Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki alarm w mieszkaniu w bloku?

07 Mar 2012 21:21 3806 11
  • Poziom 2  
    Witam.
    Proszę o porady w sprawie doboru systemu alarmowego w mieszkaniu w bloku. W temacie systemów alarmowych jestem laikiem wiec z góry proszę o wyrozumiałość.

Mieszkanie ma 60m2, 3 pokoje, parter.
    Rozważam dwie wersje. Ekonomiczna - w każdym pokoju chciałbym zamontować detektor ruchu PIR. Czy jest sens dopłacać do czujnika mikrofalowego?
    Do 6 okien chciałbym dać czujniki magnetyczne z detekcją wibracji. Do drzwi wejściowych zwykły kontaktron.

Wersja luksus - jak wyżej tylko z możliwością sprzężenia z monitoringiem... np jak zadziała detektor ruchu to powinno zacząć nagrywać, sterowanie roletami zewnętrznymi, rozbrajanie alarmu kartą magnetyczną oraz zdalna konfiguracja poprzez www.

Mieszkanie mam do kapitalnego remontu wiec mogę zrobić instalację przewodową.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Do Twoich wymagań myślę, że pasować będzie Integra firmy Satel. Do tego moduł ETHM i masz kontrolę przez WWW oraz smartphone itd. Sterowanie roletami, jak i ewentualnym oświetleniem uzyskasz bez problemu poprzez tą centralę. Ważne jest tylko odpowiednie przemyślenie instalacji i rozprowadzenie przewodów.

Na początku pytanie czy jest sens instalować PIR? Jeżeli masz wentylację mechaniczną, kominek i planujesz w tych pomieszczeniach dać czujnik ruchu to warto dopłacić do czujki dualnej, czyli łączącej PIR i MW. Jakie masz szyby i okucia?

Tak sobie myślę, że w przyszłości możesz jeszcze zamontować kontaktrony do rolet.