Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie rozrządu w silniku Briggs model 282H07

ulin25 11 Mar 2012 08:01 7557 22
  • #1 11 Mar 2012 08:01
    ulin25
    Poziom 7  

    Witam forumowiczów.
    Maleńki problemik i liczę na wasza pomoc - ojciec rozebrał silnik Briggsa model282H07 TYP0122EL CODE060314ZE, oddal do szlifu, kupił nowy ponadwymiarowy tłok z pierścionkami i złożył wszystko do kupy.
    Znaki rozrządu się zgadzają
    Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej.
    Jakie powinny być luzy zaworowe?
    Silnik jest od traktorka Stiga 4WD.
    Z góry dziękuje za pomoc :D

    2 22
  • Pomocny post
    #2 11 Mar 2012 08:09
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 12 Mar 2012 19:43
    ulin25
    Poziom 7  

    Witam Rychu
    Złożyliśmy dzisiaj silnik według Twoich wskazówek, założyliśmy na ramę traktorka i odpaliliśmy :cry: zapalił przez chwile i przestał palić, okazało się ze zarwało klin na kole magnesowym -jaka może być przyczyna? Dodam że były założone kola pasowe na napęd do pompy
    Jest jeszcze jedna sprawa -wcześniej gdy był odpalany silnik za pomocą rozrusznika elektrycznego, rozrusznik stawał tzn bendix zawieszał się na kole zębatym do tego stopnia ze nie można było przekręcić silnika. Zmieniliśmy rozrusznik na nowy i teraz też miał objawy że nie miał siły obrócić walem, (akumulator naładowany), czy to są objawy że pompa hydrauliczna siada?

    0
  • #4 12 Mar 2012 19:55
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 12 Mar 2012 19:58
    frantic21
    Poziom 15  

    Zerwany klin = za słabo dokręcone koło. Z tego co pamiętam ma być 150 Nm. Blokowanie się bendixa wskazuje na zły luz zaworowy, w jaki sposób ustawiliście?

    0
  • #6 12 Mar 2012 20:00
    ulin25
    Poziom 7  

    Dopiero sprawdzę jak kupie klin (na zapas ze dwa :D ) i dam znać, ale stożek na kole jest oki -może źle są wyregulowane linki (przy odpalaniu silnika trzeba wcisnąć pedał który luzuje naciąg paska silnik - przekładnia)

    0
  • #7 12 Mar 2012 20:04
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 12 Mar 2012 20:07
    ulin25
    Poziom 7  

    Na pewno były źle ustawione luzy zaworowe ("fachman" doradził ojcu 0.30 na zaworach a i kolo było dokręcane na oko- ile eis da)
    Teraz sam się za to wezmę z Wasza pomocą a szczególnie dzięki ekspertowi Rychowi
    Jutro dam znać, wielkie dzięki.

    2
  • #9 14 Mar 2012 12:51
    ulin25
    Poziom 7  

    Witam forumowiczow
    silnik zlozony wedlug wskazówek ale nie chce palic :cry:
    caly czas mnie niepokoja te znaki na rozrzadzie i to ze tlok nie jest w GMP jak sie ustawi na znaki-co zle robie?

    0
  • #10 14 Mar 2012 13:05
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 14 Mar 2012 13:20
    ulin25
    Poziom 7  

    Iskra jest, gaźnik dobry - już nawet wlewałem strzykawka trochę paliwa w gaźnika. Silnik nie ma czujnika oleju, ustawienie znaków powinno być oki - są naprzeciw siebie. Wieczorem wyślę zdjęcie znaków, luzy ustawiam - tlok w GMP i luzy ustawiłem 015, na każdy zawór.
    Co robie nie tak.

    0
  • #12 14 Mar 2012 13:36
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 14 Mar 2012 20:09
    ulin25
    Poziom 7  

    Witam ponownie
    luz na zaworach ustawiałem klasycznie, zgodnie z zasadami sztuki, jedno co mnie dziwi to że gdy chce odpalić silnik to gaźnik powinien zasysać powietrze a ja ewidentnie czuje ze on (gaźnik) go wręcz wypycha -tak jakby na zmianę ale więcej wypycha niż zasysa :cry:
    Rychu co myślisz o tym?
    Dodaje zdjęcia znaków na rozrządzie.
    Ustawienie rozrządu w silniku Briggs model 282H07 Ustawienie rozrządu w silniku Briggs model 282H07 Ustawienie rozrządu w silniku Briggs model 282H07 Ustawienie rozrządu w silniku Briggs model 282H07

    zawory wydaje mi sie ze na 99% ustawiłem tak jak być powinny, cewka jest oki, przerwa na cewce tez, iskrę daje, paliwo też podaje a kreci cholera i zapalić nie chce. Jutro sprawdzę kompresje zobaczymy ile jej będzie

    0
  • #14 14 Mar 2012 21:08
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 14 Mar 2012 21:14
    ulin25
    Poziom 7  

    masz racje-jutro sprawdze kompresje i z powrotem rozbiore silnik i jeszcze raz przejrze wszystko od A do Z i zdam szczegolowa relacje, ale to mnie dziwi ze jak za pierwszym razem go zlozylem to silnik odpalil i z 10 selund pochodzil

    Dodano po 1 [minuty]:

    klin na zębatce jest oki

    0
  • #16 14 Mar 2012 21:16
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 14 Mar 2012 21:22
    ulin25
    Poziom 7  

    Sprawdzę -lubię posłuchać ludzi mądrzejszych ode mnie, zawsze coś zostaje w głowie.

    0
  • #18 15 Mar 2012 06:27
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 15 Mar 2012 10:27
    ulin25
    Poziom 7  

    Witam
    tlok jest zalozony tak jak powinien ,sprawdzalem kompresje to dobilo do 11,5 gniazda zaworowe sa oki-sprawdzalem szczelnosc zalewajac zawory nafta i stalo to 12 godz- sa szczelne a silnik jak nie chce zapalic to nie pali :cry:
    Panowie gdzie tkwi blad :?:

    0
  • #20 15 Mar 2012 11:13
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 15 Mar 2012 14:48
    ulin25
    Poziom 7  

    Świeca jest sucha, ale wyjąłem z powrotem wałek rozrządu i tak sobie myślę że wałek jest do wymiany, ponieważ jest tam takie ustrojstwo zaraz za kołem zębatym (gdzieś wyczytałem ze jest to dekompresator). tam jest duży luz i że to może powodować ten przedmuch na gaźnik, czy jest to mozliwe?
    Proszę o podpowiedź.

    0
  • #22 15 Mar 2012 15:09
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 23 Mar 2012 14:59
    ulin25
    Poziom 7  

    Witam
    Wałek rozrządu wymieniony, zawory ustawione na mijankę według instrukcji szanownych kolegów i Stiga śmiga aż milo:-D
    Serdecznie dziękuję za pomoc i zamykam temacik.

    0