Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 - raz-dwa razy zapali a później nie ma szans

Arexropczyce 12 Mar 2012 23:56 6389 7
  • #1 12 Mar 2012 23:56
    Arexropczyce
    Poziom 10  

    Witam
    Bardzo proszę o pomoc gdyż już nie mam siły do mojego seicento.
    Jest to auto z 99 r. z slnikiem 900 ccm SPi z LPG (nie wiem jakiej generacji ale auto może odpalać tylko na benzynie a na LPG przełącza się jak się mu troche doda gazu)

    Sprawa wygląda następująco:
    Od kilku miesięcy miałem problem z zapaleniem ciepłego silnika. Czasem zapalał bez problemu a czasem musiałem poczekac 15-20 minut żeby załapał. Nie przeszkadzało mi to bo auto było używane przeważnie na dojazdy do pracy.
    Jednak ostatnio nie odpalił wogóle :cry: .
    Wpadłem na pomysł, że zaleje mu troche paliwa bezpośrednio do gaznika i jak załapie to przygazuje mu żeby przełączyć go na gaz.
    Udało się :) Chodził na gazie jak zegarek.
    Jednak po zgaszeniu dalej nie odpalał.
    Zawiozłem go do mechanika coś robił przy zaworach stał u niego 4 dni i niby zapalał. Przejechałem kilka kilometrów na benzynie i później zapalł bez problemu. Skończyło się gdy przejechałem się kawałek na LPG. Później już nie odpalił ani jak był ciepły ani jak był zimny (przez 2 dni próbowałem). Zawiozłem go spowrotem do tego mechanika i stwierdził, że to wtrysk.
    Kupiłem ten wtrysk. Sam go wymieniłem. Przy okazji wyczyściłem czujnik wału. Wymieniłem świece, kable, filtr paliwa. Jak wszystko złożyłem odpalił na raz. Chwile chodził na benzynie i na gazie. Odpalał beż problemu za każdym razem. Już się ucieszyłem, że wszystko wróciło do normy (trwało to około godziny) - aż w pewnym momencie znowu nie zapalił. No to zastosowałem metodę paliwa do gaźnika i szybko na gaz. Chodził trochę jak traktor (przerywał) ale jakoś dojechałem do garażu. Wydaje mi się, że wtrysk czasami działa OK a czasami coś mu się dzieje i nie działa. Myślę, że coś jest nie tak z napięciem do tego wtrysku gdyż sam wtrysk jest nowy. Dodam jeszcze (choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) że wydech mam troszkę dziurawy :(

    Bardzo Was proszę o jakieś podpowiedzi co może być nie tak?? Co i jak można sprawdzić??

    Z góry dziękuję.

    Dodano po 44 [minuty]:

    A i jeszcze jak odpalił na benzynie jak wymieniłem ten wtrysk i inne rzeczy to na wyższych obrotach świeciła się marchewka (kontrolka wtrysku) a na wolnych gasła.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A i jeszcze jak odpalił na benzynie jak wymieniłem ten wtrysk i inne rzeczy to na wyższych obrotach świeciła się marchewka (kontrolka wtrysku) a na wolnych gasła.

    Dodano po 12 [sekundy]:

    A i jeszcze jak odpalił na benzynie jak wymieniłem ten wtrysk i inne rzeczy to na wyższych obrotach świeciła się marchewka (kontrolka wtrysku) a na wolnych gasła.

    1 7
  • #2 13 Mar 2012 00:06
    Opalony
    Poziom 12  

    Najpierw podłączenie do komputera i odczyt błędów i wyeliminowanie czy to gaz wprowadza błędy.

    Następnie pytanie czy to wielopunkt czy jednopunkt.

    jeśli wielopunkt i na gazie chodzi bez problemu a na banzoli nie chce to masz kolego pompkę do wymiany. Sprawdź manometrem ciśnienie na listwie powinno być od 2.5 do3 bar na przewodzie zasilającym. jak Jednopunkt to ok. 0.8 bara. Od tego trzeba moim zdaniem zacząć i napewno na coś cię to naprostuje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i jeszcze jedna ważna rzecz. Z takimi problemami jeździ się do elektromechanika a nie do mechanika to dwaj różni lekarze jak ginekolog i dermatolog.

    1
  • #3 13 Mar 2012 00:27
    przem27
    Poziom 30  

    Ja tam się nie znam ale może to dlatego że najpierw jedziesz na diagnozę a potem sam naprawiasz? a tak poza tym to od paliwa bym zaczął.
    pozdr

    0
  • #4 13 Mar 2012 01:09
    Arexropczyce
    Poziom 10  

    Na diagnoze pojechalem zapłaciłem tyle ile sobie zażyczył "pan mechanik" chociaż nic dobrego nie zrobił. A takie rzeczy jak wymiana świec czy czyszczenie czujnika to można przecież samemu zrobić.

    -1
  • #5 13 Mar 2012 07:17
    misiek-888
    Poziom 35  

    Skoro masz instalacje gazowa to masz przekaznik lub emulator wtrysku poszukaj tam ewentualnie odepnij w/w przewody ( odcinajace obwod wtryskiwacza zlacz je ) sprawdz powinno byc dobrze .

    0
  • #6 21 Mar 2012 07:33
    Aras74
    Poziom 11  

    Witam! Mam podobny problem. Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra skoczy 2-3 razy i koniec.Później czasem skoczy ale rzadko ale jak kończe kręcić rozrusznikiem też skoczy i jakby chciał zaskoczyć. Kręce 2,3,5 razy i nic a za którymś razem zaskoczy od razu. Czujnik na wale dobry, Pompa paliwa chodzi w momencie próby rozruchu i wtrysk też więc sterowanie z komputera wychodzi na pozostałe funkcje zatem czujnik hala impuls daje. Dziś sprawdzę koło,rdzę i korozję. Z komputera nie wychodzi po prostu sygnał na sterowanie cewek. ,,+'' na cewkach jest.

    0
  • #7 02 Kwi 2012 22:54
    Opalony
    Poziom 12  

    Jeżeli jesteś na 100 % pewny że czujnik wału masz sprawny, to zacznij od czyszczenia mas na komputerze, silniku i tym podobnych punktach.
    Sprawdź również aku, czy podczas kręcenia jego napięcie nie spada poniżej 10, 9 V Co spowoduje takie właśnie problemy. Najgłupszą usterką jaka mi się w tym fiaciku przydarzyła
    To uszkodzony rozrusznik który pobierał za dużo prądu i zakłócał wszystko po kolei. Wiem dziwne, ale prawdziwe. Mam nadzieję że pomogę.

    0
  • #8 02 Kwi 2012 23:13
    pawełku
    Poziom 9  

    Witajcie,

    Wadą programową tych fiacików jest to że poniżej 10,9V silnik praktycznie nie zapali. wystarczy na kabelkach rozruchowych wspomóc i ok. Chyba w fiacie nawet wgrywali nowy soft z poprawką za jakieś śmieszne pieniądze.

    0