Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 100 problem z wolnymi obrotami LPG

30 Gru 2004 19:08 2875 6
  • Poziom 10  
    mam problem z wolnymi obrotami w audi 100 2.3 ktory wystepuje na gazie jak i na benzynie.Po zalozeniu instalacji przez pol roku bylo w miare dobrze tzn obroty sie troche wachaly ale nie gasl silnik .Ostatnio po nacisnieciu sprzegla obroty spadaja powoli i silnik gasnie.podejrzewam waz lub regulator powietrza (ten do ktorego dochodzi 12 v )ale uszczelnilem waz od kolektora i tylko na chwile pomoglo .Co dziwne ze jak mu odbije to trzyma obroty i nie gasnie.Szkoda ze tak jest raz na 20 zgasniec.Zmienilem swiece i tez nic nie pomoglo.Jezeli ktos wie co to moze byc to prosze o rade i z gory dziekuje>
  • Poziom 2  
    napisz jaki to silnik 4 czy 5 garów czy na wtrysku czy gaznik który rok ??? pozdrawiam Piotii P.S długoletni użytkownik Audi 100 na gazie
  • Poziom 10  
    Czesc Piotii .dzieki za dobre checi .moje audi jest z 90 roku,5 garów.wielopunktowy wtrysk,silnik 2.3 NF.bylem ostatnio u mechanika i podpowiedzial mi ze to moze byc nieszczelnosc w ktoryms z wezów od powietrza ,moze gosc i ma racje bo przed ta awaria zasysalo mi waz do kolektora.poradzilem sobie jakos z tym ale niewiele pomoglo.kolega podpowiadal mi jeszcze ze to moze byc zatkana odma z silnika .jezeli miales podobny problem albo wiesz co to moze byc to bylbym wdzieczny za podpowiedz.pozdrawiam .
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam
    Przede wszystkim sprawdź układ dolotowy powietrza. Wszelka nieszczelność, jak wspominał kolega wyżej, jest powodem takich problemów. Jeżeli wszystko jest szczelne, problem może być w klapie (talerz) przepływonierza. Patrząc na przepływomierz z góry jest tam śrubka regulacyjna (taka na imbus). MOżesz spróbować regulować tym, ale jeżeli nie wiesz o co chodzi to polecam wizytę w zakładzie mechanicznym. Powodzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam! Problem Ke-jet z gazem to stały temat problem jest bardzo szeroki
    a usterki mogą pojawić się w wielu miejscach jadnocześnie z wyniku strzału na gazie, który kiedyś musi wystąpić a który w tych systemach jest bardzo szkodliwy.Szukanie przyczyny zaczynam od 1.szczelonść układu sącego 2.klapa spiętrzająca w przepły. 3.styk biegu jałowego i fulgazu 4.ustawienie potęcjometra klapy spięt. 5.sprawdzenie pracy sądy lamda i ewentualna regulacja składu(inbus) najlepiej z opserwacją prądu nastawnika ciśnienia.Zagadnienie jest bardzo szerok i można by pisać na ten temat bardzo dużo(po niezłym strzale na gazie ustawienie tego systemu zajmuje mi pare dobrych godzin) p.s.uszkodzenie nastawnika biegu jał. w 99% można wykluczyć to jest prawie nie awaryjne.
  • Poziom 9  
    mam podobny problem jak na benzynie dam w gaz (100NF)obroty wskakują na 1200 a na gazie nawet przy spokojnej jeżdzie często gaśnie na amen pojechałem do speców od wtrysków mechanicznych podłączyli pod aparaturkę i co? potencjometr przepustnicy(zacina się).Powodzenia.