Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wiertarka WKA 40, załączenie silnika napędowego

artur150 12 Mar 2012 12:20 6488 6
IGE-XAO
    artur150
    Level 11  
    Witam, znajomy poprosił mnie o naprawę wiertarki jak w temacie. Jestem elektrykiem ale ... nie szpecem od maszyn i dlatego potrzebuje porady. Na chwile obecna jestem na etapie analizowania schematu elektrycznego i mam pewne zapytanie co do załączenia silnika napedowego 1M. Patrząc na schemat w przypadku gdy wyłącznik 1WK jest ustawiony w pozycji wolnych obrotów (750 obr/min) [2WK na razie pomińmy bo nie chcemy załączyć wrzeciona] to po włączeniu wyłącznika WS silnik 1M powinien zostać załączony i napędzać pompkę olejową w skrzynce napędowej. Wg tego schematu wygląda na to, że żeby silnik pracował w układzie gwiazdy musiałyby być załączone styczniki 2S i 3S a w ukladzie trójkata styczniki 1S i 2S. Po załączeniu WS wygląda na to że tylko stycznik 1S zostaje załączony (?). Jeżeli moge prosic to poproszę o ewentualne uwagi / porady.

pozdrawiam
    Artur

Wiertarka WKA 40, załączenie silnika napędowego
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • IGE-XAO
    o_b
    Level 15  
    Witam, kolego to jest silnik dwubiegowy:
    1-bieg to trzyma stycznik 1S
    2-bieg trzyma 2S i 3S.
    Quote:
    po włączeniu wyłącznika WS silnik 1M powinien zostać załączony i napędzać pompkę olejową w skrzynce napędowej

Tu nie ma pompki olejowej, elektropompka służy do podawania chłodziwa i jest załączana opcjonalnie (przyciski start/stop).
  • IGE-XAO
    artur150
    Level 11  
    o_b wrote:
    Tu nie ma pompki olejowej

jest pompa zębata napędzana silnikiem 1M - o tą pompę mi chodziło.