Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift 1,3 '99 nierówna/przerywana praca silnika

nimitz 12 Mar 2012 15:47 3674 0
  • #1
    nimitz
    Poziom 10  
    Objawy
    Silnik w Suzuki Swift 1,3 '99 zachowywał się bardzo dziwnie. Po mroźniej nocy zimowej palił i pracował równo i bez jąkania. Problemy zaczęły się w momencie lekkiego ocieplenia i pojawienia się wilgoci w powietrzu(tak myślałem). I tu kolejny bardzo dziwna sprawa bo silnik po całej nocy odpalony pracował normalnie, po przejechaniu ok. 3km i odpoczynku ok 2 godz. palił jak stary traktor na jednym baniaku.
    W związku z tym pomyślałem, że przewody WN mają przebicie (logiczne prawda :D ), zwłaszcza że były jeszcze oryginały. Wobec tego zainstalowałem nóweczki Sentech'a, przy okazji pooglądałem świece, które były lekko okopcone. W końcu miały prawo takie być, bo silnik nie pracował prawidłowo i nie dopalał mieszanki. Nic to nie pomogło. Następne podejrzenie padło na cewkę. Wobec tego dokonałem hard testu w ciemnym garażu. Spryskiwaczem wypełnionym wodą zlałem wszystkie przewody i cewkę aż kapało. Wynik testu nie dał ostatecznej odpowiedzi, żadne szczególne objawy nie wystąpiły, brak widocznych silniejszych wyładowań. Silnik wyraźnie nie palił na jeden bądź dwa cylindry.
    Wobec tego przewody są OK, cewka jest OK świece wygładały raczej na OK.

    Rozwiązanie problemu
    Następnym elementem na które padło podejrzenie to kopułka. Po wymontowaniu okazało sie, że ich stan był daleki od ideału.
    Palec i kopułka w zasadzie do wymiany, ale po wyczyszczeniu i "lekkim tuningu" na razie pracuje, ale jak się objawy zaczną pojawiać nie będzie wyjścia trzeba wymienić komplet.

    Tknął mnie jeszcze "palec boży" i sprawdziłem nap. na akumulatorze, które wynosiło 12,2V, czyli niby OK. Ale ostatnio coś jakby aku częściej słabł, wobec tego zmierzyłem jeszcze nap ładowania po wzbudzeniu alternatora i tu niespodzianka U wyniosło ok.13,5V. Nie było wyjścia alternator pod pachę i do diagnostów na stanowisko pomiarowe. Wynik: uszkodzony mostek. Po wymianie mostka, silniczek pracuje jak japoński zegarek :D

    Podsumowanie
    Objawem przerywanej pracy silnika może być kilka różnych problemów, które często zbiegają się w czasie. Taki przypadek wystąpił u mnie.
    Po przeczytaniu wielu wątków zwróciłbym na przyszłość szczególną uwagę na stan alternatora, który nie trzymając parametrów może powodować różne dziwne zachowania silnika i całej elektroniki.

    Napisałem ten post z dość dużymi uproszczeniami, skrótami i myślę, że pozwoli on szybciej znaleźć i naprawić usterki. Powodzenia

    Pzdr
    nimitz