Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skaczą obroty lub gaśnie w czasie jazdy -twingo d7f 1997

xpontiac 09 Mar 2012 03:39 3637 0
  • #1
    xpontiac
    Level 8  
    Witam.
    Podobny temat już się pojawił na tym forum, ale chyba nie do końca te same objawy są w moim przypadku.Post dość długi, ale proszę o dokładne przeczytanie.
    Do rzeczy: Twingo 1.2 z 1997, silnik D7F. W czasie jazdy (na biegu) lub czasem zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty - pomaga jedynie zgaszenie i ponowne odpalenie. Czasami w czasie jazdy silnik nagle gaśnie -potem są problemy z odpaleniem ( tak jakby się świece zalały, ale problem pojawia się też przy jeździe na LPG, a nie wiem w jakim przypadku można tam zalać świece, chyba że problemy z odpaleniem są z innego powodu). Problemy pojawiają się zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, zarówno na benzynie jak i na gazie.
    Auto było u mechanika, wymienił przewód podciśnienia (twierdził że uszkodzony), wyczyścił przepustnice skasował za naprawę - auto nadal niesprawne. Z reklamacją ciężko bo problemy pojawiają się z różną częstotliwością, jeździłem z mechanikiem dość długo i się nie pojawiały więc poirytowany stwierdził że nie wie o co mi chodzi... ale problem jest nadal.
    Czujnik prędkości i położenia wału był całkiem niedawno wymieniony więc to raczej nie to.
    Odnoszę wrażenie że silnik krokowy jest ok (tak też twierdził ten w sumie wątpliwej wiarygodności mechanik), bardziej skupiałbym się na elementach zbierających informacje które to potem wpływają na wysterowanie zarówno krokowca jak i wtrysków. Poza tym gdyby sam krokowiec się zacinał w jakiejś pozycji to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chyba pozostałby w tej samej pozycji skoro się zablokował, a więc problem powinien się pojawić razu po odpaleniu a tak nie jest.
    Zakładając, że walnięty jest potencjometr przepustnicy to o ile zrozumiałbym wysokie obroty, to trudno jest mi wytłumaczyć to że silnik potrafi zgasnąć w czasie jazdy powodując jednocześnie trudności z odpaleniem. Rozumiem że w przypadku gdy przepustnica jest zamknięta i teoretycznie uszkodzony potencjometr poda informacje że jest otwarta co w konsekwencji spowoduje że krokowiec nie otworzy kanału powietrza to wówczas silnik zgaśnie - ale czemu w takim przypadku ciężko jest odpalić skoro jechałem na gazie a odpala i tak na benzynie? Więc chyba to nie potencjometr -chyba że ktoś potrafi to w inny sposób wytłumaczyć.
    W kilku podobnych przypadkach jakie znalazłem na różnych forach powodem był czujnik temperatury silnika (płynu chłodzącego)- czy on może powodować zarówno to że obroty wzrastają jak i to że silnik sam gaśnie?
    Czy może takie objawy powodować czujnik ciśnienia bezwzględnego?

    Podsumowując, nie liczę że ktoś mi wprost powie co jest przyczyną, ale który z elementów układu odpowiedzialny za sterowanie obrotami/wtryskami może jednocześnie powodować wzrost obrotów jak i gaśnięcie silnika i trudności z ponownym odpaleniem. Znane mi elementy tego układu to: czujnik położenia i prędkości wału, czujnik ciśnienia bezwzględnego, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza wlotowego, sonda lambda, potencjometr przepustnicy, komputer sterujący, silnik krokowy, sama przepustnica.

    Dodam że podłączenie do kompa jest problematyczne u okolicznych mechaników, bowiem nie wiem czemu ale w aucie mam ponoć stare złącze 12 pinowe, którego to akurat nie posiadają.