Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.2 75KM pali na 2 cylindry

11 Mar 2012 14:20 5117 9
  • Poziom 8  
    Witam, szukałem podobnych tematów, ale zadne rady nie okazały się skuteczne.

    Jakiś czas temu Punto zaczęło chodzić na 2 cylindry.
    Sprawdzone:
    - świece ok
    - kable ok
    - cewki ok

    okazało się że łapie lewe powietrze przez popękaną uszczelkę kolektora ssącego. Uszczelka została wymieniona, wymienione też te uszczelki czy tam oringi na wtryskach, przez pół godziny chodził świetnie, po czym znowu wrócił ten sam problem. Nie pali cylinder 1 i 4. zmieniony olej, bo naleciało do niego benzyny. Samochód zaczął strasznie kopcić. Zmienione świece i dalej to samo. Ciśnienie 12bar na wszystkich cylindrach. Proszę o pomoc, bo ani ja, ani mechanik, ani nikt znajomy już nie wie co to może być.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Sterownik silnika do wymiany lub naprawy. Typowa usterka.
  • Poziom 8  
    sterownik silnika - masz na myśli 'komputer' ?
  • Poziom 39  
    Tak, jest za filtrem powietrza, duże wtyczki, mały komputerek.
  • Poziom 8  
    a nie po lewej stronie patrząc od przodu? zapomniałem dodać, że to Punto Mk1. I pytanie, czy wykasowanie błędów coś da?
  • Moderator Samochody
    Podłącz pod komputer i wykonaj test cewek patrząc czy rzeczywiście jest iskra na cewkach (wynik testu na ekranie w zasadzie o niczym nie świadczy). Żaden błąd w tym ECU nie jest w stanie zablokować impulsów na jednej z 2 cewek - albo działają obie albo żadna.

    Jeśli cewki są na 100% dobre (można je zamienić miejscami - sterownie + w.n.) można się pokusić o otwarcie sterownika i wymianę tranzystorów sterujących cewkami.
  • Poziom 8  
    Mój ojciec też ma punto i wsadziłem jego cewki, a jemu wsadziłem moje.. U niego jeździ jak należy, u mnie dalej to samo, więc cewki bankowo są dobre. Czyli lepiej jak oddam kompa elektronikowi?

    Dodam że nie pali cylinder 1 i 4, czyli te z pierwszej cewki.
  • Poziom 29  
    Przewody niskiego napięcia do tej cewki sprawne nie pęknięte? Posprawdzaj zasilanie plusem . Powinno być stałe po odpaleniu samochodu jak również skontroluj ciągłość przewodu idącego z centralki silnika. We wtyczce pin nr 1 lub 19.
  • Poziom 39  
    Pewnie sterownik, bo tak właśnie jest zapłon 1-4 i 2-3.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany, porysowany blok silnika (tuleje) i nie warto było już go ratować. dziękuję za pomoc