Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat ibiza 2004r 1,9 sdi dymi

Danielboczkow 07 Mar 2012 11:40 4802 13
  • #1
    Danielboczkow
    Level 9  
    Witam

    Mam taki problem z moim seatem ibizą 1,9 sdi z 2004roku.
    Początkowo seat kopcił przez pare sekund (gdzieś tak 10) okazało sie że nie było kompresji (8atmosfer). Seat nie posiada tej mocy. Wymieniłem pierścienie, głowica została zregenerowana, wymiana wszystkich uszczelek, wymiana rozrządu, po czym okazało sie że po remoncie 3 cilinder w ogóle sie nie uruchamia. Podłączono go pod komputer, ustawiono dawke paliwa, zbadano wtryski, parametry sie zgadzają. Po kilku próbach ruszył cilinder ale samochód kopci jeszcze gorzej niż poprzednio.
    Wymieniono pompę wtryskową nadal bez zmian.

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej trudnej sprawy, gdyż już był on u kilku mechaników i nadal nic.
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Danielboczkow wrote:
    okazało sie że nie było kompresji (8atmosfer).
    Na wszystkich cylindrach?
    Danielboczkow wrote:
    okazało sie że po remoncie 3 cilinder w ogóle sie nie uruchamia
    Jakie w nim jest ciśnienie po "remoncie"
  • #3
    Danielboczkow
    Level 9  
    przed było 8 atmosfer na 3,
    na jednym było 23 a na pozostałych po 18

    Po remoncie na wszystkich jest po 25
  • #4
    Danielboczkow
    Level 9  
    Czyli nikt nie ma pomysłu co z moim seatem może być nie taak ?
  • #5
    trans-serwis
    Level 39  
    moment wtrysku jaki masz ustawiony?
  • #6
    Danielboczkow
    Level 9  
    Jak to moment wtrysku możesz coś dokładniej ?
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    Danielboczkow wrote:
    Jak to moment wtrysku możesz coś dokładniej ?
    Dokładniej zapytać już nie można. Jeżeli wolisz inaczej to jak masz ustawiony kąt wtrysku, ewentualnie zapłon.
  • #8
    Danielboczkow
    Level 9  
    ja dokładnie nie wiem jak mam ustawiony nie jestem mechanikeim.

    U elektryka samochodowego jak go podpinali pod komputer to ustawiali wszystko i teraz jest taki jak powinien być.
  • #9
    trans-serwis
    Level 39  
    Danielboczkow wrote:
    to ustawiali wszystko i teraz jest taki jak powinien być.
    Jeżeli ustawiali wszystko i jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle?
  • #10
    Danielboczkow
    Level 9  
    No właśnie nie wiadomo.

    wszystko niby jest ustawione dobrze już było to kolejny raz sprawdzane w innym warsztacie dzisiaj.

    Już nie jeden mechanik powiedział że takiego przypadku jeszcze nie widział.

    Dodano po 1 [minuty]:

    może to wina jakiegoś podzespołu?
  • #11
    trans-serwis
    Level 39  
    Danielboczkow wrote:
    Wymieniłem pierścienie, głowica została zregenerowana, wymiana wszystkich uszczelek, wymiana rozrządu, po czym okazało sie że po remoncie 3 cilinder w ogóle sie nie uruchamia.
    Tę naprawę robił mechanik? Co on na to mówi?
  • #12
    Danielboczkow
    Level 9  
    Tak naprawiał to mechanik.

    Ogólnie to on już nie wie co ma o tym myśleć, wymienia wszystko co się da aż w pewnym momencie trafi co jest.

    więc po woli zaczyna mnie to denerwować bo ile to można kasy wydawać i wymieniać dobre części.
  • #13
    zwirek1
    Level 30  
    Witam
    Na początek poszukaj dobrego diagnosty co będzie potrafił zrobić logi statyczne i dynamiczne .
    Po czym dobrze je zinterpretuje .
    Auto na to pozwala.
    Zapodaj logi albo linki do nich na forum.
    Kulenie choćby jednego cylindra uwidacznia się choćby w dawkach paliwa jakie zadaje komputer .
    Prosta podmiana wtrysków z ponownymi logami wiele może powiedzieć .
    Tak ja by zaczął naprawę .
    Pzdr
  • #14
    Danielboczkow
    Level 9  
    Znaleziono przyczyne

    Przyczyną było paliwo tankowane na orlenie.

    Pół baku było w jakimś smarze mozna powiedziec, ropa nie miala swojego koloru lecz była czarna.

    Bak został wyczyszczony filtr rownież samochod całkowicie inaczej pracuje wszystko wróciło do normy