Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aparat Benq DC C1450 częsta awaria-zwrot gotówki.

08 Mar 2012 19:57 3227 13
  • Poziom 15  
    Witam.Mam pewien problem zakupiłem 27-06-2011 w sklepie Avans w.w aparat cyfrowy.Po 2 dniach aparat zaczął dziwnie się zachowywać po zrobieniu np 15 zdjęć lub używaniu przez 10 min aparatu (przeglądanie zdjęć itp.) i gdy chciałem wył aparat obiektyw się chował do połowy i dźwięk pikania.Gdy chciałem ponownie włączyć aparat zero reakcji i tylko dźwięk pikania,musiałem wyciągnąć baterie na parę minut,włożyć i dopiero obiektyw się schował.Zwróciłem aparat do sklepu oczywiście pani stwierdziła że słabe baterie itp.dopiero gdy przy nich zrobiłem parę fotek i znów tak się stało,to został spisany protokół.Po ok 2 tyg dostałem tel ze sklepu że mam odebrać aparat i że został wymieniony na nowy,tamtego nie dało się naprawić.I teraz znów kolejny problem nowy aparat niby był na początku ok miałem go na wakacjach i tam znów się zaczęło..przycinki obiektywu itp. po powrocie gdy sporadycznie chce się zrobić 2-5 fotek jest ok ale gdy sie robi więcej działań na aparacie to już znowu to samo.Ogólnie nie jestem zadowolony z aparatu.Przykładowo na innym aparacie akumulatorki do połowy naładowane działają i jest wszystko ok,a gdy przerzucę akumulatorki do Benq to aparat nawet się nie chce wł.Aparat dalej posiada oryginalna folie na wyświetlaczu.I chciałbym kolejny raz zanieść aparat do Avansu z tą samą przyczyną i czy mogę zażądać od razu zwrotu gotówki za aparat?Jaka jest procedura czy kolejny raz dadzą mi nowy aparat?Co mam robić w takiej sytuacji??Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 21  
    Możliwość otrzymania zwrotu gotówki w dowolnym momencie w ciągu dwóch lat od zakupu masz tylko w Biedronce. Z czego korzystałem kilka razy (myjka ciśnieniowa).

    W przypadku Avansu, jak i każdego innego sklepu, o zwrot możesz ubiegać się tylko, gdy otrzymałeś towar niezgodny z przedmiotem zakupu (inny model niż zamawiałeś, uszkodzenie widoczne od samego początku). W twoim przypadku towar uległ uszkodzeniu po określonym czasie, więc pierwszy postulat odpada. Pozostaje kwestia wymiany na nowy lub naprawy, czyli przywrócenia do stanu fabrycznego.

    W karcie gwarancyjnej masz zasady reklamacji i są tam podane warunki jakie należy spełnić aby otrzymać nowy towar/zwrot gotówki.

    Z reguły można wystąpić o zwrot gotówki, gdy okres naprawy/wymiany aparatu przekracza okres wyznaczony w karcie gwarancyjnej na takie naprawy.


    PS. Aparatu nie można używać w warunkach mrozu i upałów, jak i ośrodka zapylonego i wysoce wilgotnego.
  • Poziom 15  
    Nowy aparat tak naprawdę po podtrzymani dalej zachowywał się tak jak poprzedni ale stwierdziłem że jakoś się przemęczę , a przykładowo jeśli wymienią mi na nowy i nowy dalej tak samo będzie się zachowywał, i tak ciągle oddam na gwarancję to po ilu takich zwrotach mogę się ubiegać o zwrot?Wiem że kiedyś w Erze ciągle mi naprawiali SE k750i bo psuł się joystick i chyba po 3 naprawach zaproponowali mi telefon o podobnych parametrach.Ogólnie aparat Benq nie zadowala mnie..kiepska jakość zdjęć,akumulatorki słabo wytrzymują, i do tego te zacinanie nawet w domowych warunkach, tak jak by aparat się przegrzewał i nie reagował na wyłączenie i się zacinał.
  • Poziom 21  
    Jeżeli w karcie gwarancyjnej nie ma wzmianki i ilości wymian ograniczających prawo do zwrotu, to możesz tego zażądać nawet teraz. Zajrzyj do karty gwarancyjnej - nie gryzie.
  • Poziom 15  
    W sumie teraz nie ma nic wspominanego i ilości wymian;/ tylko jest że mogę od trzymać produkt o podobnych parametrach jeśli nie da się naprawić poprzedniego.A za te dziadostwo Benq dałem 200zł a zdjęcia w pomieszczeniach jak z komórki:(Od początku aparat nie zadowalał mnie ale byłem zmuszony kupić szybko coś przed wyjazdem no i tak mnie wyszło..
  • Poziom 21  
    Do zdjęć we wnętrzach bez lampy potrzeba kwoty minimum ok. 700pln na używane lustro cyfrowe i stare jasne szkło. Ponadto w grę wchodzi relacja powierzchnia matrycy/ilość pikseli. Ale to nie ten dział do takich rozmów. Ogólnie rzecz biorąc, nie kupisz dobrego, nowego aparatu w cenie 200pln. Zapomnij o tym. W tej cenie lepiej kupić używany kompakt z jasnym obiektywem z matrycą 1/1.8 lub 2/3 cala do 10 mega pikseli.
  • Poziom 15  
    Ok dzięki kolego za rady to już będę wiedział czym się kierować na zaś, ale jak już wcześniej wspomniałem aparat byl kupowany na szybko no i tak wyszło;/ to już moja komórka robi lepsze zdjęcia :)Więcej nic z Benq nie kupie tylko teraz jak go zwrócić :(W porównaniu np z Olympusem co maja rodzice kosztował 100zł więcej od mojego a Benq nie dorasta do pięt w jakości zdjęć Olympusowi :)
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Co zrobić? Wymień na nowy, otrzymaj stosowny wpis o wymianie w karcie gwarancyjnej i wystaw na sprzedaż jako nowy, proste. ;-)

    Za 300pln możesz kupić już dobry aparat używany, który nowy kosztował ponad 1000pln. Wystarczy przypilnować aukcji na portalu aukcyjnym. Mam nadzieję, że pomogłem.
  • Poziom 15  
    Pomogłeś pomogłeś już wiem czym się kierować :) na razie będę próbował o zwrot gotówki jak nie to niech wymieniają na kolejny nowy model,chyba że zrobią tak jak napisane w gwarancji i dadzą zupełnie inny model o podobnych parametrach i z nim wszystko będzie ok :)
  • Poziom 15  
    Witam już wcześniej zakładałem temat w tej sprawie na elektrodzie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2243035.html I moje kolejne pytanie do osób bardziej doświadczonych w tych sprawach,jest konieczne wysyłanie aparatu 3 razy do serwisu aby żądać zwrotu gotówki lub wymiany na inny model??Czy mogę już teraz oddając go napisać pismo że nie jestem zadowolony i czego żądam?

    Moderowany przez skryn:

    Tematy scalono

  • Poziom 43  
    djzaq napisał:
    ...Czy mogę już teraz oddając go napisać pismo że nie jestem zadowolony i czego żądam?

    Napisać możesz dowolne żądanie zawsze, nawet gdyby był sprawny tak jak przewiduje instrukcja obsługi. Inna sprawa czy Twoje żądanie będzie załatwione pozytywnie :?: :cry:
  • Poziom 36  
    djzaq napisał:
    ,jest konieczne wysyłanie aparatu 3 razy do serwisu aby żądać zwrotu gotówki lub wymiany na inny model?

    Tego zapisu już od jakiegoś czasu nie stosuje się (odnośnie ilości napraw).
  • Poziom 15  
    Czyli mogę od razu wprost złożyć pismo iż nie jestem zadowolony z tego modelu i proszę o wymianę na inny o podobnych parametrach lub zwrot gotówki?
  • Poziom 31  
    Jak oddałeś na gwarancji to się zgodziłeś na jej warunki. Jeżeli chcesz żądać pieniędzy, albo wymiany na nowy, lub inny model o tych samych parametrach należało złożyć pismo o niezgodności towaru z umową. Jak to zrobić, zapraszam do powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów.