Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1.0 Z10XE 2001r. błąd P0130, przepływomierz?

AnTo 09 Mar 2012 16:56 13157 3
  • #1 09 Mar 2012 16:56
    AnTo
    Poziom 9  

    Witam. Mam pytanie odnośnie problemu z corsą mam błąd P0130, wymieniona została już sonda lambda na fabrycznie nową Bosch.
    Obstawiam teraz przepływomierz gdyż posiadam akurat 2 egzemplarze oryginalnych przepływomierzy do tego silnika, ale chyba każdy nie działa:
    - pierwszy (fabryczny) został wymieniony na inny Bosch (od innego samochodu (też corsa C 1.0) - tylko nie wiem czy był sprawny - sprzedawca twierdził że był.
    Może ten który kupiłem od niego działał (tego nie wiem na 100%)bo po zamianie fabrycznego na ten który kupiłem problem z błędem zniknął (około 3000-4000 km przejechałem bez błędów), autko chodziło pięknie.

    Po około 4000 KM od wymiany autko na wolnych obrotach zaczęło falować, a w ostatnim czasie to tak jak by nawet "podskakiwało" na silniku na niskich obrotach i zaczęła się utrata mocy podczas jazdy (nurtujące gdy się chciało gdzieś ruszyć szybko a akurat silnik się dusił, i niebezpieczne bo przy próbie wyprzedzania nieraz też nagle traciło moc).

    Poczytałem wątki na różnych forach, postanowiłem wymienić pierwsza sondę (wkręcaną w kolektor), (odrzuciłem problem przepływomierza bo wyszedłem z założenia że jest sprawny bo go niedawno wymieniałem) sonda została wymieniona - zero poprawy.

    Znalazłem jeszcze w garażu przepływomierz fabryczny który wymieniłem na ten kupiony i z ciekawości podmieniłem, autko ożyło - moc wróciła i falowanie na wolnych obrotach ustało - wymieniłem ją dopiero 50KM temu wiec zobaczymy czy coś z tego będzie na dłuższą metę.

    Poprzedni wątek odnośnie przepływomierza i nieraz pojawiającego się falowania na niskich obrotach (jednakże zamknięty przed rozwiązaniem problemu):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1314760.html

    Tłumaczę dlaczego wyciągnąłem fabryczny przepływomierz:
    Problemu nie rozwiązałem jeszcze w 100% bo stary przepływomierz (fabryczny) który zamontowałem też był chyba uszkodzony bo czasami przy próbie ruszenia pod górę brakowało mu mocy - dlatego wymieniłem go na inny - bardzo rzadko występował ten problem, jednakże wyświetlał się co pewien czas błąd z tego co pamiętam chyba P0170 lub właśnie ten sam P0130 (chyba bo nie jestem na 100% pewien a nie zapisałem sobie) i dlatego go wymieniałem).

    Mam pytanie: Ma ktoś z forumowiczów dostęp do 100% działającego przepływomierza w tej wersji Corsy, i jakie wskazania powinny być w ilości tlenu na sekundę na przepływomierzu? (te sczytane u mnie przez program to 1,5-2 g/s przy 856 obrotach) przy jeździe oscyluje w graniach od 2-40 g/s w zależności od ilości obrotów).
    Obydwa mają podobne wskazania ten co szarpie silnikiem ma przy 856 obrotach 2-3,5g/s przy jeździe oscyluje od 3 do 30 g/s (w zależności od obrotów).
    Chciałbym się dowiedzieć jakie wy macie współczynniki ilości przepływu powietrza.

    0 3
  • #2 09 Mar 2012 17:11
    1078231
    Usunięty  
  • #3 27 Mar 2012 19:33
    AnTo
    Poziom 9  

    hmm, zmierzyłem i przepływomierz wydaje się pracować poprawnie.

    Widać że sondy nie pracują - cały czas wykres stoi na 0,430V na każdej z sond - sondy nowe bosha oryginalne. (jedna wymieniona w zeszłym roku, druga 2 tygodnie temu) Zastanawiam się czy to czasem nie bezpiecznik?
    Poprzednia sonda co była wkręcona w kolektor (jakaś uniwersalna) wyrziciła przed zmianą na bosha "błąd grzałki" i od tego czasu nie działają sondy (wykres w V stoi cały czas na 0,430V tak na pierwszej jak i na drugiej sondzie.

    Sprawdzałem styki łączy, szukałem w instrukcji który bezpiecznik odpowiada za sondy (podgrzewacz sond), ale nie mogę znaleźć - wie ktoś który to bezpiecznik?

    tutaj znalazłem schemat, ale nie ma informacji o sondach lambda.

    Code:
    http://chomikuj.pl/wieslaw16/Motoryzacja/OPEL+CORSA/CORSA+C+BEZPIECZNIKI/Corsa+C+bezpieczniki.pdf

    0
  • #4 03 Kwi 2012 16:16
    AnTo
    Poziom 9  

    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki multimetrem - każdy działa (więc problem z bezpiecznikami odrzucam).

    Mam pytanie do czego służy ten gumowy wąż (za co odpowiada) (zaznaczony na czerwono na obrazku)
    Opel Corsa C 1.0 Z10XE 2001r. błąd P0130, przepływomierz?
    Jak ktoś ma identyczny samochód to byłbym wdzięczny za podanie mi numeru GM tego przewodu - bo na moim nie widać kilku cyfr - nadgryzione.

    Na jesieni jakieś "zwierzaki" dostały się pod maskę i przegryzły mi jedną wiązkę kabli i 2 przewody gumowe (1 od chłodnicy - i ten wymieniłem) a w drugim (tym widocznym na obrazku) są powbijane "zęby" - Może przez to pojawia się błąd P0130 ? bo jest jakaś nieszczelność?

    Nie wymieniłem go bo wydawał się być cały - ale obejrzałem go dzisiaj dokładnie i widać małe przegryzienia na całym odcinku.

    Edytowane: Po wymianie zero poprawy.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo