Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mixer 16-24 kanały. Szukam schematów.

31 Gru 2004 18:58 3131 25
  • Poziom 19  
    Poszukuje schematy mixserów audio 16 lub 24 kanały. Byłbym szczęsliwy gdyby ktos mi wskazał sposób w jaki można dotrzec do schematów mixerów LDM lub Behringer.
  • Poziom 28  
    Opłacalność samodzielnego wykonania stoi pod znakiem zapytania, a jeśli chcesz w celu czysto zapoznawczym - lepiej zapoznaj się z rozwiązaniami takich firm jak A&H czy Soundcraft. Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    behringer jest obecnie najmniej polecanym sprzętem.. W niektorych sklepach nie kupisz go... ktoś go porównał (znajomy ze sklepu ze sprzętem), że to jest duże, a psińco z tego jest..
  • Poziom 28  
    No nie wiem czy najmniej... relacja możliwości do ceny jest bardzo korzystna, należy o tym pamiętać, zresztą otwierałem parę Behringerów i nie było źle. Na pewno lepiej kupić Behringera 16ch niż robić samemu.
  • Spec Elektroakustyka
    Nie zapomnijmy jednego! Mikser jak mikser elektronika to nie problem. Koszt to dobre potencjometry. Znajdźcie mi Behringera na Alps-ach. Wspomniany A&H ma w środku heble Alps i to jest zaletą. A tak poza tym mam kompletną serwisówkę do A&H GL2000 napisz jakie moduły Cię interesują postaram się je zeskanować i mogę je zamieścić. A gdzieś na Elektrodzie ktoś wsadził schematy Mackie VLZ ale nie pamiętam gdzie – poszukaj bo na pewno było.
  • Poziom 19  
    powiem sczerze interesuje mnie wszystko co mógłbym zastosowac w swej konstrukcji. wiem że wykonanie to poważne koszty ale mimo wszystko jeśli możesz to wrzóć schematy lub prześlij mavarick7(malpa)wp.pl
  • Poziom 28  
    Behringer ma to do siebie że stosuje ALPSy, aż się zdziwiłem jak Composera otworzyłem. Chociaż słyszałem ostatnio że chcą własne potki wypuścić...
  • Poziom 2  
    Witam!

    Podobnie jak ty od pewnego czasu szukam takich schematów.
    Niestety mało króra firma udostępnia takie informacje.

    Osobiście mam 24 kanałowy mikser, zrobiony w polsce na zamówienie.
    Mikser ma już swój wiek, ale to klasa SOUNDCRAFT-a!!!
    Jest naprawdę super! I bardzo dobrze mi się na nim gra.
    Ale ma jeden mankament, jest cholernie duży (4 osoby do przeniesienia)

    I zastanawiałem się czy go nie unowocześnić troszkę...

    Hmm... może warto. Narazie szukam pomysłów.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 2  
    ...nie całkiem :)

    dokładnie Szeptycki.

    Pozdr.
  • Serwisant
    Nie chwalcie tak nowych alpsów, bo to nie to samo co 10 lat temu. Teraz są tak nędznie wykonane że nie potrafią czasem wytrzymać 2 lat gwarancji, a co mówić po gwarancji.
    Natomiast zrobienie dobrego miksera jest trudne jeśli nie bardzo trudne(próbowałem). Tu zgadzam się z poprzednikami by kupić jednak nowy. Możesz się zakręcić za mixerami za wschodniej granicy i zmodernizować go, wyjdzie na pewno taniej.
  • Poziom 28  
    Szeptycki ? ProAudio ? Klasa Soundcrafta ? LOL
  • Poziom 22  
    Tak, ALPS idzie z czasem i ostatnio zaczął robić masówkę, wiadomo... globalizacja, produkcja w Chinach itd. , ale lepsze to nić wchodnie, dość popularne potecjometry "TOMY" :-P

    Szeptycki.... hmmm <LOL>
  • Poziom 28  
    TOMY to właśnie w konsolecie produkcji Szeptyckiego po ichnim serwisie były powsadzane zamiast pierwotnych Telpodów :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Jak dobrze zrozumiałem to jest numer telefonu do pana Szeptyckiego. CZy tak??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    myśliasz że jak zadwonie do niego to podeśle mi jakieś schematy??
  • Poziom 20  
    A własnie.
    robię mixer 5 stereo i 3 micro (micro posiadają inserty). posiada szyny sumujące: master, aux, efx, podsłuch. wyjscia: main, monitor, słuchawki no i linijki LED też są formą wyjścia.
    Korekcja: panorama, niskie, wysokie (oczywiescie level) na każdym kanale realizowane przez LM1036. To taki układ co podaje napięcie stałe na potencjometry i odpowiednio ustawia regulatory. zaleta: teoretycznie nie trzeszczy.
    Regulatory aux'a i efx'a narmalnie potencjometrycznie. Gain na mikrofonach, również bez proca czyli potencjometr w pętli sprzężenia.
    Wszytkie potencjometry wyjść, czyli levele: master, aux, efx, głosnosc monitów, słuchawek normalnie potencjometrycznie. razem 60 potencjometrów i 30 złącz, głównie jack, ale są też XLR dla mic.

    Teraz pytania

    Które z regulatorów powinny być lepsze od pozostałych? które są najbardziej narażone, a które najmniej.

    Z początku chciałem zastosować wszędzie telpody 3zł/szt. gdzie nie oszczędzać?
  • Spec Elektroakustyka
    Jeśli stosujesz Telpod to życzę powodzenia :) . A co do jakości potencjometrów wszystkie powinny być dobre choć oczywiście można by się zastanawiać nad zastosowaniem solidniejszego na gein bo tam w końcu operujemy na najsłabszych sygnałach.
  • Poziom 20  
    no wiecie, napisalem tu, zeby dowiedzic sie gdzie kupić jakie kupić, a jakie nie. Jak również poto zeby dowiedziec sie ile powinien kostowac potencjometr do mixera. A nie chwalić się że robie pół metrowy stół mikserski, chociaz w sumie ma on 19" w racku.
    Konstukcję elektornicznych regulatorów opisałem, aby odpowiadający wziął pod uwagę wsponaganie potencjometrów.

    potencjometr 5zł, 10zł? czy te wyższej klasy też mają rozstaw między nogami 5,08mm jak w telpodzie? bo projektuje płytke.
  • Tłumacz Redaktor
    Hm... a gdzie kupić te porzadne potencjometry jak najtaniej? Interesują mnie i hebelki, i chyba nawet bardziej zwykłe pokrętła. Składam syntezator i jak wiadomo od cholery tam potencjometrow schodzi...
  • Poziom 32  
    tom1eczek napisał:
    A własnie.
    robię mixer 5 stereo i 3 micro (micro posiadają inserty). posiada szyny sumujące: master, aux, efx, podsłuch. wyjscia: main, monitor, słuchawki no i linijki LED też są formą wyjścia.
    Korekcja: panorama, niskie, wysokie (oczywiescie level) na każdym kanale realizowane przez LM1036. To taki układ co podaje napięcie stałe na potencjometry i odpowiednio ustawia regulatory. zaleta: teoretycznie nie trzeszczy.
    Regulatory aux'a i efx'a narmalnie potencjometrycznie. Gain na mikrofonach, również bez proca czyli potencjometr w pętli sprzężenia.
    Wszytkie potencjometry wyjść, czyli levele: master, aux, efx, głosnosc monitów, słuchawek normalnie potencjometrycznie. razem 60 potencjometrów i 30 złącz, głównie jack, ale są też XLR dla mic.

    Teraz pytania

    Które z regulatorów powinny być lepsze od pozostałych? które są najbardziej narażone, a które najmniej.

    Z początku chciałem zastosować wszędzie telpody 3zł/szt. gdzie nie oszczędzać?


    1) LM1036 bardzo słabo się nadaje do miksera bo ma duże szumy własne i tylko dwupunktową korekcję. Minimum "amatorskie" to 3 regulacje a zawodowe to 3 stałe filtry + 2 przestrajane

    2) Pryzwoity potencjometr z gałka / hebelkiem będzie kosztował w detalu z 10 PLN. W twojej konstrukcji wydasz pareset złotych na same potencjometry i gniazdka. A 8 kanałowy mikser kupisz za 700-800 PLN.

    IMHO to ślepa uliczka. Jeśli masz zamiłowanie do elektroniki, może mieć sens samodzielne robienie wzmacniaczy, niektórych efektów, kierunkowych anten, ale nie miksera gdzie koszt "mechaniki" cię dobije.
  • Poziom 22  
    na niemieckim ebay'ou były ALPS master [dwa w jednej obudowie] 2x10K za 12 zł 10 cm

    Dodano po 3 [godziny] 43 [minuty]:

    wget http://monterdiy.com/mackievr1604vlz.pdf
    --20:51:16-- http://monterdiy.com/mackievr1604vlz.pdf
    => `mackievr1604vlz.pdf'
    Resolving monterdiy.com... 69.25.212.153
    Connecting to monterdiy.com|69.25.212.153|:80... connected.
    HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
    20:51:18 ERROR 404: Not Found.

    Monter możesz podesłać ten plik :)
  • Tłumacz Redaktor
    a ja ponawiam pytanie - gdzie najtaniej kupic potki w sensownej cenie? Nie muszą być jakieś superhiper, wystarczą zwykłe, lepsze od telpodów...