Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska

08 Mar 2012 19:57 4348 25
  • Poziom 8  
    Siemka. Mam maszynę pakującą i w środku jest silnik do którego jest za pomocą paska podłączona przekładnia. Chciałbym naciągnąć ten pasek ale nie wiem jak. Dołączam zdjęcia: Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska
  • Poziom 21  
    Witam.Regulacja naciągu paska prawdopodobnie jest realizowana przez oddalanie lub ściskanie połówek koła pasowego na silniku poprzez pokrętło,które widać na zdjęciu.
  • Poziom 41  
    Niestety,te zdjęcia nie pokazują tego,co jest istotne. Trzeba sprawdzić czy silnik,albo to napędzane urządzenie,jak jest przykręcone do podstawy. Powinny być pod jednym z urządzeń owalne otwory na śruby.Wtedy wystarczy poluzować śruby, przesunąć trochę na podstawie (silnik,lub napędzane urządzenie), dokręcić śruby ...i to wszystko.
  • Poziom 8  
    No właśnie poprzez oddalenie lub zbliżenie tych kół tylko że te pokrętło jest na stale unieruchomione a w środku coś się tam rusza (jutro postaram się zrobić dokładne zdjęcia) idzie je zrobić tak żeby się ruszało ale nic to nie daje. A tam w środku na środku :P jest śrubka do odkręcenia i wciśnięcia smaru i tam można włożyć klucz imbusowy i odkręcić śrubkę ale odkręcanie i zakręcanie nic nie daje

    Dodano po 6 [sekundy]:

    stanislaw1954 napisał:
    Niestety,te zdjęcia nie pokazują tego,co jest istotne. Trzeba sprawdzić czy silnik,albo to napędzane urządzenie,jak jest przykręcone do podstawy. Powinny być pod jednym z urządzeń owalne otwory na śruby.Wtedy wystarczy poluzować śruby, przesunąć trochę na podstawie (silnik,lub napędzane urządzenie), dokręcić śruby ...i to wszystko.


    I silnik i urządzenie są przykręcone na stałe bez możliwości przesuwania
  • Poziom 41  
    Jeśli nie wchodzi w rachubę możliwość ryszardon-a,o której nie pomyślałem, a możliwa tylko,gdy jest to pasek klinowy,to pozostaje wypiłować owalne otwory pod silnikiem.
  • Poziom 8  
    jeszcze jedno jak się ściągnie pasek to widać że te dwa "talerze" mogą się zbliżyć do siebie tylko jak?
  • Poziom 21  
    Dokładnie obejrzyj ten mechanizm,powinna być blokada przed samoczynnym przesuwaniem się częsci koła pasowego.W niektórych wynalazkach napinanie paska jest realizowane przez wyjmowanie lub dokładanie przekładek,tak jak w Fiat126.
  • Poziom 15  
    Witam, jest to przekładnia pasowa o regulowanym przełożeniu, które jest zmieniane za pomocą koła talerzowego stożkowego (zewnętrznego) na osi silnika które jest osadzone suwliwie przez co zmienia się średnicę koła po której idzie pasek,Na zdjęciach nie widać pokrętła do tego koła, czy ta przekładnia jest kompletna, chyba że żle widzę...Pozdr....
  • Poziom 8  
    jutro ok 20 dodam szczegółowe i wyraźne zdjęcia i wszystko będziemy wiedzieć
  • Poziom 12  
    To co widać na zdjęciu, to klasyczny wariator.
    Czyli przekładnia pasowa o zmiennym przełożeniu. Stosowana jest na ten przykład w przekładniach automatycznych CVT skuterów i niektórych samochodów.
    Przełożenie reguluje się właśnie za pomocą zbliżania boków tarcz. Może się to odbywać ręcznie lub automatycznie. W skuterach na ten przykład odbywa się to za pomocą ciężarków wewnątrz koła napędzanego, które wraz ze wzrostem obrotów - zwiększają przełożenie. Z drugiej strony (na kole zdawczym) znajduje się często sprężyna która równoważy całość układu, dostosowując np obroty do aktualnego obciążenia. Przełożenie może jednak być wymuszane np pneumatycznie lub, tak jak się to odbywa np w kombajnie "bizon", hydraulicznie.
    Naciąg paska w takim układzie praktycznie nie istnieje. Układ potrafi ruszyć nawet z dość luźnego paska.
    Polecam artykuł: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wariator

    Pozdrawiam,
    Kamil
  • Poziom 8  
    Dodaje dokładne zdjęcia i film:
    Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska

    Z filmem jest problem. Dostępny jest tutaj http://chomikuj.pl/Mateusz.SRC/2012-03-09-012,1496816021.mp4

    Maszyna ogólnie działa trochę wolno a tu chodzi żeby ją przyspieszyć. Jak wiadomo silnika nie przyspieszymy dlatego chcę naciągnąć ten pasek żeby to wszystko przyspieszyć chyba że to się robi jakoś inaczej?
  • Poziom 17  
    Silnik trójfazowy i regulacja naciągu paska

    Z tego zdjęcia wynika że ta piasta na końcu wału stoi w miejscu,nie obraca się lecz ma możliwość przesuwania wzdłuż osi wału zbliżając lub oddalając od siebie talerze koła pasowego.Najlepiej byłoby rozebrać tą głowicę, sprawdzić na jakiej zasadzie działa i przede wszystkim czy jest kompletna.Po drugie ten pasek jest za krótki,bo pracuje na samym dole koła ,a po śladach tarcia na talerzach widać że pasek kiedyś był dłuższy i pracował u góry talerzy i dlatego obroty były większe.Być może, że tą głowicą ustawia się wstępnie naciąg paska a w czasie pracy zwiększone obciążenie powoduje dalszy automatyczny naciąg.
  • Poziom 8  
    Jeżeli pchniemy dosyć mocno 1 talerz do silnika to wtedy talerze się zbliżają ale z tego czegoś wychodzi łożysko. rozbierałem też to coś ale tam są tylko dwa łożyska małe i duże i praktycznie nic więcej jak dla mnie tam niema
  • Poziom 21  
    Moim zdaniem do regulacji służy pokrętło znajdujące się z przodu silnika.Czy prówałeś nim obracać?
  • Poziom 15  
    Witam. pasek nie jest za krótki i tak ma być , podczas pracy silnika należy obracać recznie tą ;nakretką; głowicy która jest gwintowana co powoduje dosunięcie koła talerzowego do paska napędowego. Siła jaką dokręcamy powoduje że pasek napędowy obraca się po większym lub mniejszym obwodzie talerzy stożkowch ,natomiast drugie koło jest pasowe składa się dwóch kół talerzowych które są ściśnięte sprężyną, pod wpływem naciągu paska rozsuwają się. POZDR....
  • Poziom 8  
    czyli powinienem obracać tą nakrętką plastikową na początku głowicy- niemożliwe ani w jedną ani w drugą stronę nie pójdzie no chyba że jest tak zapieczona
  • Poziom 15  
    Ta nakrętka powinna się obracać ....

    Dodano po 2 [minuty]:

    ona służy do regulacji obrotów

    Dodano po 1 [minuty]:

    oczywiście przełożenia
  • Poziom 12  
    Jak na mój nieskromny gust - warto by zobaczyć do czego służy to ramie poniżej tulei między nakrętką a talerzem koła.
    Jej "tymczasowość" zamocowania na oko świadczy że może być to właśnie regulacja przełożenia. Innymi słowy - wykręć tę szpilkę na dole (tę z taśmą izolacyjną), i pokręć tym ramieniem. Może tam właśnie siedzi regulacja? Ramię nie wygląda oryginalne - prawdopodobnie zostało dorobione np ze względu na samoluzowanie się nakrętki regulacji.
    Pokręć i daj znać jak poszło.
    Pozdro,
    Kamil
  • Poziom 8  
    Też o tym myślałem ale po odkręceniu tego można se kręcić w prawo i lewo i nic to nie daje. Ja podejrzewam że to właśnie ma za zadanie unieruchomienie całości po to żeby obracać tym plastikiem tylko że on ani drgnie (chyba będę musiał użyć większej siły i może młotka)
  • Poziom 41  
    mi8sio napisał:
    (chyba będę musiał użyć większej siły i może młotka)

    Zacznij od posmarowania np. WD
  • Poziom 15  
    Może być śruba blokująca , trzeba sprawdzić wzrokowo..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    krzysztofer5:
    Cytat:
    Bzdury opowiadasz. Oczywiście, że pasek jest tu automatycznie napinany, inaczej ta przekładnia by nie pracowała...

    Dlatego właśnie piszę że naciąg jako taki w rozumieniu "klasycznym", czyli za pomocą np śruby lub napinacza nie istnieje - pasek napina się automatycznie.

    Cytat:
    Kolejne bzdury, typu BYĆ MOŻE... Pasek nie jest za krótki, ale jak się nie wie jak coś działa to można tworzyć teorie.

    Nie zarzucaj nikomu pisania bzdur, samemu nie mając doświadczenia z tego typu przekładniami! Bo sam wyjdziesz na durnia. Wiesz co się dzieje wraz ze zużywaniem się paska napędowego? Jak sobie nie potrafisz wyobrazić to Ci powiem: schodzi coraz bliżej osi. W tym konkretnym przypadku - zmniejszając właśnie przełożenie. I niestety - taki stan rzeczy kompensować można tylko dociskiem, albo wymianą paska.
    Zatem może być tak, że sam pasek jest już nieźle zużyty i czas na jego wymianę. Ale potwierdzić to można tylko czytając jego wymiary z opisu (widać na zdjęciach jego fragmenty) i mierząc ów pasek suwmiarką. Kto wie - być może tu jest pies pogrzebany.

    Co do użycia młotka do plastiku - tez bym uważał. Raczej należało by poszukać jakiegoś mechanizmu blokującego. Może coś faktycznie jest. Chyba, że całość jest koszmarnie pozapiekana - wtedy tylko kombinatoryka.

    Pozdrawiam,
    Kamil
  • Specjalista Automatyk
    A może trzeba nakrętkę odciągać i przekręcać?
  • Poziom 8  
    w poniedziałek spróbuje to odkręcić. Zmierzę też ten pasek i spiszę to co jest na nim napisane. Jak narazie to dziękuję za zainteresowanie i porady
  • Poziom 8  
    Witam. Po wielkim wysiłku udało się. Odkręciłem plastik który widać było na zdjęciach. Był cholernie zapieczony ale nasmarowałem i chodzi teraz elegancko. Przekręcając pasek się naciąga i maszyna przyspiesza. Link do nowego filmiku http://chomikuj.pl/Mateusz.SRC/2012-03-12-014,1504932442.mp4. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.