Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd elektryczny czy spalinowy ??:

emilek01 12 Mar 2012 12:45 4733 10
  • #1
    emilek01
    Level 9  
    Witam.


    Podawanie linków do Allegro jest niezgodne z regulaminem forum. punkt 3.1.18.


    Jestem w posiadaniu pojazdu dziecięcego Duży HUMMER na akumulator,2-os., 2 silniki i12V akumulator . przy pełnym akumulatorze ,pojeździ z 10mi i to wszystko ... .
    Myślałem trochę nad tym i chciał bym podjąć się zwiększenia tych osiągów , tylko tu jest pytanie jaki polecacie napęd, spalinowy czy elektryczny. Spalinowy na pewno byłby wydajniejszy i tańszy w konstrukcji, lecz głośno chodzi, a w elektrycznym problem z akumulatorami (chociaż gdyby wytrzymały 3godz. przy prędkości ok. 10km/h to na pewno był by wielki wyczyn . Jeszcze jedna uwaga, jeżeli uważacie, że bardziej praktyczny był by napęd spalinowy, to proszę brać pod uwagę silnik z hulajnogi spalinowej ;
    a jeżeli elektryczny to myślałem o silniku z wózka inwalidzkiego .
    Używamy tego samochodu do jazdy po boisku ,proszę o pomoc syn ma 3latka
    Morze wy macie jakieś inne pomysły wezmę pod uwagę wszystkie rozwiązania
    Napęd elektryczny czy spalinowy ??:
  • #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    W miejsce akumulatorów wbudować ,,agregat"- silnik od kosy spalinowej + alternator samochodowy. Pozwoli to nie zmieniać konstrukcji samochodzika i jego fabrycznego układu napędowego, ewentualnie zabudować większy akumulator np. samochodowy. Ale to dziwne- widziałem tego samego Hummera w wersji spalinowej - właśnie silnik typowy dla wykoszarki 25ccm i przekładnia pasowa typu Vatiomatic.
  • #3
    emilek01
    Level 9  
    Przemyślę :D Jeśli można zapytać gdzie widziałeś to
  • #5
    Madrik
    moderator of Robotics
    W praktyce, poza zmianą źródła zasilania wiele nie osiągniesz.
    To po prostu zabawka (tyle, ze duża) o bardzo słabej jakości i wytrzymałości mechanicznej.

    W pierwszym rzędzie sprawdziłbym pojemność akumulatorów. Te chińskie lubią się psuć i tracić pojemność.
  • #6
    emilek01
    Level 9  
    Zamierzam kupić wózek inwalidzki i przerzucić napęd do tego samochodu ,ponieważ te wózki mają dużą moc i żywotność baterii,sa w stanie przejechać około 15 kilometrów i są w stanie uciągnąć do 100 kilogramów . Raczej zrezygnuje z tego silnika spalinowego boje się ze możne się coś zapalić od niego lepiej niech zostanie w hulajnodze w końcu będę musiał czymś jeździć za tym samochodem
    Napęd elektryczny czy spalinowy ??:
    Napęd elektryczny czy spalinowy ??:
  • #7
    Madrik
    moderator of Robotics
    Zamierzasz wydać kilkanaście tysięcy złotych, żeby modyfikować zabawkę za 600zł? Ambitne. ;)

    Za te pieniądze zbudowałbyś o wiele lepszy pojazd od podstaw. ;)

    Na początek wydaj trochę mniej pieniędzy na naukę podstaw napędów elektrycznych i mechaniki. Od czego zależy czas jazdy takiego pojazdu i jak go obliczyć. Jak zwiększyć prędkość pojazdu, przez zmianę przełożeń i jak określić niezbędny moment obrotowy silnika i jego prędkość i moc, dla określonych osiągów. Oraz... techniki sterowania takimi silnikami.

    Dwa, dobre podręczniki, kartka papieru, jeden wieczór i łatwo się zorientujesz czego potrzebujesz. Szukanie "byle czego" co podejdzie pod rękę to mało wydajna technika konstrukcyjna.

    Poza tym, z tego co można doczytać między wierszami to nie ty będziesz tym jeździł, tylko jakieś dziecko. Oczywiście wiesz, co się dzieje z energią pojazdu, podczas zwiększania prędkości? Rośnie w kwadracie. Wzór Ek=0.5*(V^2*m) - połowa iloczynu kwadratu prędkości w m/s i masy w kg.
    Przy założeniu, że dziecko waży razem z pojazdem 50kg, to zwiększenie prędkości do 15km/h podwaja ilość energii.
    Pomyśl co się dzieje gdy to dziecko uderzy w coś przy 10km/h, a przy 15km/h? Zabawka jest plastikowa. Nie zamortyzuje uderzenia, tylko przeniesie całą siłę na dziecko. Są moim zdaniem ciekawsze metody zrobienia z dziecka kaleki.

    Zacznij od wymiany akumulatorów na nowe. Podejrzewam, że to z ich powodu osiągi są tak słabe. Po prostu straciły pojemność i wydajność prądową. A wówczas żadne silniki nie pomogą.
  • #8
    emilek01
    Level 9  
    Jest tam taka bateria
    Napęd elektryczny czy spalinowy ??: Napęd elektryczny czy spalinowy ??:
    SORKI to chyba jest 12v a nie 6v
  • #9
    Madrik
    moderator of Robotics
    12V, 8Ah... Żelówka za 50zł da radę.
    Chińczycy lubią ładować akumulatory elektrolitowe. Są podobne do żelówek tylko dużo gorsze i szybciej się uszkadzają.
    A jak się da, to można dać dwie lub więcej o takiej samej pojemności i pojeździsz dłużej, a może też i nieco szybciej, bo nie będzie przez dłuższy czas spadku wydajności prądowej. Pozostanie kwestia ładowania, ale to już można sobie rozwiązać. Najlepiej zaopatrując się w dobrej klasy prostownik.
  • #10
    emilek01
    Level 9  
    Jeżeli dam dwa to nie spala sie silniczki
    Baterie 12v 8ah i 12ah są w tej samej cenie nie lepiej ten drugi
    A co sadzicie o tych
    Ritar RT12180 - Sealed Lead Acid Battery 12v 18Ah cell

    Pilnuj pisowni. Interpunkcja jest równie ważna jak polskie litery czy ortografia. Regulamin 3.1.13
  • #11
    Madrik
    moderator of Robotics
    Zależy jak podłączysz. Poczytaj trochę o łączeniu akumulatorów, bo zaczynasz się ocierać o totalną niewiedzę w temacie.

    Jeżeli chce się modyfikować jakąś rzecz, to trzeba coś wiedzieć. A to są absolutne podstawy.
    W skrócie - im więcej "Ah", tym lepiej. Kwestia tylko wymiarów i dostępnego miejsca.
    Jednak trzeba uważać na masę. Zbyt ciężki akumulator obciąży pojazd i zmusi silniki do cięższej pracy - zanim się spalą, będą brać większy prąd i szybciej rozładowywać akumulator. Takie się robi wtedy błędne koło.