Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

diesel nie odpala na ON.odpala tylko na plaku

arek2512 11 Mar 2012 13:41 41982 8
Bosch
  • #1
    arek2512
    Level 9  
    Witam.
    Mój problem polega na tym ,że po przełożeniu silnika w Fordzie Transit 2,5 1995r., silnik nie odpala. Paliwo jest -sprawdzałem na wtryskach, a nie chce odpalić. Odpala jedynie podczas psikania plakiem w przpustnice.Dodam, że silnik był w pełni sprawny na kilka godz przed montażem w nowym busie. Do silnika dochodzi tylko 1 trzy-żyłowy przewód- do pompy.
  • Bosch
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Rozrząd lub pompa wtryskowa przestawiona!
  • Bosch
  • #3
    ciuqu
    Level 38  
    A co z świecami lub świecą płomieniową? Zimny plak się pali a olej nie.
    Czy kopci podczas odpalania? Jaki przebieg silnika?
  • #4
    arek2512
    Level 9  
    Silnik nie był wcale rozbierany. Przełożyłem go w całości. Nie jestem pewien ile przewodów powinno być podłączonych.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przebieg silnika 300 000. płomiennik w porządku. Trochę kopci.
  • #5
    ciuqu
    Level 38  
    Żeby płomieniówka odpaliła musisz mieć jeszcze podpięty czujnik/czujniki temperatury i oczywiście samą świece.

    PS. I popraw temat.
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    ciuqu wrote:
    Żeby płomieniówka odpaliła musisz mieć jeszcze podpięty czujnik/czujniki temperatury i oczywiście samą świece.
    W Transicie płomieniówką steruje moduł elektroniczny z czujnikiem temperatury w środku - nie ma oddzielnego czujnika. Moduł włącza świecę, elektrozawór paliwa i lampkę na desce. Przy tych temperaturach co teraz są, sam się nie włączy, potrzeba -6 do -10 stopni C. Można włączyć samemu wtykiem kontrolnym...
    arek2512 wrote:
    Dodam, że silnik był w pełni sprawny na kilka godz przed montażem w nowym busie. Do silnika dochodzi tylko 1 trzy-żyłowy przewód- do pompy.
    Z tego co piszesz wynika, że masz układ wtryskowy z Boschem z immo. Nie pamiętam już kolorów przewodów, ale musisz tak podłączyć pompę, by zawór start-stop się otwierał.
    Czy należy rozumieć, że jak już odpali na plaku - to potem pracuje, czy gaśnie?
    Jeżeli gaśnie - to raczej kwestia immo. Jeżeli pracuje ok - to moim zdaniem po dłuższym postoju trochę się zapowietrza pompa, albo nie ma sprężu.
    Co do zapowietrzania: w pompie podającej (pod kolektorem wydechowym) są zaworki, które pełnią rolę także zaworków zwrotnych i mają nie pozwolić na cofanie się paliwa. Jeżeli są wypracowane, to na postoju puszczają paliwo i się cofa, a podczas pracy jeszcze pompa podaje... Zamiennik pompy to góra 100 zł.
    Co do sprężu: przy braku sprężu będzie palił ciepły na dotyk, a zimny nie. Nominalnie ten silnik ma 34 bary, jeżeli jest jeszcze 30 barów, to powinien palić zimny.
    Zakładam też, że rozrząd z pompą są ustawione poprawnie - skoro przed włożeniem pracował.
  • #7
    arek2512
    Level 9  
    dodam,że dodatkową usterką jest brak napięcia na bendix rozrusznika. Silnik odpalałem na krotko. Myślałem, że te dwie usterki nie mają ze sobą nic wspólnego, ale pewnie to immo.
  • #8
    wojciechjanusz
    Level 27  
    No ale nie piszesz, czy jak już odpali na plaku - to chodzi?
    Jak nie - zajmij się immo - skoro masz...
    arek2512 wrote:
    Dodam, że silnik był w pełni sprawny na kilka godz przed montażem w nowym busie.
    Jak go sprawdzałeś?
  • #9
    arek2512
    Level 9  
    sprawdzę dokładnie jeszcze raz przewody z immo. Wyjaśniam jeszcze że silnik pracował tylko podczas pryskania plakiem. dzięki za pomoc i pozdrawiam.