Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicja. 1.3 brak iskry.

Thomasch 10 Mar 2012 12:40 17051 20
  • #1
    Thomasch
    Level 10  
    Witam. Mój problem polega na tym, że moja felicja pewnego razu po prostu już nie odpaliła. Nie jestem aż takim specem więc potrzebuje waszej pomocy. Mianowicie brak jest iskry. Nie wychodzi ona w ogóle z cewki. (sprawdzałem podłączając bezpośrednio świece). Jednak uważam że to nie cewka jest uszkodzona(lub nie tylko ona) bo sprawdzałem również na innej. Z komputera wychodzą 3 kable które biegną do cewki: Czarny, zielony i taki beżowy bodajże. Na cewce są oznaczenia w kolejności " -+- ". Zrobiłem tester z żarówki i na kablach idących do cewki, żarówka świeci na kablach czarnym i beżowym. Czarny to plus a beżowy to minus. Interesuje mnie czy to tak właśnie ma być, skoro oznaczenie biegunów na cewce wygląda inaczej. Przepraszam jeśli mam jakaś złą logikę. Po prostu potrzebuję porady, proszę o pytania i wskazówki co mogę sprawdzić. Pozdrawiam serdecznie.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Thomasch
    Level 10  
    Jest to slilnik na wtrysku jednopunktowym.
  • #5
    maszan
    Level 25  
    Sprawdz czy wtrysk strzyka paliwem przy kreceniu rozrusznikiem.Jesli nie to czujnik Halla do wymiany (jest pod termostatem w dzwonie skrzyni biegow).
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    and61
    Level 26  
    Motronic wrote:
    Jaki silnik-na wtrysku pojedynczym czy wielopunktowym?

    W MPI nie ma cewki , chyba ze ktoś chce tak nazwać listwę zapłonową
    Motronic wrote:
    myślałem, że felicja na monowtrysku halla ma aparacie.

    Mylić sie jest rzeczą ludzką
    Do autora wątku tu masz schemat jak to powinno być podłaczone
    Skoda Felicja. 1.3 brak iskry.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    and61
    Level 26  
    Podwójna cewka w 1,3 MPI ? Czyli listwa zapłonowa, mam auto z tym silnikiem i nic o tym nie słyszałem ,by było coś innego , zresztą Mario Rene Cedrych w swej ksiażce pt "Skoda Felicia " też o tym nic nie podaje ,
    Skoda Felicja. 1.3 brak iskry.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    and61
    Level 26  
    Motronic wrote:
    and61 wrote:

    W MPI nie ma cewki

    Jest. Podwójna.

    Nie mam zamiaru sie kłócić , ale że natury jestem dociekliwy wiec zamieszczam z serwisówki Skody schemacik Skoda Felicja. 1.3 brak iskry.
    i zapytam ;
    Wspominając o podwójnej cewce , masz na mysli te zatopione w listwie cewki ?
    z góry dzieki za wyjaśnienie
  • #12
    powidz
    Level 20  
    Thomasch tam jest moduł zapłonowy w jednej obudowie z cewką.
    Najprostsza diagnoza to podłączasz kontrolkę DIODOWĄ między czany(+) i zielony(k) przewód i po kręceniu rozrusznikiem dioda ci miga.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    maszan
    Level 25  
    Motronic wrote:
    No to ciekawe, a ja zawsze myślałem, że felicja na monowtrysku halla ma aparacie.

    Ma ale 1.6 , 1.3 ma tak jak napisalem.
  • #15
    Thomasch
    Level 10  
    Dziękuję wszystkim za wkład. Po podłączeniu do komputera jako źródło awarii został wskazany czujnik halla. Męczę się teraz z jego demontażem. Czy oprócz tej jednej śrubki ma on jeszcze jakies mocowanie?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    Thomasch
    Level 10  
    Dziękuję za uprzedzenie. Ale jednak wolałbym tam zajrzeć i go przeczyścić. Czy ma on jakieś dodatkowe zabezpieczenia, czy wysuwa się go po odkręceniu tej jednej śrubki?
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    and61
    Level 26  
    Thomasch wrote:
    Ale jednak wolałbym tam zajrzeć i go przeczyścić. Czy ma on jakieś dodatkowe zabezpieczenia, czy wysuwa się go po odkręceniu tej jednej śrubki?

    Nie wiem jak to wygląda w SPI ale w MPI wystarczy odkręcic kluczem 10 śrbubke i czujnik można wyjąć
    Skoda Felicja. 1.3 brak iskry.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    maszan
    Level 25  
    and61 wrote:
    Thomasch wrote:
    Ale jednak wolałbym tam zajrzeć i go przeczyścić. Czy ma on jakieś dodatkowe zabezpieczenia, czy wysuwa się go po odkręceniu tej jednej śrubki?

    Nie wiem jak to wygląda w SPI ale w MPI wystarczy odkręcic kluczem 10 śrbubke i czujnik można wyjąć
    Skoda Felicja. 1.3 brak iskry.

    Wyglada tak samo ino Hall posiada kawalek kabla zakonczonego gniazdem takim jak Hall z 1.3 MPI (generalnie sa wspolzamienne - 2 dni temu walczylem z pradami w takiej SPI i dziala na Hallu bez kabla z MPI).