Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI

steinberg 09 Mar 2012 03:52 4778 14
  • #1 09 Mar 2012 03:52
    steinberg
    Poziom 9  

    ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI

    Sytuacja wygląda następująco:

    Pierwszy objaw był taki: w chwili gdy powinien ruszyć silnik, pralka wywaliła komunikat F01.

    Rozkręciłem, sprawdziłem styki, kable itd. Skręciłem.
    Obecnie, gdy powinien ruszyć silnik (na jakimkolwiek programie), nie dzieje się nic.
    Nie wyświetla już komunikatu. Silnik nadal ani drgnie.

    Sprawdziłem napięcia na złączu wychodzącym z płytki do silnika.
    Są 3 styki: 1-2-3. Każde napięcie to około 80V - przy pracy normalnej (nie wirowanie)
    Nie mam pojęcia jak wyglądają sygnały wychodzące do silnika, jakie jest ich wypełnienie itd. Mierzone miernikiem na U zmienne - jak wyżej.
    Pozostałe 2 przewody - cienkie czerwone - podejrzewam, że to sygnał zwrotny z silnika do "komputerka" z informacją o obrotach.

    Na płytce nie widać żadnych upalonych elementów.

    Co powinienem zrobić zanim wykonam telefon do serwisu i wywalę 500pln na sterownik???

    POMOCY CHŁOPCY!!!

    pozdrawiam
    sng.pol46(malpa)gmail.com

    0 14
  • Relpol
  • #2 09 Mar 2012 06:51
    czolgista
    Poziom 27  

    Zobacz połaczenie kostki silnika z wtyczką bardzo dokładnie ,na ten tema tu już o tym pisałem
    Dodano po 3 [minuty]:

    tu masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10653213#10653213

    okej sorki poprawiam się ........nie spojrzałem .

    Moderowany przez POL02i:

    Szanowny kolego znowu popełniłeś błąd.Nic nie myślisz.Najpierw coś zrobisz a potem pomyślisz lub ktoś Cię poprawi.
    Zobacz jak teraz wygląda mój post,który napisałem bez Twego.Jest bez sensu.
    Ostrzegam cię jeżeli będziesz pisał bez zastanowienia dostaniesz bana

    1
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 09 Mar 2012 08:03
    POL02
    VIP Zasłużony dla elektroda

    czolgista napisał:
    Zobacz triak silnika na płycie głównej

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd.Nie czytacz schematu,który dołączyłeś.
    W tym modelu nie ma triaka jest tam falownik,który steruje silnikiem trójfazowym.
    A co do samego uszkodzenia to prawdopodobnie uszkodzony jest układ falownika sterujący silnikiem.Nie do naprawy przez Ciebie.
    Pozostaje kupno używanego lub naprawa przez dobrego elektronika.

    0
  • #4 09 Mar 2012 10:45
    steinberg
    Poziom 9  

    Czy naprawa "układu sterowania silnikiem" polega na sprawdzeniu/wymianie triaków/tranzystorów czy ewentualnie wchodza w grę jakieś układy programowalne?

    Chciałbym za wszelką cenę uniknąć pozbycia się kilkuset złotych.
    Pralka jest na gwarancji, ale nie moge odnaleźć faktury z mediamarkt.
    A ta potrzebna jest do wydania karty gwarancyjnej.
    I tak się koło zamyka.

    Czy jest szansa na jakąś podpowiedź w temacie naprawy "sterownika" silnika?

    PZDR

    0
  • Pomocny post
    #5 09 Mar 2012 12:06
    POL02
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wykonaj dobre foto modułu od strony elementów w obszarze tego dużego kondensatora i zamieść.
    Wykonaj również foto modułu z drugiej strony naprzeciw kondensatora.

    0
  • #6 09 Mar 2012 14:30
    steinberg
    Poziom 9  

    ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI ARTXD 149 ARISTON - SILNIK NIE KRĘCI


    BŁAGAM O RATUNEK

    Może należy wylutować jakieś elementy i przemierzyć...?
    Które przekaźniki odpowiadają za włączanie silnika/falownika?
    Słyszałem o przypadku, gdy po prostu przekaźnik był padnięty.
    A może po stronie silnika? Złącze?
    Przewody zmierzyłem, są ok.

    1
  • Pomocny post
    #7 09 Mar 2012 14:47
    POL02
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wizualnie płyta wygląda na nie uszkodzoną.
    Nic nie pisałeś o blokadzie drzwi.Czy blokuje drzwi czy nie.Sprawdź to.
    Sprawdź prądnicę tachometryczną w silniku w następujący sposób.
    Przyłącz woltomierz do przewodów prądnicy i obracając wirnikiem zobacz czy miernik wskazuje napięcie (pomiar dokonujemy na zakresie 10V - przemienny)
    Jeżeli miernik będzie wskazywał napięcie to prądnica jest OK.

    0
  • #9 09 Mar 2012 20:33
    steinberg
    Poziom 9  

    Blokuje drzwi. Wszystko tak, jakby pralka prała.
    Brak obrotów silnika. Nawet F01 już nie pojawia się.

    Sprawdzę silnik.

    Prądnica to rozumiem te 2 czerwone cieńsze przewody?

    0
  • #11 09 Mar 2012 22:59
    steinberg
    Poziom 9  

    Napięcie jest. Prądnica ok.

    Dlaczego komunikat F01 już nie pojawia się?

    Nie obejdzie się bez wymiany tej elektroniki, prawda?

    0
  • #12 09 Mar 2012 23:04
    1221547
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 09 Mar 2012 23:10
    steinberg
    Poziom 9  

    Tak też się stanie... :(

    1
  • #14 10 Mar 2012 00:43
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Rzutem na taśmę sprawdź czy na C64 istnieje napięcie 12V . Może też być rozprogramowany eeprom ale jak pisał kol. adrianarktos12 byle kto tego nie zrobi , więc moduł do wymiany .

    0
  • #15 20 Sie 2012 01:02
    steinberg
    Poziom 9  

    Skończyło się wymianą całego sterownika.

    Kilka stówek poszło...

    0