Witam serdecznie Wszystkich.
Posiadam Skodę Fabię II Combi 1.2HTP+Gaz 2008
- Silnik: BBM
- Gaz Lanirenzo (montowany w servisie od nowości)
- Przbieg 140.000 km
Posiadam auto około 4 miesięcy i jestem 2 właścicielem.
Teraz opis usterek w moim aucie:
Co wykrył VAG:
-17088
-16556
-16685
-16555
Auto szarpie na wolnych obrotach, po przełączeniu na Gaz odczucie szarpania podwaja się i czasami gaśnie na skrzyżowaniu. Przy wyższych obrotach auto zachowuje się normalnie. Po przejechaniu 50km kontrolka (helikopterek załącza się ponownie). Jak wynika z błędu zamieszczonego powyżej na 1 cylindrze wykryto przerwę zapłonu. Zakupiłem cewkę zapłonową firmy Beru i niestety problem nie znikł. Postanowiłem podejrzeć do świec i ta na 1 garnuszku ma spalanie na brązowo pozostałe 2 świeczki palą na biało.
Ponadto sprawdzałem ze znajomym mechanikiem, czy silnik nie łapie fałszywego powietrza oraz wszystkie możliwe wtyczki wraz z komputerem przeczyściłem za pomocą WD-80.
Odma również jest sprawna została przeczyszczona i sprawdzona.
Dziennie pokonuję trasę około 150km ze wcześniejszych błędów jakie wykrył mi elektryk dochodzi jeszcze przełącznik pod pedałem sprzęgła, ale z tego co czytałem to ma on większe znaczenie przy tempomacie, ale takiego nie posiadam.
Postanowiłem zamienić świece pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem lecz to nie pomogło ponieważ nadal występuję błąd 16556. Zamieniłem cewki zapłonowe pomiędzy 1 a 2 garnuszkiem i teraz czekam na błąd.
Chciałem również nadmienić, że wszystkie płyny są w normie i węże też są miękkie po pokonaniu dłuższej trasy z czego teoretycznie wykluczam uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Proszę o Wasze wsparcie koledzy co dalej można jeszcze sprawdzić...
Mogę zrobić adaptację przepustnicy, ale nie wiem czy jest to konieczne (nigdy tego nie robiłem)
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś inne informacje jakie mogę wyciągnąć z komputera samochodowego proszę pisać oraz jak to zrobić.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc oraz za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
Bester
_______
Posiadam Skodę Fabię II Combi 1.2HTP+Gaz 2008
- Silnik: BBM
- Gaz Lanirenzo (montowany w servisie od nowości)
- Przbieg 140.000 km
Posiadam auto około 4 miesięcy i jestem 2 właścicielem.
Teraz opis usterek w moim aucie:
Co wykrył VAG:
-17088
-16556
-16685
-16555
Auto szarpie na wolnych obrotach, po przełączeniu na Gaz odczucie szarpania podwaja się i czasami gaśnie na skrzyżowaniu. Przy wyższych obrotach auto zachowuje się normalnie. Po przejechaniu 50km kontrolka (helikopterek załącza się ponownie). Jak wynika z błędu zamieszczonego powyżej na 1 cylindrze wykryto przerwę zapłonu. Zakupiłem cewkę zapłonową firmy Beru i niestety problem nie znikł. Postanowiłem podejrzeć do świec i ta na 1 garnuszku ma spalanie na brązowo pozostałe 2 świeczki palą na biało.
Ponadto sprawdzałem ze znajomym mechanikiem, czy silnik nie łapie fałszywego powietrza oraz wszystkie możliwe wtyczki wraz z komputerem przeczyściłem za pomocą WD-80.
Odma również jest sprawna została przeczyszczona i sprawdzona.
Dziennie pokonuję trasę około 150km ze wcześniejszych błędów jakie wykrył mi elektryk dochodzi jeszcze przełącznik pod pedałem sprzęgła, ale z tego co czytałem to ma on większe znaczenie przy tempomacie, ale takiego nie posiadam.
Postanowiłem zamienić świece pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem lecz to nie pomogło ponieważ nadal występuję błąd 16556. Zamieniłem cewki zapłonowe pomiędzy 1 a 2 garnuszkiem i teraz czekam na błąd.
Chciałem również nadmienić, że wszystkie płyny są w normie i węże też są miękkie po pokonaniu dłuższej trasy z czego teoretycznie wykluczam uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Proszę o Wasze wsparcie koledzy co dalej można jeszcze sprawdzić...
Mogę zrobić adaptację przepustnicy, ale nie wiem czy jest to konieczne (nigdy tego nie robiłem)
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś inne informacje jakie mogę wyciągnąć z komputera samochodowego proszę pisać oraz jak to zrobić.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc oraz za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
Bester
_______