Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz jaki rozmiar opon? profil 65 czy 70?

alterro 09 Mar 2012 14:01 30631 12
  • #1 09 Mar 2012 14:01
    alterro
    Poziom 11  

    Proszę o oponie i pomoc, szczególnie osoby jeżdżące matizem, w wyborze rozmiaru a konkretnie profilu opon do Matiza. Wg producenta rozmiar powinien wynosić: 155/65/R13. Ja zastanawiam się czy opona o rozmiarze 155/70/R13 będzie dobra.
    Za profilem 70 przemawia wg mnie:
    - lepsze tłumienie nierówności drogi
    - lepsza ochrona felgi jak i samej opony
    - niższa cena o ok 15% niż ta sama opona o profilu 65.

    Słyszałem jednak o " możliwości pływania" na oponie o wyższym profilu, ale nigdy sam nie miałem okazji tego zjawiska sprawdzić. Dlatego proszę o poradę.

    Model opon jaki zamierzam kupić to : Dębica Passio 2 lub Fulda Ecocontrol

    Dodatkowo podam ceny (za komplet) w jakich znalazłem te opony :

    Dębica profil 65: 520 zł; profil 70: 436zł
    Fulda profil 65: 576zł; profil 70: 496zł

    sam skłaniam się do opon Fulda 155/70/13 za 496 zł komplet, prod: 01.2012

    Ponawiam prośbę o poradę.

    1 12
  • #2 09 Mar 2012 14:11
    kamil907
    Poziom 28  

    To prawda, że im wyższy profil tym większe prawdopodobieństwo "pływania", szczególnie w zakrętach. Niektórym to nie przeszkadza bo jeżdżą na tyle wolno i spokojnie, że żadne efekty pływania im nie grożą. Chociaż 65, a 70 to nie jest duża różnica przy tej szerokości opony więc śmiało można zakładać. Obia te roziary będą się zachowywać podobnie w tym aucie.

    0
  • #3 09 Mar 2012 14:14
    kaputo
    Poziom 20  

    Taka opona będzie miała większą średnicę o 15mm. Niby niewiele, ale będziesz pewny że nie będzie ocierać? W homologacji samochodu jest dokładnie podane jakie opony można używać. W zasadzie tam znajdziesz konkretną i wiążącą odpowiedź.

    -2
  • #4 09 Mar 2012 14:52
    alterro
    Poziom 11  

    kaputo napisał:
    Taka opona będzie miała większą średnicę o 15mm. Niby niewiele, ale będziesz pewny że nie będzie ocierać? W homologacji samochodu jest dokładnie podane jakie opony można używać. W zasadzie tam znajdziesz konkretną i wiążącą odpowiedź.
    wg. opinii w internecie osób jeżdżących na 70-tkach w matizie nic nie obciera. Poza tym opona ma wyższy(dłuższy dwa razy po 7,75mm) profil a nie szerokość. Zjawisko "obcierania" występuje głównie gdy zwiększymy szerokość opony! wtedy przy skręcie szersza opona może obcierać bokiem bieżnika o nadkole. Gdyby wyższa o 1,5 cm opona była problemem jeśli chodzi o przycieranie to zawsze gdy do auta weszło by 5 osób to "zjawisko" występowałoby.
    Przynajmniej tak na chłopski (chociaż inżynierski :) ) rozum "rozumuje"

    Co myślicie o wcześniejszej wskazanym wyborze opon: fulda ecocontrol 155/70/13, w porównaniu do dębica passio2.

    -1
  • #5 09 Mar 2012 15:34
    12pawel
    Poziom 33  

    Różnica w cenie niewielka więc osobiście polecałbym Fuldę (myślę tu o komplecie opon letnich). Dużo lepiej się sprawuje na mokrym niż dębica ale to tylko moje odczucie.

    1
  • #6 14 Kwi 2012 12:04
    809912
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 14 Kwi 2012 15:58
    underground
    Poziom 12  

    Kiedyś miałem jakieś tanie opony dębicy to była tragedia, na deszczu i na zakrętach. Później na Fuldach EcoControl dało się odczuć dużą różnice na plus. Ale zdawało mi się że szybko się ścierają. Pisze, że wydaję mi się, ponieważ nie mierzyłem dokładnie ile kilometrów na nich można było przjechać.
    Teraz na założenie czekają Uniroyal RainExpert. Mam nadzieje, że będą lepsze od Fuldy.

    1
  • #8 15 Kwi 2012 09:31
    809912
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 18 Mar 2014 17:08
    petrowro
    Poziom 1  

    Też się wahałem przed zakupem opon 155/70. Nurtowało mnie tylko pytanie, czy nie będą obcierać przy większym obciążeniu, ale nie obcierają. Co do większego spalania, to odpowiedź jest prosta. Opona o profilu 70 ma ok 7 mm większą średnicę, co na obwodzie daje ok 5 cm. Licznik jest skalibrowany na profil 65, więc jego wskazanie jest zaniżone przy wyższych oponach. Pozorne zwiększenie spalania powinno jednak wynieść jakieś 3%, a nie 20% jak ktoś wyżej pisał, chyba, że dodatkowe zwiększenie spalania powoduje większe obciążenie silnika, gdyż musi zakręcić większym kołem

    0
  • #10 14 Wrz 2014 12:47
    MrFeusz
    Poziom 11  

    Witam opony zalecane przez producenta to:
    155/65R13 73 T lub 145/70R13 71 T. Te opony nie różnią się w ogóle średnicą.
    Nie można montować do samochodów kół na widzimisię.

    1
  • #11 14 Wrz 2014 17:26
    2481308
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 15 Wrz 2014 13:16
    dan__s
    Poziom 2  

    Tylko jak zamontujemy do auto rozmiar niehomologowany przez producenta, to przy stłuczce (obojętnie z kogo winy) nie mamy szansy na wypłatę z OC.
    Takie prawo.

    0
  • #13 15 Wrz 2014 14:11
    benekpp
    Poziom 15  

    MrFeusz napisał:
    Witam opony zalecane przez producenta to:
    155/65R13 73 T lub 145/70R13 71 T. Te opony nie różnią się w ogóle średnicą.
    Nie można montować do samochodów kół na widzimisię.


    W 100% zgadzam się z przedmówcą. Zamontowanie nieautoryzowanej opony niesie ze sobą wiele przykrych konsekwencji. Z tych dwóch rozmiarów brałbym ten pierwszy.
    Poza tym przeglądam sobie na Motointegrator ceny opon z tego przedziału i za około 100 zł/sztukę można mieć już nówki Dyton DW510 z darmową dostawą i montażem za 40 czy tam 50 zł.

    2