Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

porady dotyczące praktycznego zastosowania rapidografu

10 Mar 2012 20:24 6713 14
  • Poziom 9  
    Jestem studentem pierwszego roku politechniki i oczywiście nie ominęło mnie tradycyjne kreślenie rapidografami. Po pierwszym użyciu tego sprzętu okazało się, że to nie jest takie proste na jakie wygląda, szczególnie kreślenie przy linijce, czy bomblowniku. i tu moje pytanie kieruje do osób bardziej doświadczonych w kreśleniu rapidografami. Znacie jakiś sposób aby nie rozmazywać tuszu na kartce, lub jeżeli się to już stanie, w jaki sposób zdrapać, wygumkować tusz. oczywiście będę wdzięczny za każde inne praktyczne porady dotyczące kreślenia tym sprzętem. Aby zobrazować mój problem/pytanie załączam, mój pierwszy projekt wykonany w tuszu.
    Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki

porady dotyczące praktycznego zastosowania rapidografu
  • Poziom 33  
    Jeśli kreślisz na kalce to raczej jedyna metoda na wymazywanie to skrobanie żyletką...
  • Poziom 14  
    Pamiętam ze szkoły że kreśląc tym ustrojstwem odwracało się linijkę która miała podcięcie właśnie po to co by nie rozmazywać tuszu. Inne przybory kreślarskie też posiadały podfrezowane brzegi.
    A propos za ten rysunek to byś u mnie w szkole dostał pałę!!! nie czepiając się rozmazań po linijce oczywiście. idealne rysunki poprawiałem po kilka razy :cry: bo belfer twierdził że praktyka czyni mistrza :idea: :D
  • Poziom 16  
    Witam.