Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spuszczenie paliwa bez kluczyka w zabytkowym samochodzie

13 Mar 2012 17:24 4096 11
  • Poziom 12  
    Witam

    zakupiłem zabytkowe bmv z 1948 roku, problem polega na tym, że muszę usunąć stare paliwo ale nie mam oryginalnego kluczyka do korka (jest to pierwszy z modeli z takim korkiem)
    jak można usunąć stare paliwo nie mając tego kluczyka? nie chce demolować tego baku bo drugiego nie mam. czy przecięcie przewodu zasilającego pomoże?
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jasne, że tak. Podłącz się z jakąś pompką na przewodzie zasilającym i załatwione. Tylko jak będziesz później użytkować ten samochód bez możliwości napełnienia zbiornika?
  • Poziom 25  
    Witam. W samochodach w poprzednich epok często bywały korki spustowe. Może i w tym?
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Ale nie przecinać przewodu ale zdjąć go z pompy paliwowej na (przy) silniku.
    A pompki do paliwa są najróżniejsze, na aukcjach np. Trzeba też uważać z pompkami elektrycznymi, by były dostosowane do paliwa - NIE ISKRZYŁY. Rozchodzące się pary benzyny są kilkukrotnie bardziej niebezpieczne jak sama ciecz, samo paliwo!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zico63 napisał:
    A pompki do paliwa są najróżniejsze, na aukcjach np. Trzeba też uważać z pompkami elektrycznymi, by były dostosowane do paliwa - NIE ISKRZYŁY.

    Czyli twierdzisz, że są pompki paliwa nie dostosowane do paliwa?

    Zico63 napisał:
    Rozchodzące się pary benzyny są kilkukrotnie bardziej niebezpieczne jak sama ciecz, samo paliwo!

    Paliwo, jako ciecz, jest niepalne. Pali się dopiero mieszanka z powietrzem, ściślej z tlenem. Więc nie rozumiem, skąd wziąłeś to "kilkukrotne".
  • Poziom 37  
    Pompki paliwa są dostosowane do paliwa, naturalnie. Nie dodałem natomiast, niestety, dopisku by nie mieć pomysłu użyć do tego powiedzmy pompki do SPRYSKIWACZA lub innego niedostosowanego wynalazku - moja wina. Elektryczna pompa z baku jakiegoś pojazdu jest tu idealna.
    A co do "kilkukrotne", też prawda, faktycznie - praktycznie JEST niepalne, co wariaci na starej Warszawskiej Pradze udowadniali, gasząc zapalone zapałki w benzynie właśnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Jestem pasjonatem starych pojazdów, mam ich kilka. Wielokrotnie nabrałem się na półśrodki , żeby sobie chwilkę pojeździć zanim się wezmę za kompleksowy remont. Za każdym razem narobiłem sobie jezcze więcej roboty. W związku z tym moja porada, demontaż, weryfikacja,czyszczenie, doprowadzewnie do pełnej funkcjonalności, konserwacja, montaż i pełnia szczęścia z działającego jak należy podzespołu.
    Tak jak kolega wyżej napisał powinien być w dnie zbiornika korek spustowy, ale też nie ciągniemy na siłę. Najpierw środek penetrujący, potem dobrze dobrany klucz.
    Jeżeli jedynym celem jest spuszczenie starego paliwa, to wystarczy zdjąć przewód zasilający przy pompce paliwowej przedłużyć go tak aby koniec był poniżej zbiornika paliwa a następnie zassać tak aby paliwo poleciało z wężyka , reszta zrobi się sama.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobrze że zwróciłeś uwagę, mój błąd, temat już wrócił ;)