Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 ge 1992r 330tyś. przebiegu mocno kopci na biało.

LongerD 13 Mar 2012 11:08 5850 19
  • #1 13 Mar 2012 11:08
    LongerD
    Poziom 10  

    Witam kolegów.
    Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki.
    Spalanie oleju 1l na 1000km, cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało.

    Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont?
    Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0?
    Lpg będzie dalej założone.

    Pomierzyłem ciśnienie na cylindrach.
    1-15 2-14,5 3-15 4-15,2
    po okręceniu świec zauważyłem że tłoki są mokre- a ja odpalam zawsze na gazie-uszkodzona przepływka.
    O czym to świadczy??

    0 19
  • #2 13 Mar 2012 14:00
    ProfessIQ
    Poziom 9  

    LongerD napisał:
    Witam kolegów.
    Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki.
    Spalanie oleju 1l na 1000km, cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało.

    Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont?
    Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0?
    Lpg będzie dalej założone.

    Pomierzyłem ciśnienie na cylindrach.
    1-15 2-14,5 3-15 4-15,2
    po okręceniu świec zauważyłem że tłoki są mokre- a ja odpalam zawsze na gazie-uszkodzona przepływka.
    O czym to świadczy??


    Witam,

    nie napisał kolega jaki ma silnik ale niezależnie od tego 330 tys. km nie jest żadnym przebiegiem dla benzynowego silnika Mazdy, przyczyn takiego stanu może być wiele, nie wiemy kto i w jaki sposób eksploatował samochód, każdy silnik można zniszczyć.
    Sądząc po opisie objawów, należałoby zrobić konkretny remont silnika, na pewno silnik spala olej, na pewno kompresja jest niska choć równomiernie rozłożona.
    Tu należy policzyć koszty, ile zamierza kolega jeszcze tym autem jeździć, albo remont na dobrych częściach i można jeżdzić do śmierci całego samochodu, albo można kupić silnik kompletny np. z wersji angielskiej. Benzynowe silniki trafiają się, po realnie bardzo niskim przebiegu, wtedy można zaryzykować komplet z przepływomierzem ale koniecznie z gwarancją rozruchową, sprawdzić kompresję , zrzucić pokrywę klawiatury (zerknąć na górę, czystość pozwala ocenić jaki olej był używany i czy stan odpowiada deklarowanemu przebiegowi), wymienić świece (sprawdzić stan przewodów wys. napięcia), filtry, wlać dobry olej 5W/30 C3, a w przypadku braku pewności co do przebiegu i jeśli widać na klawiaturze nagar zastosować dobry olej 10W/40 i wymienić kompletny rozrząd (pasek, napinacz i rolka koniecznie japońskie GMB, NTN, KOYO itd. pasek Unitta lub Tsurumi, Sun, Mitsuboshi, sprawdzić pompę wody ewentualnie wymienić (tylko japońska).

    Co do wyboru zawsze najlepiej wstawić to co było w oryginale, szczególnie w japońskich samochodach, a jeśli wybierać, to 2.0 spali niewiele więcej gazu niż 1.8 ale jest żwawszy i nie będzie różnicy w ubezpieczeniu.

    0
  • #3 13 Mar 2012 15:16
    LongerD
    Poziom 10  

    A ja myślałem że ciśnienie wysokie jest.

    0
  • #4 13 Mar 2012 21:28
    esprimo
    Poziom 13  

    kolega to się zajmie uszczelniaczami na zaworach i zlikwiduje wycieki oleju potem zatankuje paliwo i będzie jeździł dalej

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jeszcze jedno; jakie ciśnienie w tulejach cylindrów ma mazda skoro 14/15 bar to mało ?

    0
  • #5 13 Mar 2012 23:02
    ProfessIQ
    Poziom 9  

    LongerD napisał:
    Spalanie oleju 1l na 1000km, (...) problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało.


    Jestem zdania, że wymiana uszczelniaczy nie załatwi sprawy, uważam, że nagar spowodował taki dobry wynik ciśnienia sprężania w cylindrach, natomiast uwzględniając przebieg, napisałem, że jest w miarę równomierny.

    I jeszcze jedno, należy uruchamiać silnik na benzynie, a przełączać na gaz po uzyskaniu temperatury przez silnik.

    0
  • #6 13 Mar 2012 23:27
    Adamus57
    Poziom 11  

    Trzeba sprawdzić uszczelkę pod głowicą, jak kopci na biało to wygląda że zaciąga płyn, a czy w tych białych spalinach, czuć jak by taki słodki zapach płynu, powąchaj. Z opisu wynika że ten silnik ma już trochę najechane, remont takiego silnika, choćby taki średniaczek, to są spore koszty i czy opłaci się w niego inwestować to trzeba się na spokojnie zastanowić, myślę że kupno drugiego silnika było by może korzystniejsze.

    0
  • #7 14 Mar 2012 18:24
    LongerD
    Poziom 10  

    Dym pachnie olejem. Odpalam i tak 5 sekund nic się nie dzieje a potem zaczyna kopcić tak przez jakieś 2 minutki a potem znowu normalnie. A jak odpalę i ruszę to jest za mną biało przez jakieś 30 metrów i dym znika.

    0
  • #8 14 Mar 2012 20:07
    esprimo
    Poziom 13  

    zdemontuj głowice i wszystkiego się dowiesz o swoim motorze

    0
  • #9 14 Mar 2012 20:41
    Adamus57
    Poziom 11  

    Skoro wszystkie tłoki są mokre to wygląda że zaciąga wodę z gazem z parownika, widocznie tam się skrapla i nie ma odejścia, zatkany jakiś otworek, a olej to uszczelniacze na zaworach i uszczelnić aparat.

    0
  • #10 14 Mar 2012 21:20
    LongerD
    Poziom 10  

    Uszczelniacze Ajusa czy Corteco?

    0
  • #11 15 Mar 2012 00:10
    ProfessIQ
    Poziom 9  

    Jeśli silnik bierze 10l oleju na 10000 km, to nie są to tylko uszczelniacze zaworów, silnik spala olej dlatego dymi na niebiesko i ma najprawdopodobniej uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i dlatego płyn chłodzący z kanału chłodzenia dostaje się do cylindra, stąd później zaczyna dymić na biało.
    Jeśli silnik ma 330 tys. km, to nie wystarczy zdjąć głowicy i wymienić uszczelkę pod głowicę oraz uszczelniacze. Jeśli kolega ma zamiar dalej jeździć tym autem, należy splanować głowicę, i założyć komplet uszczelek na górę, inaczej naprawa będzie nieporozumieniem, szkoda pieniędzy.
    I tu należy się zastanowić, czy nie zrobić też dołu silnika przy jednej okazji...
    Kpl. uszczelek proponuję kupić w Hipolu W-wa, doradzą jakiego producenta kupić, w uszczelkach do japońskich aut mają największy wybór i doświadczenie.

    Pozdrawiam.

    1
  • #12 15 Mar 2012 20:44
    esprimo
    Poziom 13  

    zrobic dół jak kolega pisze a niech kolega napisze o co chodzi z tym dołem

    0
  • #13 15 Mar 2012 21:55
    ProfessIQ
    Poziom 9  

    Witam,

    mam na myśli tłoki, panewki, pierścienie itd..., cały remont silnika to głowica (góra silnika) i właśnie wał korbowy, tłoki z pierścieniami, panewki (dół silnika), dlatego w pierwszym poście napisałem, że należało by policzyć, czy robić taki remont czy zaryzykować wymianę silnika na inny, używany.
    Proponuję skonsultować moją diagnozę z uznanym mechanikiem, który ma wieloletnie doświadczenie w samochodach japońskich lub remontach silników, wtedy będzie mial kolega pewność, czy należy robić generalny remont czy wymienić tylko uszczelniacze zaworów...

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 15 Mar 2012 22:43
    esprimo
    Poziom 13  

    a poco ruszac panewki skoro nie wykazują żadnych uszkodzeń ?

    Moderowany przez zeimp:

    Jeszcze jedna bezsensowna porada i będą konsekwencje zgodnie z Regulamin

    0
  • #15 15 Mar 2012 23:15
    Adamus57
    Poziom 11  

    Oczywiście Corteco, a najlepiej Geca.

    0
  • #16 16 Mar 2012 09:03
    LongerD
    Poziom 10  

    Dziękuje. Zamawiam Corteco.

    0
  • #17 16 Mar 2012 19:06
    Adamus57
    Poziom 11  

    A jak działa układ chłodzenia, może niewystarczająco dogrzewa parownik i on się poci, stąd może jakaś niewielka ilość wody dostawać się do silnika razem z gazem i stąd to krótkie kopcenie na biało.

    0
  • #18 18 Mar 2012 11:38
    LongerD
    Poziom 10  

    Wydaje mi się że działa dobrze. Chłodnica się delikatnie pci przy zaworku do spuszczania płynu. Ale prócz tego to nic. Temp. 90s.C osiąga gdzieś po 4km.

    0
  • #20 26 Cze 2014 20:44
    LongerD
    Poziom 10  

    Sprzedałem tego trupa.

    0