Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wiertarka WKA 40, załączenie silnika napędowego

artur150 12 Mar 2012 12:20 6488 6
IGE-XAO
  • #1
    artur150
    Level 11  
    Witam, znajomy poprosił mnie o naprawę wiertarki jak w temacie. Jestem elektrykiem ale ... nie szpecem od maszyn i dlatego potrzebuje porady. Na chwile obecna jestem na etapie analizowania schematu elektrycznego i mam pewne zapytanie co do załączenia silnika napedowego 1M. Patrząc na schemat w przypadku gdy wyłącznik 1WK jest ustawiony w pozycji wolnych obrotów (750 obr/min) [2WK na razie pomińmy bo nie chcemy załączyć wrzeciona] to po włączeniu wyłącznika WS silnik 1M powinien zostać załączony i napędzać pompkę olejową w skrzynce napędowej. Wg tego schematu wygląda na to, że żeby silnik pracował w układzie gwiazdy musiałyby być załączone styczniki 2S i 3S a w ukladzie trójkata styczniki 1S i 2S. Po załączeniu WS wygląda na to że tylko stycznik 1S zostaje załączony (?). Jeżeli moge prosic to poproszę o ewentualne uwagi / porady.

    pozdrawiam
    Artur

    Wiertarka WKA 40, załączenie silnika napędowego
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • IGE-XAO
  • #2
    o_b
    Level 15  
    Witam, kolego to jest silnik dwubiegowy:
    1-bieg to trzyma stycznik 1S
    2-bieg trzyma 2S i 3S.
    Quote:
    po włączeniu wyłącznika WS silnik 1M powinien zostać załączony i napędzać pompkę olejową w skrzynce napędowej

    Tu nie ma pompki olejowej, elektropompka służy do podawania chłodziwa i jest załączana opcjonalnie (przyciski start/stop).
  • IGE-XAO
  • #3
    artur150
    Level 11  
    o_b wrote:
    Tu nie ma pompki olejowej

    jest pompa zębata napędzana silnikiem 1M - o tą pompę mi chodziło.

    No faktycznie, chyba masz rację że to silnik dwubiegowy. Sprawdzę biorąc to pod uwagę.

    dziekuje i pozdrawiam
  • #4
    o_b
    Level 15  
    Witam,
    Quote:
    jest pompa zębata napędzana silnikiem 1M - o tą pompę mi chodziło.

    skoro tak, to ona zawsze pracuje gdy jest załączone wrzeciono.
    Napisz jaki jest problem z tą wiertarką?
  • #5
    artur150
    Level 11  
    Ta pompka ma pracować nawet jak wrzeciono nie jest załączone. We wrzecionie jest druga pompka która tłoczy olej dopiero gdy wrzeciono sie obraca.
    Otóż problem jest taki że po załączeniu przycisku WS silnik 1M nie pracuje. W pierwszej chwili zdziwiło mnie na schemacie jak ten silnik niby ma pracować przy załączonym tylko styczniku 1S - teraz juz wiem bo napisałeś że silnik jest dwubiegowy.
    Niby wszystkie przewody są podłączone do listew zaciskowych ale styczniki nie załączają - czyli sprawdzę: 1) obwody sterowania i 2) styczniki.
    Recznie załączając stycznik silnik kręci. Mam nadzieję że sprawdzenie powyższego rozwiąże problem.
    Tak jak pisałem, znam się na instalacjach elektrycznych ale na maszynach już nie zabardzo :-)
    pozdrawiam
    Artur
  • Helpful post
    #6
    o_b
    Level 15  
    Witam,
    Quote:
    Ta pompka ma pracować nawet jak wrzeciono nie jest załączone

    rozumiem,że chodzi o M2.
    Quote:
    po załączeniu przycisku WS silnik 1M nie pracuje
    Sprawdź ten obwód, który zaznaczyłeś ( w ramce) i to wszystko.
    Pozdrawiam.
  • #7
    artur150
    Level 11  
    Dokładnie, sprawdzę ale to ty mnie naprowadziłeś bo ja już planowałem przerowbic układ na gwiadzę/trójkąt :-)

    ps. Obie pomy napędza silnik 1M (pompy zebate), jedna jest w skrzynce napędowej a druga we wrzecienniku. 2M chodzi bez problemu ale to jest pompka od chłodziwa.


    17.03.2012
    Wiertarka działa. Już wcześniej jakiś magik coś kombinował w układzie sterowania więc przesznurowałem od nowa i działa wszystko git!

    pozdrawiam i dziękuję za pomoc

    Artur