Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat brava 1,6 16v 97' ciężko pali ciepły, nierówna praca

11 Mar 2012 23:17 3380 6
  • Poziom 21  
    Auto posiada instalacje gazową 2giej generacji z silnikiem krokowym zamiast śruby.
    Problem polega na tym, że jak jest zimny to niema problemu z odpaleniem czyli pali prawie od razu jak kręci rozrusznik. Jak jest na ssaniu i ma podwyższone obroty to wszytko jest ok. Problem jest jak silnik jest ciepły, zaczyna się wtedy nierówna praca, ale nie falowanie obrotów. i trudno ruszyć autem z miejsca bez dodawania gazu.
    Wymienione świece, przewody, przeczyszczony silnik krokowy, sprawdzone połączenia elektryczne i podciśnienia.
    Niestety mam problem z diagnostyka komputerową bo to stary sterownik IAW którego FES nie rusza ani KTS.
    Kontrolka od wtrysku nie świeci.
    na odpięcie mapsensora nie reaguje, na odpięcie lambdy również, ale wydaje mi się ze działa, bo potrafi złapać od 0,2-0,8v jak mierze miernikiem.
    auto tak samo zachowuje się na gazie i benzynie.
    Jak jest ciepły to trzeba dłużej kręcić, aby odpalić i jak już odpali to nie jest praca taka jak powinna być. wolne obroty to około 800-1000
    Liczę na jakieś sugestie gdzie dalej szukać
  • Poziom 16  
    Nie wiem dokładnie jaki to silnik, jaką ma budowę ale szukałbym rozwiązania problemu w regulacji luzów zaworowych ( za ciasne)
  • Moderator Samochody
    Czy na ciepłym silniku rozrusznik nie kręci podejrzanie ciężko? Jak wygląda spalanie? Spróbuj zmierzyć kompresję na ciepłym i zimnym silniku - porównaj wyniki.
  • Poziom 14  
    ja sprawdziłbym czujnik temperatury silnika, potem czujnik położenia wału...
    a- KTS łączy się z tym sterownikiem.
  • Poziom 21  
    dopiero teraz pisze ale wczesniej nie miałem czasu.
    w tym czasie wymieniłem rozrusznik bo to on był przyczyną ciężkiego odpalania.
    Jak sie rozgrzał to wolno kręcił.
    Ale niestety nierówne obroty biegu jałowego pozostały.
    i jest jeszce taka niedogodnośc, że praktycznie nie można ruszyć bez dodawania gazu. auto odrazu się dusi i gaśnie.
    nie jestem pewien ale chyba regulacja zaworów jest hudtauliczna czyli sam nic nie reguluje.
    Jak sie myle to niech ktos mnie wyprowadzi z błędu
  • Poziom 26  
    Regulacja jest hydrauliczna, także wpływu na luzy zaworowe nie ma. Zawieszone zawory wyszłyby na pomiarze ciśnienia sprężania.
    W jakich okolicznościach pojawił się problem? Czy rozrząd został sprawdzony blokadami?
  • Poziom 21  
    blokady nawet mam, i rozrzad jest w porzadku.