Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi b4 1.6 101KM nie równa praca siłnika

xistis 06 Mar 2012 22:00 8888 31
  • #1 06 Mar 2012 22:00
    xistis
    Poziom 7  

    Witam.
    Autko: Audi 80 94 rok silnik 1.6 74 kw 101km wielopunktowy osprzęt hitachi + lpg II generacji.
    Mój problem polega na tym, że silnik pracuje nie równo na biegu jałowym jak i po dodaniu gazu utrzymując np. 2 tys obrotów widać nawet po obrotomierzu jak cyklicznie spadają po ok 500.
    Świece były wymieniane kopułka i palec tez, przewody nie maja przebić. Sonda nowa oryginał. Wcześniej czyściłem przepustnicę i robiłem adaptacje.
    Komputer diagnostyczny nic nie wykazuje magik powiedział mi, że nie wie w czym może być problem?
    Auto odpala normalnie nawet w duże mrozy.
    Mocy mu nie brakuje spalanie można powiedzieć, że w normie.
    Problem występuje na Pb i na LPG ale na tym zasilaniu jest bardziej odczuwalne.
    Jest to takie przyduszanie, w tym momencie popierduje z wydechu i szarpie silnikiem.
    Nie wiem co robić?
    Gdzie szukać problemu?
    Prosiłbym o pomoc.

    0 29
  • #2 07 Mar 2012 13:34
    motul77
    Poziom 12  

    Sprawdź szczelność dolotu.

    0
  • #3 07 Mar 2012 15:51
    xistis
    Poziom 7  

    Sprawdzany był czymś w stylu samostart.

    Proszę dbać o poprawną pisownię. [MS]

    0
  • #4 07 Mar 2012 18:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    A masy na głowicy nie są czasem poluzowane?

    0
  • #5 07 Mar 2012 18:15
    xistis
    Poziom 7  

    Masy? To znaczy?
    Dodam jeszcze ze śmierdzi zbukami jak ostrzej jadę. Nie jest to zapach klocków ani sprzęgła wiem zarówno jak jedno i drugie śmierdzi. Warto dodać ze czasem jest trochę lepiej słychać jak nie równo pracuje ale nie szarpie silnikiem.

    0
  • #6 07 Mar 2012 19:05
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Brazowe przewody minusowe na oczku na srubę klucz 13.

    0
  • #7 07 Mar 2012 20:03
    xistis
    Poziom 7  

    sprawdzone sztywno siedzi

    0
  • #8 07 Mar 2012 21:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kompresja w silniku?

    Błędy w sterowniku?

    Podgląd temperatury jaką widzi sterownik.

    0
  • #9 07 Mar 2012 23:25
    xistis
    Poziom 7  

    kompresje kiedyś sprawdzał mechanik mówił że równa po za tym auto ma normalna moc. Błędów na vagu nie ma czujnik temp do kompa podmieniałem :/

    0
  • #10 08 Mar 2012 01:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Weź w rękę jakiś płyn do szyb czy wodę w butelce z rozpylaczem i spryskaj cewki zaplonową, przewody i kopulke.

    1
  • #11 11 Mar 2012 20:11
    xistis
    Poziom 7  

    Wiec tak w weekend zmieniłem rozrząd. Zmieniłem na nowo palec kopułkę ( eps) siwce ngk i przewody beru. Pryskałem na cewkę i nic. Silnik pracuje tak samo... ręce opadają.

    0
  • #12 12 Mar 2012 01:16
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zmierz kompresje, i podaj wartość oraz kod silnika.

    0
  • #13 12 Mar 2012 20:11
    xistis
    Poziom 7  

    mierzona była wcześniej bylo 10 10 10 10.5 Kod silnika ada. Wykluczam ta opcje czasem pracuje równiej czasem aż go dusi. Auto ma moc kolega miał problem z kompresja na jednym cylindrze w skodzie felicji 1.3 i juz auto nie mogło się pociagnąć

    Dodano po 14 [minuty]:

    dodam jeszcze ze robiłem taki test odłączając przewody z świec jak je zmieniałem i równo miernie zmienia prace a na dodatek i tak schodzi specyficznie z obrotów jak na podłaczonych wszystkich 4 świecach . A katalizator ?

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    katalizator i cewka 2 opcje które biorę po uwagę. Tylko że cewka jest 1 i czy może być winna ? przypominam vag nic nie widzi

    0
  • Pomocny post
    #14 13 Mar 2012 01:17
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zrzuć mu klemę na noc, załóż rano, odpal na benzynie i zobacz czy obroty też będą falować, bo jeśli masz źle ustawiony gaz lub zuzytą sondę na bogato, to wtedy korekcja długo terminowa będzie dożyć do ubogiej mieszanki, co zaowocuje właśnie wypadaniem zapłonów.

    Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj zapisz wyłączyć zapłon włączyć odpalić o zobaczyć czy się uspokoi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jaki przebieg auta?

    Hamaulce działają normalnie? pedał nie twardnieje?

    Zastanawiam się nad tą nieszczelnością dolotu, bo to jest najbardziej racjonalne wytłumaczenie zaistniałych objawów.

    0
  • #15 13 Mar 2012 16:05
    xistis
    Poziom 7  

    Sonda jest nowa ale zrobię tak ja mówisz, szczelność dolotu byla sprawdzana.Podłącze vaga i zrobię wg wskazówek. Hamulce mam słabe ale pedał jest miękki. Przebieg 186 tys. nie wiem na ile autentyczny ale jak wymieniałem paski to od klimy i ten drugi od pomp byl oryginał audi vw ( gates)

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    wracam właśnie z sprawdzenia kata i szczelności wydechu. wszystko jeszcze w oryginale i dobrym stanie

    0
  • #16 14 Mar 2012 19:47
    xistis
    Poziom 7  

    domex32 napisał:


    Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj zapisz wyłączyć zapłon włączyć odpalić o zobaczyć czy się uspokoi.

    wyskakuje mi ze jest nie dozwolone albo wartość nie prawidłowa.
    Odłączałem klemę i nic.
    Odłaczałem kabelki cisnieniowe np od hamulcy do przepustnicy i auto odrazu gaśnie. Jak zdejmę korek wlewu oleju to silnik dusi i spada z obrotów

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    nie wiem ręce opadają tyle kasy poszło a efektu zero oddam jeszcze do jednego speca niech przejrzy może coś przeoczyłem ale jak by ktoś miał jakieś pomysły proszę o pomoc

    0
  • #17 15 Mar 2012 17:54
    wasylek112233
    Poziom 18  

    witam kolego:) a sprawdzales ładowanie? zbukami smierdzi przeładowany akumulator.
    jesli ladowanie skoczy do 15 v sterownik zwariuje... ja bym szedł w prądy

    0
  • #18 15 Mar 2012 19:45
    xistis
    Poziom 7  

    a no widzisz sprawdzę ale kiedyś chyba patrzyłem i było w normie dorwę miernik i zobaczymy

    0
  • #19 17 Mar 2012 00:24
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jakim vagiem to diagnozujesz, polskim?

    0
  • #21 18 Mar 2012 19:57
    xistis
    Poziom 7  

    ladowanie 14.2
    Vagiem com zrobilem adaptacje - bez zmian
    czasem wyskakuje bład knock sensor

    0
  • #22 21 Wrz 2012 06:10
    Janu50
    Poziom 9  

    Witam, pozwolę sobie coś niecoś dodać do tematu. Traf chciał, że mam też bliźniacze auto i problemy z nim bardzo podobne, a wręcz takie same. Moje auto nie pracowało nigdy na gazie, więc jakie kolwiek z tego tytułu "błędy" systemowe nie powinny mieć miejsca. Kilka razy w przeszłości korzystałem z usług "bardzo" autoryzowanych serwisów, po których pozostały tylko złe wspomnienia. Nie dosyć, że kazano zapłacić sobie za usługę prawie całą moją miesięczną rentę, to jeszcze na nic sie zdała ich "naprawa" - i tak było jeszcze kilka razy..?) Straciłem wiarę, że tę usterkę da się zdiagnozować i usunąć. Zaczynam wierzyć, że AUDI to temat tabu i po za niemieckimi fachowcami tematu nikt nie "ruszy" Najdalej wczoraj, odwiedziłem przydrożne usługi motoryzacyjne, za namową sąsiadów. Podłączono do komputera - dość profesjonalnego, w wyniku czego, po wielokrotnym powtarzaniu testu komputer w samochodzie pokazywał błąd czujnika Halla z określeniem - zwarcie lub przerwa w czujniku Halla. Przedyskutowano temat w dość szerokim gronie, posiłkując się telefonicznie z "autorytetami" - gdzie znajduję sie owy czujnik, po naradzie palcem wskazano na aparat zapłonowy (rozdzielacz) , potem dodano, że bez owego czujnika auto nie pojedzie a przede wszystkim nie zapali. Dziś wcześnie rano, żeby uchronić sie od ironicznych uśmieszków sąsiadów, wyciągnąłem wtyczkę (trzy piny) ze wskazanego miejsca no i jazda!! Samochód odpalił, przejechałem nim w towarzystwie częstego szarpania i gaśnięcia około 7 km i szczęśliwie wróciłem do domu. TO NIE JEST CZUJNIK HALLA !! albo jego przeznaczenie jest inne. Życzę powodzenia i szerokiej drogi posiadaczom sam. AUDI

    0
  • #23 28 Lis 2012 20:38
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Czy problem został rozwiązany.

    0
  • #24 28 Lis 2012 20:58
    gawlo235
    Poziom 19  

    Jak pokazuje błąd czujnika stukowego to jest prawdopodobne jego złe działanie. Objaw szarpania , zmiany obrotów ze względu na zmianę zapłonu przez złe działanie czujnika stuku. Nie mylić z czujnikiem halla!

    0
  • #25 29 Lis 2012 19:08
    Janu50
    Poziom 9  

    Witam. Cieszę się bardzo, że Tu ktoś czyta te posty a jeszcze bardziej, że pisze swój komentarz - to na początek :)
    - Wymieniłem sondę lambda, oczywiście za namową uczestnika innego forum z pozytywnym skutkiem. W dużym stopniu pomogło , lecz nie całkowicie ustąpiły zakłócenia pracy silnika. Kol. gawlo235 wskazuje na czujnik stukowy, że jego zła praca może powodować podobne niedomagania silnika w postaci nierównej pracy i szarpania - w związku z tym mam pytanie, gdzie znajdę, gdzie jest zamontowany ten czujnik w moim silniku i jak go rozpoznam i jak go sprawdzić. Będę wdzięczny za pomoc.

    0
  • #26 04 Gru 2012 15:48
    kamiloszmc
    Poziom 11  

    http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-audi-100-200-80-90-nieb-i2831366226.html

    To chyba taki co u Ciebie w audi ? Poszukaj w głowicy pod świecami mniej więcej jakoś tak chyba będzie u Ciebie. A ten czujnik to bardzo ważna rzecz, decyduje o koncie wyprzedzenia zapłonu jeśli coś jest nie tak. Jak masz rypnięty to może dawać złe sygnały albo nie dawać ich wcale - wiadomo. Kosztuje parę złoty więc warto zainwestować bo jak Ci wywala błąd tego czujnika to raczej coś jest na rzeczy.

    0
  • #27 04 Gru 2012 16:43
    mcgarlacz
    Poziom 9  

    Ja kiedyś w Audi 80 ale silnik 2.0 miałem taki sam przypadek i mechanik wymienił mi silniczek krokowy i było już ok.

    0
  • #28 04 Gru 2012 20:16
    Janu50
    Poziom 9  

    Ciesze się i dziękuję, za wzmianki i porady do tematu. Każda uwaga, sugestia co może być przyczyną tych niedomagań jest dla mnie cenna. Pozwolę sobie wnieść małe sprostowanie, otóż nie wspomniałem, że komputer diagnostyczny wskazywał błąd czujnika stukowego - pisałem jedynie o wskazaniu czujnika halla przez komputer..
    Nie mniej jednak, zwrócenie uwagi na czujnik stukowy też jest dla mnie cenną sugestią, bo jak pisze kol. kamiloszmc uszkodzony czujnik może powodować niedomagania podobne do tych z mojego samochodu. Napiszę co zrobiłem i jakie były zmiany. Pozdrawiam

    0
  • #29 05 Lis 2013 16:35
    ertivo
    Poziom 9  

    Witam,
    Czy problem został rozwiązany ?

    0
  • #30 05 Lis 2013 16:56
    2295044
    Użytkownik usunął konto