Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Viessmann Litola LVR 29 + Trimatic standard + CeraCell

radmax 13 Mar 2012 19:53 12155 41
  • #1
    radmax
    Level 9  
    Witam,
    na szczęście zrobiło się cieplej więc problem który mnie dotknął nie jest tak uciążliwy ale jednak doskwiera. Otóż od pewnego czasu wyświetlacz na panelu coraz słabiej świecił, a od kilku dni zupełnie gaśnie po kilku sekundach, w tym czasie kocioł nie chce pracować w trybie automatycznym ( co + c.w.u. ). Nie włącza się palnik i nie pracują pompy. W tym czasie na panelu świeci się zielona dioda. Serwisant myślał, że to akumulatorek ale wziął panel, sprawdził i stwierdził, że to nie to ale nie wie co. Na czas naprawy przełączył kocioł w tryb ręczny ale nie było c.w.u. Wczoraj po trzygodzinnej męczarni włączył w trybie ręcznym c.w.u. z tym, że teraz nie działa co. Automatyka dalej nie działa choć po naciśnięciu czerwonych przycisków na panelu pod wyświetlaczem wyświetlacz ożywa i można na nim wszystko regulować aczkolwiek bezskutecznie ponieważ kocioł nie odpowiada.
    Proszę o wszelkie sugestie.
  • #2
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Wg mnie trzeba wymienić na nowy ... standardowy moduł obsługowy (niestety).
  • #3
    radmax
    Level 9  
    Znasz może przybliżony koszt tego modułu ?
  • #4
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    900 zł (netto)
  • #5
    radmax
    Level 9  
    Masakra jakaś. Kocioł ma 13 lat więc chyba lepiej zainwestować w nowy. A czy np. słaba bateria ( akumulatorek ) może powodować takie zakłócenia w pracy tego modułu ?
  • #6
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    radmax wrote:
    więc chyba lepiej zainwestować w nowy.

    ... raczej!
    radmax wrote:
    A czy np. słaba bateria ( akumulatorek ) może powodować

    Może.
  • #7
    radmax
    Level 9  
    Abstrahując od awarii żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się podpytać odnośnie nowego kotła. Do ogrzania mam ok. 350 m2 ( 3 kondygnacje w domku ) z czego ok. 1/4 to podłogówka, reszta zwykłe grzejniki panelowe. Okna duże, plastiki z przed 15 lat. Po przeglądnięciu forum wychodzi, że powinien to być kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem. Wydaje mi się, że obecny zasobnik ( ok. 150 l. CeraCell ) mógłby chyba dalej funkcjonować z nowym kotłem, jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę. I tu rodzi się pytanie jaki typ kotła najlepiej wybrać ( nie chodzi o markę - to później ). Widać, że tendencja jest w kierunku kondensacyjnych ale czy w każdym układzie się sprawdza ?
    Proszę o wszelkie sugestie.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    radmax
    Level 9  
    Skończyło się na wymianie modułu i piec działa. Przy okazji nowy serwisant go przeczyścił i dobrze poustawiał a na koniec stwierdził, że jest w tak dobrym stanie, że jeszcze z 8 lat powinien pociągnąć i nie ma co pchać się na razie w koszty.
  • #10
    kowal001
    User under supervision
    radmax wrote:
    Witam,
    ...wyświetlacz na panelu coraz słabiej świecił, ...Nie włącza się palnik i nie pracują pompy. W tym czasie na panelu świeci się zielona dioda. ...Automatyka dalej nie działa choć po naciśnięciu czerwonych przycisków na panelu pod wyświetlaczem wyświetlacz ożywa i można na nim wszystko regulować aczkolwiek bezskutecznie ponieważ kocioł nie odpowiada.
    Proszę o wszelkie sugestie.


    Dokumentacja serwisowa: http://www.viessmann-serwis.pl/serwisonline/dokumentacje
    Cennik części zamiennych: http://www.viessmann-serwis.pl/serwisonline/cenykatalogowe
    Zakup części zamiennych Viessmann, jako firma serwisowa przez portal w firmie Viessmann, jako osoba prywatna w firmie wysyłkowej System Gaz, lub u każdego Autoryzowanego Partnera Viessmann z listy producenta.
  • #11
    radmax
    Level 9  
    Witam,
    jeszcze jedno szybkie pytanko. Czy to normalne, że przy włączonym tylko CWU po nagrzaniu wody nagrzewają się również grzejniku? Czy zależy to w jakiś sposób od temp. zewnętrznej?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    radmax
    Level 9  
    No właśnie o to chodzi, że one są gorące przy temp. zewn. 5-8*C i nie wiem czy tak powinno być.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Sprzęgło przy kotle stojącym ? Jakoś tego nie widzę.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Nie rozumiem Twojego schematu ... myślenia. Po co sprzęło hydrauliczne za jedynym w tej kotłowni kotłem ?
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    -west
    Heating systems specialist
    Nie kumam.

    1 obieg + zasobnik - bez sprzęgła - sterują pompy albo zawór 3d albo mieszacz

    2 obiegi + zasobnik - sprzęgło. Zasobnik wpięty przed sprzęgłem sterowany pompą.

    Tak powinno być.

    O to chodzi?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    mebelki_dzieciece
    Level 11  
    kowal001 wrote:


    Zakup części zamiennych Viessmann, jako firma serwisowa przez portal w firmie Viessmann, jako osoba prywatna w firmie wysyłkowej System Gaz, lub u każdego Autoryzowanego Partnera Viessmann z listy producenta.


    Kolego radmax bez sensu kupować wysyłkowo - jak część nie będzie pasowała lub "to" nie będzie "tym", to co będziesz się szarpał żeby Ci przyjęli otwarte pudełko lub już założoną i zdemontowaną część ?? To nie są tanie rzeczy...

    Lepiej wezwać serwisanta, on wie co robi i on bierze odpowiedzialność za części i robotę.

    I właśnie widzę kolego radmax, że tak zrobiłeś i wezwałeś fachowca. Popieram :D
  • #22
    kowal001
    User under supervision
    mebelki_dzieciece wrote:
    kowal001 wrote:


    Zakup części zamiennych Viessmann, jako firma serwisowa przez portal w firmie Viessmann, jako osoba prywatna w firmie wysyłkowej System Gaz, lub u każdego Autoryzowanego Partnera Viessmann z listy producenta.


    Kolego radmax bez sensu kupować wysyłkowo - jak część nie będzie pasowała lub "to" nie będzie "tym", to co będziesz się szarpał żeby Ci przyjęli otwarte pudełko lub już założoną i zdemontowaną część ?? To nie są tanie rzeczy...


    Firma Viessmann wysyła części zamienne w taki sam sposób :) i na takich samych zasadach gwarancyjnych jak System Gaz. W dodatku System Gaz, to nie tylko Autoryzowany Partner Handlowy Viessmann ale również serwis Viessmnann.
    Twoje wypowiedzi świadczą o kompletnym braku znajomości ludzi, branży i firm :) Moim zdaniem System Gaz ma bardziej przyjazne procedury niz Viessmann, ale to wiedzą ludzie z branży a nie jakiś mebel hydrauliczny :)
  • #23
    mebelki_dzieciece
    Level 11  
    kowal001 wrote:


    To jakaś twoja kolejna krucjata nienawiści? Przecież Viessmann wysyła części zamienne w taki sam sposób :) i w takich samych zasadach gwarancyjnych jak System Gaz. W dodatku System Gaz, to też Autoryzowany Partner Handlowy Viessmann, oraz prowadzą serwis Viessmnann. Też popieram wybór serwisu Viessmann w Warszawie m.in. System Gaz ha, ha ha :) Twoje wypowiedzi świadczą o kompletnym braku znajomości ludzi, branży i firm :)


    Nie za bardzo potrafisz czytać ze zrozumieniem kowal001.

    Wyraźnie napisałem wezwać serwis i po sprawie. A Ty namawiasz użytkownika ze Szczecina by zakupił część w Warszawie i wezwał lokalnego serwisanta (czyli ze Szczecina) by mu tę część założył. Gdzie tu logika ??

    Widzę, że jesteś serwisantem Buderus i Viessmann bo tak masz napisane w stopce. Skoro jeździsz na serwis to spotykasz się z sytuacją, że klient wręcza Ci część do zamontowania bo sobie kupił w internecie ?? W tym momencie gwarantem jest Viessmann, rękojmią sprzedawcy jest firma z Warszawy a zakłada to człowiek ze Szczecina bo on przyjechał do kotła. W razie awarii części każdy z tych podmiotów będzie odbijał piłeczkę...

    Nie lepiej wezwać serwis Viessmann (czyli być może Ciebie kowal001) i załatwić sprawę kompleksowo - zaoferować część, wykonać usługę montażu i udzielić gwarancji ??

    Nie atakuj drugiego jeżeli jest odmiennego zdania niż Ty kowal001...
  • #24
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    mebelki_dzieciece wrote:
    ...Ty namawiasz użytkownika ze Szczecina by zakupił część w Warszawie i wezwał lokalnego serwisanta (czyli ze Szczecina) by mu tę część założył... że klient wręcza Ci część do zamontowania bo sobie kupił w internecie ?? W tym momencie gwarantem jest Viessmann, rękojmią sprzedawcy jest firma z Warszawy a zakłada to człowiek ze Szczecina bo on przyjechał do kotła. W razie awarii części każdy z tych podmiotów będzie odbijał piłeczkę...

    Tak zapewne działa cały ten systemgas i kowal001
  • #25
    horbaczewski
    Level 11  
    Witam. Sam stanąłem niedawno przed podobnym problemem, martwy standardowy moduł obsługowy w trimatiku. Po tym co przeczytałem w tym poście widzę że obecne szkolenia serwisantów są nastawione typowo tylko pod wymianę całych podzespołów!!! Ja jestem jeszcze z tych czasów kiedy szkolenia serwisowe odbywały się tylko w kraju producenta, a dokładnie w centrum szkoleniowym w ALENDORFIE. Prowadzone były przez projektantów, konstruktorów i programistów VIESSMANNA - nie było zadanego pytania bez wyczerpującej odpowiedzi!!! Rozwiązanie problemu: 1-Wylutuj baterię litową i sprawdź jej napięcie, powinno wynosić 3,6V (jeśli ma mniej niż 3,5V kup nową). 2-pozostaw moduł bez baterii na conajmniej 10min. 3-Wlutuj sprawną baterię i odczekaj około 1 godziny. 4-Po tym czasie powinien zacząć reagować na czerwone i niebieskie przyciski programujące strefy czasowe regulatora, i podjąć normalną pracę. 5-Ustawienie poprawnej daty: wejść w kodowanie według polskiej instrukcji serwisowej, ustawić kod 46 na 01 (46:01) i wyjść z trybu programowania przez "czerwony kaloryfer" dalej trzymając wciśnięte jednocześnie "czerwony kaloryfer i niebieski mieszacz" ustaw gałką dzień miesiąca, wciśnij jednocześnie "czerwony mieszacz i niebieski kranik" ustaw miesiąc, analogicznie wciskając "czerwony kranik i niebieski cyrkulacji" ustaw aktualny rok. Po takiej przygodzie warto sprawdzić poprawność kodowania regulatora według instrukcji serwisowej (ewentualnie skorygować błędne wpisy dla danej instalacji grzewczej). Takie usterki potrafią się przydarzyć przy dużych przepięciach - regulator i panel "łapią zwiechę programu". Każdy nieopisany kod w instrukcji kodowania ma swoją funkcję o czym na szkoleniach w Polsce nikt nie mówi (albo i prowadzący szkolenia o ich znaczeniu nie wiedzą) bo obecne szkolenia przypominają zabawę w "głuchy telefon".
    Mam nadzieję że po przeczytaniu tego postu komuś się uda zaoszczędzić około 1000zł za moduł obsługowy, a co najwyżej wyda 30zł na baterię.
  • #26
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    horbaczewski wrote:
    Ja jestem jeszcze z tych czasów kiedy szkolenia serwisowe odbywały się tylko w kraju producenta

    Nic tylko pogratulować. Rozumiem że z taką wiedzą nie brakuje Ci zleceń serwisowych. Jeszcze raz gratuluję.
  • #27
    spark57
    Level 12  
    horbaczewski wrote:
    5-Ustawienie poprawnej daty: wejść w kodowanie według polskiej instrukcji serwisowej, ustawić kod 46 na 01 (46:01) i wyjść z trybu programowania przez "czerwony kaloryfer" dalej trzymając wciśnięte jednocześnie "czerwony kaloryfer i niebieski mieszacz" ustaw gałką dzień miesiąca, wciśnij jednocześnie "czerwony mieszacz i niebieski kranik" ustaw miesiąc, analogicznie wciskając "czerwony kranik i niebieski cyrkulacji" ustaw aktualny rok.


    Dzień dobry, czy Kolega zna sposób ustawienia daty i automatycznej zmiany czasu z letniego na zimowy (i odwrotnie) w sterowniku Duomatik? Byłbym wdzięczny za podpowiedź, gdyż serwisant sobie z tym nie poradził (po potężnej awarii zasilania na osiedlu).
  • #28
    single_malt
    Level 12  
    Dzień dobry,
    trochę czasu już upłyneło ale mam zapytanie do kolegi wawrzeczko_t
    Czy na regulatorze duomatik adres 46 ma takie same znaczenie i
    kodowanie jak w trimatic ?
    W instrukcji montażu PL widzę adres i nastawienie fabryczne 46:00
    ale nie ma zadnego opisu funkcji tego adresu. Jestem w trakcie
    wymiany baterii podtrzymującej i potrzebne będzie na pewno
    wprowadzenie daty i sprawdzenie kodowań.
    Z góry dziekuję za odpowiedź

    Dodano po 36 [minuty]:


    Dzień dobry, czy Kolega zna sposób ustawienia daty i automatycznej zmiany czasu z letniego na zimowy (i odwrotnie) w sterowniku Duomatik? Byłbym wdzięczny za podpowiedź, gdyż serwisant sobie z tym nie poradził (po potężnej awarii zasilania na osiedlu).[/quote]

    Witam
    z tego co przeczytałem na niemieckim forum Duomatik ma automatyczne rozpoznanie czasu zimowego tzn. nie potrzeba go ustawiać. Warunkiem jest oczywiście poprawne ustawienie aktualnej daty na programtorze.... co nie jest takie oczywiste np. po wymianie baterii... najpierw trzeba chyba zmienić kod blokady przestawiania daty z 46 00 na 46 01 ? Adres 46 istnieje ale nie jest opisany w instrukcji Duomatk.
  • #29
    spark57
    Level 12  
    Dzień dobry,

    No właśnie ja miałem problem po awarii zasilania (skoki napięcia, a potem brak przez prawie 48 godzin), po której piec "zgłupiał". Udało się przywrócić prawie wszystkie funkcje, ale automatyka wyraźnie "zgubiła" kalendarz, bo przełącza czas letni i zimowy w zupełnie innych momentach - jakich, to trudno ustalić, bo musiałbym codziennie kontrolować czas na sterowniku. Musi to być gdzieś ustawiane, przecież nawet wymiana baterii podtrzymującej możże spowodować utratę tej informacji. Pytanie tylko, jak i gdzie dostać się do tych ustawień, Viessmann skąpi tej informacji jakby to było nie wiem co.