Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi MiEV Power Box - inwerter do samochodów elektrycznych

exti 10 Mar 2012 15:40 1730 3
  • Mitsubishi MiEV Power Box - inwerter do samochodów elektrycznychFirma Mitsubishi Motor opracowała inwerter, za pomocą którego można uzyskać napięcie sieciowe z akumulatorów pojazdu elektrycznego.

    MiEV Power Box ma trafić do sprzedaży 27 kwietnia 2012. Jego wtyczka pasuje do gniazda szybkiego ładowania w elektrycznych samochodach Mitsubishi: i-MiEV oraz Minicab-MiEV. Przeznaczeniem inwertera jest zasilanie urządzeń elektrycznych domowego użytku w razie przerwy w dostawie energii lub w miejscach, gdzie nie ma dostępu do sieci energetycznej.

    Dostępne jest tylko jedno gniazdo przyłączeniowe z napięciem 100 V (wynika z tego jasno, że urządzenie jest przeznaczone tylko na japoński rynek). Maksymalna moc, jaką może dostarczyć inwerter to 1,5 kW. Przy założeniu, że podłączone do niego sprzęty będą czerpać taką właśnie moc, a akumulator samochodu elektrycznego o pojemności 16 kWh jest w pełni naładowany, mamy do dyspozycji 5-6 godzin pracy.

    Inwerter ma wymiary 395 x 334 x 194 mm i waży 11,5 kg. Długość kabla przyłączeniowego to 1,7 m. Urządzenie wyceniono na 149,8 tys. jenów, czyli ok. 1818 dolarów.

    Źródło:
    http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20120310/208352/

    Fajne! Ranking DIY
  • Zasilacze UPS
  • #2
    michal-michalik
    Poziom 23  
    Całkiem sporo jak na przetwornicę... Nawet biorąc pod uwagę, że dostaniemy jakiś porządny sinus to cena jest zaporowa, do domowego zastosowania.
  • Zasilacze UPS
  • #3
    markovip
    Poziom 34  
    Myśli kolega, że to będzie zaporowa cena dla właściciela samochodu EV?
  • #4
    michal-michalik
    Poziom 23  
    markovip napisał:
    Myśli kolega, że to będzie zaporowa cena dla właściciela samochodu EV?


    Zależy od wartości samochodu... :)
    Jednak jak na niekoniecznie niezbędny gadżet, to trochę sporo. Druga kwestia, że potencjalny klient poświęca większą ilość gotówki oczekując niższych kosztów eksploatacji, więc po wydrenowaniu kieszeni przez samo auto to nad każdym dodatkiem będzie się mocno zastanawiać.

    Kolejna sprawa to odbiorcy. Na razie to pewnie więcej EV to samochody flotowe, a nie prywatne, więc grupa docelowa niewielka.