Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 2,B wentylator wysokie wolne obroty czujnik G62

Cipun1 12 Mar 2012 18:33 2568 2
  • #1 12 Mar 2012 18:33
    Cipun1
    Poziom 12  

    Witam
    Z racji mojego (niewielkiego ale jednak) doświadczenia z T4 dostał mi się do naprawy taki hebel.
    2,5 benzyna rocznik przed 94 klima abs i instalacja sekwencyjna LPG
    Wcześniej ktoś położył ECU i po naprawie (nie wiem czy wymieniał czy naprawiał) jest problem.
    Auto wchodzi na wysokie obroty i trzyma około 1300-2000 jak mu się podoba, a czasem po nagrzaniu faluje od 1000 do 2000. Cały czas kręci się wentylator chłodnicy. Czytałem cały dzień różne posty ale jestem teraz głupszy niż byłem rano.
    Co sprawdziłem.
    Przy bloku silnika jest wyjście gruby przewód gumowy na chłodnicę i są tam dwa czujniki jeden 2 pinowy z góry a drugi 4 pinowy od spodu (kolor niebieski), natomiast na tym samym wężu bliżej przodu auta jest inny czujnik 4 pinowy zielony.
    Ten zielony zmienia oporność po nagrzaniu w zakresie podobnym do opisanego G62, natomiast ten niebieski po nagrzaniu chyba powoduje rezystancję (zwarcie) a na zimno nie ma przejść między pinami.
    Po zdjęciu wtyczki z zielonego czujnika wentylator się wyłącza i obroty spadają do w miarę normalnych (około 900)
    Po zdjęciu wężyka z czujnika podciśnienia (z ECU) i zaślepieniu żeby nie podbierał fałszywego obroty też spadają.(podobny efekt jak po zdjęciu wtyczki z zielonego czujnika).
    Zauważyłem że ktoś wymienił TPS teraz jest nowy i wartość spoczynkowa to 1,19V.Chyba troszkę za wiele.
    Na razie nie mam jak połączyć się z ECU ale zamówiłem przejściówkę z OBD II na OBD I (dwie wtyczki czarna i biała) i mam polski vag, może coś pokaże.
    Proszę o wszelkie sugestie ja podejrzewam nieodpowiedni sterownik podmieniony po spaleniu oryginału.

    0 2
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Mar 2012 00:12
    Cipun1
    Poziom 12  

    Witam ponownie.
    Polski vag powiedział:
    błąd immo i czujnika hala
    oczywiście było więcej ale były odpinane inne czujniki i po wykasowaniu nie wróciły.
    styki na aparacie raczej OK nie szarpie przyśpiesza normalnie więc błąd pierwszego cylindra... no nie wiem.
    a ten 17978 to w ogóle nie kumam, przecież auto odpala.
    Odczytałem numery sterownika i Vag podaje xxxxxxx AF a na obudowie (jak przypuszczam oryginalnej) jest xxxxxxxxx B. Czy ta różnica w numerach a właściwie w literkach jest istotna? Ato ma manual skrzynię i synhro. w vag com nie potrafię sobie poradzić z odczytaniem kodowania więc nie wiem co jest w sterowniku, jaki jest log?

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 20 Mar 2012 22:11
    Cipun1
    Poziom 12  

    Czy na prawdę nikt nie potrafi nic podpowiedzieć?
    W tych silnikach nie kumam zależności czujników temperatury a wolne obroty.

    2