwage model silnika " wszystko jest możliwe".
  • Poziom 17  
    osobiście zostawiłbym panewki a jednak zajął się rozrządem tam chyba siedzi napinacz hydrauliczny jeżeli był wymieniany to może coś z nim o ile klient jest pewien swojej racji a żeby nie miał pan jeszcze więcej kłopotów to radzę sprawdzić jeszcze raz ciśnienie na wyższych obrotach bo co niektórzy potrafią podłożyć coś pod zawór ciśnienia w pompie i łańcuch zetnie się po kilku tysiącach i też będzie że źle pan rozrząd założył pozdrawiam
  • Poziom 10  
    No wszystko nowe założyłem (zestaw febi) ale nie znaczy ze dobre. Cisnienie na wyższych wyglada dokładnie tak: 800 - 0,1 bar , 1500 - 3.0 bar, 3000 - 5.0 bar , 5000 5.0 bar, dalej juz nie mierzylem. Czytalem o upgrejdach typu podkladka na zaworze tak jak pan pisze , dziurka w przepustnicy zeby podbic obroty, jakas kulka od łożyska gdzieś tam itp az glowa boli..
    Co do starego napinacza to sprężynka była prawie przetarta ale to chyba wynik eksploatacji pojazdu.
  • Poziom 17  
    Nie wiem jakie obroty jałowe powinna mieć agila ale może ma za niskie i poprostu pompa nie wyrabia
  • Poziom 10  
    800, próbowalismy podbić troszkę różnymi testerami ale "nie da sie''. Totez dlatego "wiercą przepustnice". :)
  • Poziom 17  
    to teraz zostaje Panu wytłumaczenie klientowi jak działa pompa olejowa i że spadek obrotów spowodował taki efekt, jeżeli jest w miarę inteligentny to zrozumie powodzenia
  • Poziom 11  
    a lancuszek od pompy olejowej nie przeskakuje na begu jalowym??zdejmij miske i sprawdz cze nie jest luzny.
  • Poziom 27  
    apropos tłumaczenia klientowi bo to jest bardzo ważne , ja czasem pokazuje klientowi wybrane filmiki z youtuba , w tym przypadku np o pompie olejowej , znakomicie wtedy rozumie gość o czym mówisz , chyba że masz na boku taką pompę i możesz pokazać
  • Poziom 10  
    Jakim olejem jest zalana ta agila??
    polecam zalać castrolem 5w40 magnatec. Znam przypadek że w astrze 1.2 16v (taki sam rozrząd) zalał ktoś mobilem 10w i zaczęła się głośna praca rozrządu. Taka sama sytuacja w corsie 1.0 12v na lotosie 5w. Ten silnik jest bardzo czuły na olej.
  • Poziom 17  
    tu się zgadzam z tym olejem, może też pompa jest zużyta ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć poza tym można ją pomierzyć
  • Poziom 10  
    castrol 10w40 jest lany od zawsze tak twierdzi klient bynajmniej i ja tez taki wlałem
    Rozebraliśmy wszystko od nowa i powiem szczerze ze nie wiem co dalej bo wszystko naprawde wyglada super , jedyne co to zastanawia mnie ten drugi "zaworek" co jest wkrecany z boku w pompe , ta kulka chyba powinna sie ruszac nie prawda ? wogole to dziwnie ta pompa jest skonstruowana...
  • Poziom 33  
    Dwa razy spotkałem się jak w silniku DJ5 w pompie olejowej była pęknięta zębatka.
    Trudno to pęknięcie zobaczyć bo zębatka jest cała a ryska idzie promieniowo między zębami.
    Zębatka i wałek są w tym silniku robione oddzielnie i potem wałek jest wciskają w zębatkę.
    Zębatka może już pęknąć przy wciskaniu. Efekt jest taki że wałek zamiast być trwale związany z zębatką kręci się w niej.
  • Poziom 12  
    Ja miałem przypadek z wytartymi panewkami na wale korbowym, a przede mną ktoś włożył podkładki pod zawór. Po wymianie panewek na jakiś czas pomogło, ale po rozgrzaniu też pojawiał się problem. Ciśnienie było zgodnie z parametrami. Niestety z tym autem były też inne przygody i już do mnie nie wróciło.
    Zostały mi tylko domysły; albo łapie gdzieś nieszczelność w układzie smarowania (np. napinacz) albo elektronika.