Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda City 2007 - jak zdemontować radio firmowe

12 Mar 2012 11:27 14061 16
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    Witam, jak w temacie. Odkręciłem wkręta pod gałkami klimatyzacji, konsola lekko się da odchylić ale plastiki twarde już podważałem je i ciągnąłem na granicy połamania i nic ani drgnie.

    Honda City 2007 - jak zdemontować radio firmowe

    Honda City 2007 - jak zdemontować radio firmowe
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    witam
    stary temat czy dałeś radę dostać się do radia,jak?Radia te psują się b. często,
    uszkadza się tuner ....
    pozdr
  • Poziom 10  
    Dzięki ale ten adres z foto wcześniej znalazłem opis jest do hondy jazz ja potrzebuje do city 2007 sedan .Tam jest dużo więcej demontażu. Ktoś wie co dzieje się w radiach hondy jazz ,city...?
  • Poziom 43  
    jarorz napisał:
    Tam jest dużo więcej demontażu

    Co masz dużo więcej, schowek pod pokrętłami??? To rzeczywiście dużo więcej :D -10minut więcej czasu niż w jazie. Darłem kolego oba radia i jedyna różnica to ten schowek, a co się psuje, głowica fm.
  • Poziom 10  
    masz pomysł na naprawę tego radia?Jaka firma go stworzyła?U mnie nie chce się
    załączyć stacja ukf,jak załapie to gra różnie 1/2 h potem traci zasięg,samoczynie
    powraca.... cd gra ok
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ech, pewnie radio sprawne, problem leży w instalacji antenowej auta.
  • Poziom 37  
    Pawel wawa napisał:
    Ech, pewnie radio sprawne, problem leży w instalacji antenowej auta.


    Instalacja jest sprawna - usterka jest w radiu - typowa sprawa w tym radiu.

    Mogą być zimne luty na głowicy ( rzadko ale się zdarza ) , uszkodzony procesor UKF lub uszkodzone porty sterujące w procesorze głównym.

    To radio jest nawiększym niewypałem z radii montowanych w hondach ( może poza BOSE alpine i premium audio 6 cd w accord )
  • Poziom 10  
    pomocy -kupiłem panel 2din do hondy city/jazz-- ale nie mogę namierzyć,odkręcić
    2 śrub ,które mocują fabryczne radio.Oglądałem foto na forach niby proste.Zdjęcia te dotyczyły hondy jazz może w city jest inne mocowanie ? radia są identyczne
    Kto wie jakie są śruby ,wymiar ,nasadowe,pod krzyżak ,jest możliwość podglądu
    Spędziłem dużo czasu zero efektu pomocy....
    pozdr
  • Poziom 43  
    Śruby M6 z łbem na nasadkę 10mm, najlepiej odkręcać tzw. ,,kluczem na drucie,, lub nasadką z przedłużką z zestawu 1/4"
  • Poziom 7  
    I udało Ci sie to zdemontowac ?ja tez mam z tym ptoblem. Kupilem nie dawno taka sama city z 2007 i nie zwrocilem uwagi na pokretla od nawiewu/klimy. Nie podswietlaja sie, pewnie lapki trzeba wymienic. Poza tym musze zdemontowac tez panel ktory jest wokol popielniczki. Podwazam, gora troche wychodzi ale dol niechce sie ruszyc. Nie chce tego połamać. Daj jakies wskazowki.
    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Widziałem ten i inne podobne filmiki na yt. Ale W fit to zaczyna się od dołu, zdejmuje się ten mały panel pod pokrętłami i pod nimi tam jest takie wklęsłe a w City, pod pokrętłami jest kolejny panel od zapalniczki i popielniczki. Wydaje mi się, że tez bedę musiał go zdjąć. Próbowałem już to zrobić ale w sposób który robie, nie chce wyskoczyć. Jeszcze jak na złosć gdy wyciągnąłem popielniczke to krzywo ją włożyłem i się zaklinowała i jej teraz nie moge wyjąć
  • Poziom 38  
    Też mam hondę city IV rocznik 2007.

    Fabryczne radio próbowałem zdemontować aby podłączyć kanał AUX.

    Mimo iż honda fit ma identycznie wyglądające radio to system mocowania nieco inny.

    Na pewno trzeba wykręcić panel z gniazdem zapalniczki oraz popielniczką. Wyciąga się popielniczkę i odkręca pojedynczą śrubę na samym końcu "tunelu" po popielniczce.

    Wtedy tylko wyciągnąć cały panel, rozłączyć kabelek od gniazda zapalniczki i już mamy dostęp.

    Jednak na tym etapie zaczynają się schody. W fit dolna część pod pokrętłami jest demontowalna. W city ta część stanowi jedność z wielką częścią panelu.

    Czyli jak ktoś potrzebuje lepszy dostęp to pozostaje rozbieranie całego pulpitu.

    Do śruby mocującej radio po prawej stronie jakoś dotarłem rękoma, wybadałem gdzie jest i odkręciłem zwykłym krzyżakiem. Dużo mordęgi ale jakoś się udało.

    Radio po podważeniu z prawej strony dało się nieco wysunąć.

    Wciąż nie mogę zlokalizować śruby po lewej stronie. Dłonie mi się tam nie mieszczą. Palcami badam ale śruby znaleźć nie mogę, pewnie jest głębiej niż sięgają moje palce. Śrubokrętem też nie mogę nic złapać.

    Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie i mógłby powiedzieć gdzie dokładnie jest ta śruba tudzież ma lepszą metodę na demontaż ? Bo szukanie tej śruby na ślepo to koszmar(dla dłoni szczególnie).

    Nieco widoku można też uzyskać jak wykręci się dolny schowek po prawej stronie.
    Wtedy można zobaczyć gdzie jest prawa śruba.
  • Poziom 10  
    witam
    Robiłem to dawno...też nie mogłem odkręcić.Wyrzuciłem to gówniane radio dokupiłem panel 2 din i włożyłem podwójne JVC .
    Aby się dostać trzeba zdemontować obudowę od skrzyni biegów ,popielniczkę ...dalej odłączyłem linki ogrzewania /nawiewu wyciągając panel
    Trzeba położyć się z latarką i lusterkiem i namierzyć śruby -chyba 8 nasadowa długa.Poszukaj w sieci jest na pewno dokładny film na którym się wzorowałem
    pozdr
  • Poziom 41  
    Bez filmu ja użyłem głowy i oczu aby znaleźć trzymające śrubki 😅
  • Poziom 38  
    W zeszłą niedzielę ruszyłem tą śrubę.

    Końcówka hex 8mm(tak jak mówił kolega jarorz)na przedłużce.
    Do tego pewien śrubokręt z mechanizmem który obraca w jedną stronę ale blokuje w drugą.
    Potem tylko wsadziłem długi płaski śrubokręt w mechanizm aby mieć długą dźwignię.
    Ten mechanizm pozwolił kręcić śrubą przy minimalnych ruchach dźwigni.

    Patrząc z prawej przez zdemontowany schowek udało mi się nałożyć końcówkę na śrubę.
    Jedno solidniejsze pociągnięcie dźwigni i śruba ustąpiła.

    Teraz tylko pozostaje odkręcić linki od sterowania klimatyzacją.W następny weekend zajmę się tym aby w końcu wyciągnąć radio i dorobić doń kanał AUX.

    Podsumowując więc:
    -wykręcić panel z gniazdem zapalniczki oraz popielniczką.
    Wyciągnąć popielniczkę i wykręcić pojedynczą śrubę na końcu "kanału" po popielniczce
    -Należy zdemontować schowek po prawej stronie poprzez odkręcenie śrub zawiasów (schylić się pod schowek i powinny być od razu widoczne)
    -lewą śruba od radia nie jest dobrze widoczna więc wskazane jest "macanie" wspomagane widokiem z boku przez schowek
    -prawa śruba jest dość dobrze widoczna przy widoku z boku, warto wstawić sobie latareczkę (ja używałem latarki w postaci flesha w telefonie świecącego ciągle)
    -na koniec trzeba odkręcić pojedynczą śrubę pod gałkami klimatyzacji oraz rozłączyć linki sterujące klimatyzacją

    Kolega jarorz mówi też o wykręceniu większej ilości panelów.
    Na pewno ułatwi to zmieszczenie stosownych kluczy.
    Ja mordowałem się niesamowicie więc jedynie pozostaje cieszyć się że sprawa zakończona.

    Wykręcenie panelu z popielniczką oraz schowka to minimum przy którym trzeba ostro walczyć aby wykręcić owe śruby.