Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

motorola gm950 a antena lemm at291, co zrobić żeby był dobry zasięg ??

tooniuuu88 11 Mar 2012 22:27 3394 10
    tooniuuu88
    Level 10  
    Witam serdecznie. Z góry mówie, że jestem komletnym laikiem w sprawach radiotechniki i komunikacji dlatego błagam was o pomoc !!! Jestem kierowcą w jednym z OSP i zakupiłem sobie prywatnie do domu radiostacje MOTOROLA GM 950 i do tego Antenke LEMM AT 291. I tu się pojawia problem, bo antene wyrzuciłem na podstawe z blachy 50 x 50 cm i to wszystko jest przymocowane do dachu domu ( dom jednorodzinny, dach spadzisty). Mieszkam raczej w równym terenie, a słysze jedynie dyżurnego MSK który jest oddalone ode mnie ok 8 km w lini prostej. Nie słysze na tej radiostacji nawet wozów które wyjeżdżają z jednej z JRG a tu odległość jest ok 3 km. Co mam zrobić, jak to wszystko dostroić, PROSZE O POMOC !
    kreslarz
    Level 35  
    Oryginalnie antena Lemm AT 291 ma przewód długości około 4 m. Czy wystarczyło Ci tego przewodu, czy go przedłużałeś, a jeżeli tak, to w jaki sposób wykonałeś połączenie i jakiego użyłeś przewodu do przedłużenia?
    lukashb
    Level 39  
    Myślę, że pomiar SWR do odbioru nie jest konieczny. Zwłaszcza, że o nadawaniu słowem nie było. Możesz nie słyszeć drugiego radiotelefonu który jest dość nisko (samochód, w zasadzie poziom ziemi) a dyżurnego zawsze usłyszysz. Druga sprawa, ile metrów kabla dzieli antenę i radio? trzecia sprawa, jaki to przewód? Jak RG58 to powróćmy do tematu po wymianie na minimum H155. Pozdrawiam.
    internick
    Level 35  
    Jeśli masz warunki, a wszystko na to wskazuje to zastosuj antenę stacjonarną, a nie mobilną.

Propozycje można mnożyć i dzielić. Wszystko zależy od zasobności Twojego portfela.

I tak:

a) antena bez zysku: Radmor32812/1, ale może być też Helix (inne oznaczenie) czy Net-Com; wydatek około 400 zł (piszemy o nowej),