Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna I po lifcie 2.0 16 v 1998 r

07 Mar 2012 16:27 3204 7
  • Poziom 10  
    Witam Mam problem z renault laguna I po lifcie 2.0 16v (silnik volvo)1998 r plus gaz a mianowicie po wymianie skrzyni u mechanika, nagle mam problem z temperaturą. Gdy jest zgaszony silnik pokazuje temperaturę chyba prawidłową bo wentylatory się nie załączają, a gdy ją odpalę wskazówka szaleje i pokazuje przeważnie temperaturę na maxa lub wyższą o jakieś 20 stopni. Po zgaszeniu jest wszystko ok. Dodam jeszcze, że wymieniłem termostat i czujnik wody w głowicy. Jak myślicie może jakąś kostkę nie tak podłączył, może jakiś kabel robi zwarcie. A ha jeszcze jedno jakieś 3 miesiące temu wymienianą miałem uszczelkę pod głowicą, bo pokazywała się biała maź na bagnecie, ale uszczelka była dobra. Maź się w znikomych ilościach dalej pokazuje, ale gdy wymieniałem olej to w sumie olej był czarny. Chyba by to było na tyle. Proszę o pomoc jakieś pomysły, sugestie. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Luźny przewód masowy przy skrzyni.
  • Poziom 10  
    sprawdziłem i niestety to nie to
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    w wersji 8v wskaźniki miały własny czujnik za blokiem silnika (jak stoisz na wprost silnika) i oddzielny czujnik temp. cieczy dla komputera (przed blokiem po prawej stronie), nie jestem pewien jak to jest u Ciebie, a wentylatory włączał termowyłącznik na chłodnicy więc działały niezależnie od wskazania na wskaźnikach,
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Posprawdzaj jeszcze masy dokładnie. Ta na skrzyni może być ok, ale często występują mniejsze przy głowicy.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Jeśli pokazuje max to wygląda że jest zwarcie do masy.
  • Poziom 10  
    Witam
    Dzięki za zainteresowanie, zrobiłem dzisiaj test. Wymieniony czujnik(dobry) podłączyłem bezpośrednio pod wtyk, zmasowałem i włożyłem do gorącej wody, nio i działał, jak odpaliłem auto to dalej wariuje wskazówka, mój błąd bo nie wziąłem masy bezpośrednio z akumulatora, jutro to sprawdzę i dam odpowiedź. Pozdrawiam

    ps. byłem z autem na kompie, ale powiedzieli mi, że to nic nie da, wyskoczyły dwa błędy "anomalia ECU wtrysku paliwa" i "sonda lambda" może to ma coś wspolnego??
    a i zauważyłem że auto jak jest zimne na benzynie to się dusi i nie chce wejść na duże obroty, jak przełączę na gaz jest wszystko ok
  • Poziom 10  
    Witam
    znalazłem przyczynę, tak jak mówiliście problem tkwił w masie, niby coś tam łączyło, ale gdy za pomocą kabli rozruchowych wziąłem masę bezpośrednio z akumulatora i podłączyłem do bloku to przy zapalonym silniku, aż się iskrzyło. Wskazówka zaczęła dobrze pokazywać temperaturę i przestał się silnik dusić na benzynie. Dzięki bardzo za pomoc.
    Pozdrawiam
    Patryk