Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skaczą obroty lub gaśnie w czasie jazdy -twingo d7f 1997

xpontiac 09 Mar 2012 03:39 2971 0
  • #1 09 Mar 2012 03:39
    xpontiac
    Poziom 7  

    Witam.
    Podobny temat już się pojawił na tym forum, ale chyba nie do końca te same objawy są w moim przypadku.Post dość długi, ale proszę o dokładne przeczytanie.
    Do rzeczy: Twingo 1.2 z 1997, silnik D7F. W czasie jazdy (na biegu) lub czasem zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty - pomaga jedynie zgaszenie i ponowne odpalenie. Czasami w czasie jazdy silnik nagle gaśnie -potem są problemy z odpaleniem ( tak jakby się świece zalały, ale problem pojawia się też przy jeździe na LPG, a nie wiem w jakim przypadku można tam zalać świece, chyba że problemy z odpaleniem są z innego powodu). Problemy pojawiają się zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, zarówno na benzynie jak i na gazie.
    Auto było u mechanika, wymienił przewód podciśnienia (twierdził że uszkodzony), wyczyścił przepustnice skasował za naprawę - auto nadal niesprawne. Z reklamacją ciężko bo problemy pojawiają się z różną częstotliwością, jeździłem z mechanikiem dość długo i się nie pojawiały więc poirytowany stwierdził że nie wie o co mi chodzi... ale problem jest nadal.
    Czujnik prędkości i położenia wału był całkiem niedawno wymieniony więc to raczej nie to.
    Odnoszę wrażenie że silnik krokowy jest ok (tak też twierdził ten w sumie wątpliwej wiarygodności mechanik), bardziej skupiałbym się na elementach zbierających informacje które to potem wpływają na wysterowanie zarówno krokowca jak i wtrysków. Poza tym gdyby sam krokowiec się zacinał w jakiejś pozycji to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chyba pozostałby w tej samej pozycji skoro się zablokował, a więc problem powinien się pojawić razu po odpaleniu a tak nie jest.
    Zakładając, że walnięty jest potencjometr przepustnicy to o ile zrozumiałbym wysokie obroty, to trudno jest mi wytłumaczyć to że silnik potrafi zgasnąć w czasie jazdy powodując jednocześnie trudności z odpaleniem. Rozumiem że w przypadku gdy przepustnica jest zamknięta i teoretycznie uszkodzony potencjometr poda informacje że jest otwarta co w konsekwencji spowoduje że krokowiec nie otworzy kanału powietrza to wówczas silnik zgaśnie - ale czemu w takim przypadku ciężko jest odpalić skoro jechałem na gazie a odpala i tak na benzynie? Więc chyba to nie potencjometr -chyba że ktoś potrafi to w inny sposób wytłumaczyć.
    W kilku podobnych przypadkach jakie znalazłem na różnych forach powodem był czujnik temperatury silnika (płynu chłodzącego)- czy on może powodować zarówno to że obroty wzrastają jak i to że silnik sam gaśnie?
    Czy może takie objawy powodować czujnik ciśnienia bezwzględnego?

    Podsumowując, nie liczę że ktoś mi wprost powie co jest przyczyną, ale który z elementów układu odpowiedzialny za sterowanie obrotami/wtryskami może jednocześnie powodować wzrost obrotów jak i gaśnięcie silnika i trudności z ponownym odpaleniem. Znane mi elementy tego układu to: czujnik położenia i prędkości wału, czujnik ciśnienia bezwzględnego, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza wlotowego, sonda lambda, potencjometr przepustnicy, komputer sterujący, silnik krokowy, sama przepustnica.

    Dodam że podłączenie do kompa jest problematyczne u okolicznych mechaników, bowiem nie wiem czemu ale w aucie mam ponoć stare złącze 12 pinowe, którego to akurat nie posiadają.

    3 0
  Szukaj w 5mln produktów