Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak nawiewu ciepłego powietrza auto z climaticiem

09 Mar 2012 15:05 2885 3
  • Poziom 12  
    Witam,
    Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu polegającego na braku nawiewu ciepłego powierza. Sytuacja dotyczy Seata Cordoby 6L2, 1.4 benzyna, 75KM. Sytuacja wygląda następująco, po uruchomieniu auta stojącego na dworze na mrozie -10 silnik nagrzewa się bardzo szybko, temperaturę 90 stopni łapie po przejechaniu ok. 1 km, natomiast po ustawieniu pokrętła temperatury na max. leciało tylko lodowate powietrze. Po przejechaniu kilku kilometrów otworzyłem maskę i poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym podniósł się do prawie pełnego zbiornika, normalnie jest pomiędzy MIN a MAX - czyli standardowo. Sytuacja powtarzała się tak od około tygodnia - najczęściej gdy używałem auta rano bądź wieczorem, w południe gdy temperatura podnosiła się powyżej zera auto zachowywało się normalnie tak samo było z nawiewem - leciało z niego ciepłe powietrze. Początkowo podejrzewałem klapkę regulującą napływ zimnego/ciepłego powietrza ale zajrzałem pod deskę i kręcąc pokrętłem temperatury widać ze serwomechanizm pracuje normalnie - auto posiada półautomatyczną klimatyzacje. Więc spawa wygląda na poważniejszą. Myślałem też o termostacie - podnoszący się poziom płynu w zbiorniku, ale on nie miałby wpływu na nawiew ciepłego powietrza do kabiny...Czy ktoś ma pomysł czego może dotyczyć problem.
  • Poziom 10  
    zawiesil sie termostat i ma to pelny wplyw na kabine, pozatym jak po 1 km ci sie naggrzal do 90*C przy -10 to coś swiadczy!
  • Poziom 19  
    Raczej nie jest to wina termostatu. Bardziej bym stawiał na wirnik pompy wody. Po otwarciu maski, tuż za silnikiem zobaczysz dwa gumowe węże, średnicy około 40 mm wchodzące do grodzi. Gdy objaw się powtórzy, sprawdź ręką jaką mają temperaturę. Mam na myśli czy są zimne, gorące lub czy wyczuwasz znaczną różnicę w ich temperaturze.
  • Poziom 12  
    cynio333 napisał:
    Raczej nie jest to wina termostatu. Bardziej bym stawiał na wirnik pompy wody. Po otwarciu maski, tuż za silnikiem zobaczysz dwa gumowe węże, średnicy około 40 mm wchodzące do grodzi. Gdy objaw się powtórzy, sprawdź ręką jaką mają temperaturę. Mam na myśli czy są zimne, gorące lub czy wyczuwasz znaczną różnicę w ich temperaturze.


    Hej,
    termostat działa bez zastrzeżeń, auto nagrzewa się do 90* i z automatu górna rura robi się ciepła. Na początku doczepiłem się do regulacji temperatury bo tak mi się wydawało najlogiczniej ale w weekend trochę pogrzebałem przy aucie i wydaje mi się że temat dotyczy czegoś innego. Sprawa po oględzinach wygląda następująco: układ chłodzenia wygląda na cięgle zapowietrzający się - cały czas podnosi się stan płynu w zbiorniku wyrównawczym. Odpowietrzałem go i wszystko na chwile wracało do normy, leciało ciepłe powietrze z nagrzewnicy i auto szybko przełączało się na gaz - zapomniałem dodać w szereg z nagrzewnicą wpięty jest parownik od lpg (patrząc od bloku najpierw jest parownik - nagrzewnica - blok silnika). Ale po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do stanu wyjściowego z nawiewów leci zimne powietrze a w zbiorniku wyrównawczym przybywa płynu. Nie wiem czy powodem tego nie będzie zapchana nagrzewnica bądź problem z parownikiem - gdy silnik się nagrzeje otwiera się termostat i płyn leci w chłodnice bo ma lżej. czy ktoś miał podobny przypadek albo wie co może być przyczyną tego problemu, tak na marginesie czy w parownikach od lpg (ja mam GENIUS SEQUENT) nie ma jakiegoś termostatu albo w nagrzewnicy jakiegoś czujnika czy termostatu - nie wie ktoś może to by dławiło przepływ.