Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 2003 1.9 DCI nie odpala brak zasilania na wtryskiwacze

FrOsT18 14 Mar 2012 18:50 24180 54
  • #31 14 Mar 2012 18:50
    kidu22
    Poziom 35  

    Pomóc tak. Ale nie zdiagnozować od A do Z. Błądzisz sam nie wiedząc w jakim lesie.


    Poza tym nawet nie wiemy czego nie wiesz , bo sam nie wiesz czego nie wiesz.

  • #32 14 Mar 2012 18:51
    autoas
    Poziom 42  

    Wszystkie nasz ODPOWIEDZI są tak naprawdę PODPOWIEDZIAMI może uszczypliwe ale ucz się trudno wszyscy się uczymy....alem zawsze ktoś jest lepszy i trzeba oddać do fachowca lub podjąć męską decyzję...nasze podpowiedzi nie mogą dla ciebie być wyrocznią, to ty podejmujesz odpowiedzialność...

  • #33 14 Mar 2012 19:04
    FrOsT18
    Poziom 14  

    kidu22 napisał:
    Pomóc tak. Ale nie zdiagnozować od A do Z. Błądzisz sam nie wiedząc w jakim lesie.


    Poza tym nawet nie wiemy czego nie wiesz , bo sam nie wiesz czego nie wiesz.


    Napisz więc proszę co chcesz wiedzieć, postaram się odpowiedzieć każda wskazówka jest dla mnie cenna i naprawdę ją doceniam nie ukrywam że praktyki mam jeszcze mało jestem młody i sporo się uczę.

    Temat mogłem napisać dopiero dziś, napisałem wczoraj sugerując się tym błędem z swiecami żarowymi, jak widać zupełnie nie potrzebnie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    autoas napisał:
    Wszystkie nasz ODPOWIEDZI są tak naprawdę PODPOWIEDZIAMI może uszczypliwe ale ucz się trudno wszyscy się uczymy....alem zawsze ktoś jest lepszy i trzeba oddać do fachowca lub podjąć męską decyzję...nasze podpowiedzi nie mogą dla ciebie być wyrocznią, to ty podejmujesz odpowiedzialność...


    Wiem o tym doskonale i za wszystkie jestem naprawdę wdzięczny, liczę jednak na to że ktoś posiadający większą praktykę może coś podpowiedzieć zasugerować jak chociażby co może być przyczyną tego całkowitego braku ciśnienia na rail-u(poza uszkodzoną pompą właśnie, co przy takich obrotach wydaje mi sie bardzo możliwe tym bardziej że ma 9lat i bóg wie ile przejechane mimo że na liczniku 134tys :D) ?

    Wiem że pompa WC powinna tłoczyć paliwo nawet całkowicie wymontowana z samochodu, jednak to sporo pracy także to ostateczność.

  • #34 14 Mar 2012 19:04
    autoas
    Poziom 42  

    Już ci pisałem że rzadko kiedy silnik przeżywa takie obroty to jedno...
    Paliwo, odpowietrzenie, pomiar (pewny) ciśnienia, poluzować rurki czy nic nie leci...

  • #35 15 Mar 2012 00:01
    panam
    Poziom 29  

    Masz trzy rzeczy do sprawdzenia. Zawór regulacji ciśnienia, wysterowanie jego i zawór upustowy na rampie. ten ostatni łatwy do sprawdzenia przy kręceniu patrzysz czy upuszcza, jak tak to wiesz co robić. Ale jak świeci Tobie stop to może być problem z pierwszym i drugim. Nie pamiętam jaki typ pompy masz, ale temat by już opisywany co do testu regulatara, więc wystarczy poszukać . Jeden po odpięciu albo braku sterowania upuszcza ciśnienie a drugi odwrotnie ciśnienie idzie na maksa. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 39 [minuty]:

    A jak pisałem wcześniej zasilanie jest trochę inne.

  • #36 11 Kwi 2012 20:23
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Witam ponownie auto długo stało w końcu załatwiłem pompę wysokiego ciśnienia, podmieniłem z sprawnego auta niestety nic to nie dało, ciśnienia jak nie było tak według komputera nie ma.
    Zawór upustowy na rampie jest ok, nie przepuszcza podczas kręcenia. Kontrolka STOP w kokpicie, normalnie gaśnie.

    Wtryski nie przelewają nic, to znaczy na ich przelewach kompletnie nic nie leci podczas próby rozruchu, co lepsze gdy poluzuje przewody wysokiego ciśnienia i kręcę silnikiem to widać że ropa jest pompowana i ciśnienie również się zwiększa.

    Także jedyne co mi sie teraz chyba zostało to czujnik ciśnienia na rail-u, nie mam go niestety skąd podmienić.

    Jakieś sugestie\podpowiedzi ?
    Kod silnika to dokładnie F9Q 750, pompa CR3 z zintegrowaną pompą wstępną.

  • #37 16 Wrz 2012 19:29
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Odkopuje temat, gdyż mam jeszcze jedno pytanie dla bardziej doświadczonych kolegów.

    Samochód jak temacie jest po wymianie:
    -silnika (jazda na uszkodzonej turbinie spowodowała wypalenie 3cylindra)
    -regenerowane turbo
    -nowe (używane sprawne i dopisane) wtryskiwacze poprzednie 3 z 4 po zassaniu oleju kompletnie uszkodzone lały do cylindrów przy próbie odpalenia stąd brak ciśnienia na listwie.
    -intercooler i cała reszta wyczyszczona, wymyta szczelna itp.
    -egr wyczyszczony
    - w sterowniku brak jakichkolwiek błędów, w podglądzie parametrów wszystko wydaje się ok(czytane cdifem)

    I teraz tak, auto zapala i stojąc chodzi bardzo dobrze żadnych zastrzeżeń, wkręca się na obroty zero dymku itp. wygląda naprawdę dobrze.
    Gdy jednak przejadę z 1km zaczyna bardzo mocno kopcić, jakby spalał się olej. I tu pytanie, według mnie wypala się wtedy olej którym zarzucony jest katalizator( na poprzednim turbo które lało olejem, było jeżdżone aż nie zaciągało go do silnika, co za skutkowało uszkodzeniem silnika i jak pisałem) także oleju do katalizatora podejrzewam wlało się mase.

    Jak długo to się może wypalać ? Czy dobrze myślę że tylko coś takiego może być przyczyną ?
    Gdy np. przejadę kilometr i zatrzymam się autem, po chwili dym znika (silnik cały czas pracuje ok). Czy normalnym jest że wypala się tylko gdy auto jedzie ?

  • #38 16 Wrz 2012 20:03
    autoas
    Poziom 42  

    Możesz wymienić tłumiki, będzie szybciej...

  • #39 16 Wrz 2012 20:06
    osi bis
    Poziom 9  

    To jest normalny objaw bo wydech masz na pewno zawalony olejem po poprzedniej awarii, musisz trochę pojeżdzić tym autem, a najlepiej jak pojedziesz na autostradę i dasz mu trochę w p..de żeby go przedmuchało

  • #40 16 Wrz 2012 20:43
    FrOsT18
    Poziom 14  

    autoas napisał:
    Możesz wymienić tłumiki, będzie szybciej...


    Raczej głównie katalizator który znajduje się od razu za turbiną, jednak to koszt znowu 600zł, a w to auto włożone jest już naprawdę sporo(dodać tylko że gdy olej dostaw się do silnika i auto podnosiło obroty właściel ''dusił'' go sprzęgłem, w wyniku czego przegrzała się bierznia na tarczy dociskowej i po prostu pękła, dobrze że dwu masa była ok bo znowu 2k ?). Klin na kole wału korbowego również zerwany(nowe koło w aso jedyne 270zł, udało się kupić zamiennik też francuski za 50zł itp).

    Dodano po 3 [minuty]:

    osi bis napisał:
    To jest normalny objaw bo wydech masz na pewno zawalony olejem po poprzedniej awarii, musisz trochę pojeżdzić tym autem, a najlepiej jak pojedziesz na autostradę i dasz mu trochę w p..de żeby go przedmuchało


    To auto po awarii stało 3 miesiące gdyż włścieciel nie miał pieniędzy na naprawę, także ten olej w katalizatorze pewnie niezle osiadł i stąd taki efekt. Bo naprawdę 1km i chmura z tyłu, niezle się przestraszyłem prawdę mówiąc. Kilka turbin już wymieniłem i zawsze tego troche było jednak nie taka ilość(ale też fakt że nigdy po takiej awarii)

    Chodzi mi głównie o to czy całkowicie normalne że nie jadać można go kręcić ponad 3.5k rpm i nie ma dymu, a jadac kilometr jest coś takiego ?

    Dodam tylko że na początku było tego tyle że silnik w tryb awaryjny(komplety brak mocy) przeszedł, na skutek tego że nie mógł odprowadzić spalin, także wymina katalizatora nie była by głupim pomysłem według mnie, ale jak to u nas pieniędzy na to nie ma.

  • #41 26 Wrz 2012 15:38
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Temat odświeżam gdyż królowa lawet znowu daje o sobie znać.

    Dym o który pytałem to zgodnie z przypuszczeniami był olej zgroamdzony w wydechu i katalizatorze, po kilku przejazdach wypalił się i wszystko ok.

    Auto jezdziło 7-10dni i wszystko było ok, przejechało przez ten okres jakieś 200-300km, aż do dziś straciło kompletnie moc.

    Po podłączeniu cdif-a błedy:

    Obwód czujnika przepływu powietrza p1806
    Przetwornik ciśnienia-kontrola ciśnienia doładowania p1815
    Obwód czujnika zaworu EGR P1800

    Po skasowaniu i zapaleniu samochodu dwa pierwsze wracają po kilku minutach.
    EGR już nie, został nie dawno wyczyszczony i chyba z nim wszystko jest ok.

    Teraz pytanie, szczelność rury od przepływki do turbiny i dalej do IC i do kolektora sprawdziłem jest ok.
    Na przepływkę przychodzi na włączonym zapłonie 2x +5v wiec chyba też ok. W parametrach widocznych w cdif pokazuje że przepływka coś tam mierzy jak się wciśnie ostro pedał gazu.

    Sprawdzić coś jeszcze przed wymianą przepływomierza( zamontowany jest orginalny simens z 2003 rok-u), jak sądzę brak doładowania i bład p1815 może być spowodowany uszkodzonym przepływomierzem ?

    Dodam jeszcze że gdy ściągnę wtyczkę przepływomierza na pracującym silniku, nie ma żadnych zmian(kompletny brak mocy).

  • #42 26 Wrz 2012 19:07
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to teraz porównaj na postoju jakie widzi ciśnienie atmosferyczne oraz doładowania, mają być prawie takie same, różnica kilku milibar. W czasie jazdy sprawdź ciśnienie doładowania.

  • #43 26 Wrz 2012 19:25
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Przemo9826 napisał:
    No to teraz porównaj na postoju jakie widzi ciśnienie atmosferyczne oraz doładowania, mają być prawie takie same, różnica kilku milibar. W czasie jazdy sprawdź ciśnienie doładowania.


    Na postoju jest jak piszesz praktycznie takie same, różnica kilku milbar. Podczas jazdy nie sprawdzałem, w pojedynkę cieżko no i tym samochodem ciężko jechać.

    Jeszcze dodam że po zapaleniu podnosi sztangę od turbo maks. do góry (czyli tak jak ma być), po odpięciu czujnika ciśnia doładowania ustawia sobie na stałe wartość 100 jednostek.

  • #44 26 Wrz 2012 19:28
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie masz kogo wsadzić obok aby kompa trzymał?

    FrOsT18 napisał:
    po zapaleniu podnosi sztangę od turbo maks. do góry


    Tak chyba być nie powinno....

    Wężyków ktoś nie pomieszał?

  • #45 26 Wrz 2012 19:35
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Przemo9826 napisał:
    Nie masz kogo wsadzić obok aby kompa trzymał?

    FrOsT18 napisał:
    po zapaleniu podnosi sztangę od turbo maks. do góry


    Tak chyba być nie powinno....


    Chyba to ironia ?

    Gdy wszystko było ok, też tak robił.

    Chwilowo niestety nie mam(na postoju gdy depnąłem mu do 3tys, to w parametrach coś tam ciśnienie rosło jednak nie wiele, no ale wiadomo auto nie jedzie geometria w turbo jest tak ustawiona że nie wiele ciśnie).

    Wężyki od podciśnień posprawdzałem, zastanawia mnie ten zawór od rekulacji doładowania, czasem gdy silnik pracuje on dość głośno ''działa'' wczesniej tego nie było.

    Edit.

    Nie jak były tak ustawiłem auto jeździło jak pisałem, przed demontażem starego silnika je sobie dokładnie oznakowałem.

  • #46 26 Wrz 2012 19:40
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zamienione wężyki, zamień na pałę i sprawdź, nic złego się nie stanie.

    Zawór chodzi głośno.

  • #47 26 Wrz 2012 19:42
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Na zaworku od turbo ? Jasne mogę zamienić, ale to na 99.9% nie to nikt tego nie dotykał.

    Jeszcze IC był dość mocono napuchnięty(ale 100% szczelny) gdy go czyściłem, a w tych autach lubi podobno pęknąć(wogóle jest w nich coś co się nie psuje ? :D). Jednak wtedy powinien być słyszalny świst(cokolwiek) a to cicho kompletnie.

    No i ta przepływka, z tego co mówił właściel to normalnie jechał(nawet go nie gasił) i nagle brak mocy zupełny(auto nie kopci itp.) ot tak.

  • #48 26 Wrz 2012 19:46
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Rozdymane często się trafiają, nowe już mają "słupki" metalowe z góry na dół które spinają chłodnicę i nie robi się taki balon.

    Na zaworku będzie najszybciej.

  • #49 26 Wrz 2012 19:49
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Dodam jeszcze, że gdy wyskasuje błedy tylko na zapłonie, po zapaleniu ten Obwód czujnika przepływu powietrza p1806 pojawia się po 3-4 min, ten od doładowania jakieś 5min po nim.

  • #50 26 Wrz 2012 20:25
    Andiv
    Poziom 32  

    Przemo9826 napisał:
    Rozdymane często się trafiają, nowe już mają "słupki" metalowe z góry na dół które spinają chłodnicę i nie robi się taki balon.


    Tak ot. to metalowe mają ale chińskie, ostatnio naciąłem się i zgodnie z sumieniem wziąłem oryginał. Niestety oryginału nie poprawili a chińczyk sie postarał i wzmocnił.

  • #51 26 Wrz 2012 20:41
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W oryginale nie było?? Może jakiś "oryginał" albo komuś półkę z kurzu oczyściłeś ;)

  • #52 26 Wrz 2012 21:06
    Andiv
    Poziom 32  

    Zamawiane przez serwis, 4 dni czekałem, przyszło ładnie opakowane ze znaczkami reno i hologramem. Mówisz że teraz poprawione mają? Pewnie jakiś leżak magazynowy mi opchęli, jak zaglądałem tam po ~40km to lamele były już lekko pozginane przez wybulone kanaliki.
    Od tego czasu założyłem dwa chińskie i jak nigdy sie na skośnookie produkty nie patrze tak tutaj przyznaje że jest ok. No może poza tym proszkowym malowaniem, które skutecznie ogranicza odprowadzanie ciepła ;)

  • #53 26 Wrz 2012 22:04
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Panowie, a coś na temat poza zamianą tych wężyków ?

    Wymieniać przepływomierz?

  • #54 26 Wrz 2012 22:36
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jakie ciśnienie doładowania podczas jazdy?

    Jak chcesz to wymieniaj, nie zabronię Ci ;)

  • #55 28 Wrz 2012 18:54
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Wczoraj nie miałem czasu się nim zająć, dziś udało mi się dziś pożyczyć guttman-a mega macs42(do teraz jestem pod wrażeniem jak to działa, i chyba wiem na co odkładać i nie zawracać sobie głowy cdif-em) 5min diagnostyki i jutro wymieniam przepływomierz na 99% zle mierzy(na guttmanie widać jak na dłoni w parametrach jak to pracuje(przepływka), cdif pokazywał skokowo i ciężko to było określić jednoznacznie). Jutro dam znać co i jak z królową lawet.

    Edit 30-09:

    Przepływomierz wymieniony, auto odzyskało moc, wszystko ok(tylko na jak długo ? :) ).

  Szukaj w 5mln produktów