Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WM 26 aaa - wywala bezpiecznik

xysc 09 Mar 2012 20:21 2102 5
  • #1
    xysc
    Level 10  
    Wybija bezpiecznik po kilku sekundach od rozpoczęcia pracy silnika. W tym czasie bęben (pusty) zdąży zrobić ledwie ułamek obrotu w jedną, 5 sek przerwy, ułamek w drugą stronę (to u niej normalne).

    Moduł silnika wygląda tak:
    WM 26 aaa - wywala bezpiecznik

    Nie potrafię znaleźć do niego schematu.



    Zwojnica w lewym dolnym rogu (filtr?) tak się nagrzała, że nadtopiła plastikową stopkę, stopiła izolację (już zabezpieczone) przewodów i posypały się iskry. Nigdzie (10 sklepów elektronicznych) takich nie mają, a jeden elektronik powiedział, że to tylko filtr, więc można go wyrzucić. Pomalowałem więc ją z wierzchu lakierem i wlutowałem z powrotem.

    Mostek Gretza jest sprawny (540 i 550Ω), kondensatory nie mają zwarcia (0,265MΩ to chyba wystarczająco, żeby nie wylutowywać, prawda?).

    Sprawdziłem i dla pewności odłączyłem grzałkę.

    Trafo:
    pierwotne: 1,7KΩ
    wtórne: 16,5Ω (ułamki V w czasie tych kilku sekund pracy silnika).
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    xysc
    Level 10  
    wymontowany do sprawdzenia :)
    zdążyłem sprawdzić diody - wszystkie sprawne.

    wróć! prostownik ma zwarcie do plusa! nie wiem, czy przeoczyłem to przy pierwszym pomiarze, czy spaliłem go przy wlutowywaniu.

    ten plus idzie na dwa przekaźniki schowane pod radiatorem. mogły tego nie przeżyć?
  • #4
    hubert1188
    Level 13  
    Sprawdź triaka sterującego obrotami silnika i przekaźniki. Jeżeli coś znalazłeś na płytce musisz pamiętać ,że spalony triak ,czy przekaźnik to jest skutek ,a przyczyna może być gdzie indziej ,to znaczy sprawdź sam silnik. Bywa tak że zużywają się szczotki silnika i po komutatorze ślizga się plecionka szczotki.
  • #5
    peterwolski
    Level 20  
    xysc wrote:
    prostownik ma zwarcie do plusa! nie wiem, czy przeoczyłem to przy pierwszym pomiarze,
    wymień kolego ten mostek prostowniczy pewnie on powoduje zwarcie .
  • #6
    xysc
    Level 10  
    hubert1188 wrote:
    spalony triak ,czy przekaźnik to jest skutek ,a przyczyna może być gdzie indziej

    przyczyną było stopienie izolacji przewodu ocierającego się o gorący dławik.

    dziękuję za pomoc.