Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 2,5l M50 za dużo pali i nie równo chodzi.

NorbertK 13 Mar 2012 20:40 7709 18
  • #1 13 Mar 2012 20:40
    NorbertK
    Poziom 7  

    Witam. Mam problem z moją E36 Coupe silnik 2,5l M50 w ostatnim czasie auto zaczęło mi palić razy dwa. Do tego bardzo nie równo pracuje na wolnych obrotach, a czasem nawet strzela z tłumika. Miałem założony stożek ale się go pozbyłem montując zwykłą puszkę z filtrem. Auto zaczęło lepiej pracować, ale to jeszcze nie było to. Później kolejno wymieniłem przepływkę, przepustnicę, świece, silniczek krokowy. Sprawdzałem wszystkie rurki, podciśnienia i nic. Czasem po odpaleniu auta na zimnym silniku chodzi równiutko ale nie długo raptem pare minut i znów zaczyna charakterystycznie "bulgotać" z tłumika. Nie wiem jak opisać ten dźwięk brzmi podobnie jak dziurawy tłumik. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem??

  • #2 13 Mar 2012 22:33
    nowy212
    Poziom 2  

    Kolego podstawa, czy byłeś na diagnostyce silnika, jeśli tak to jakie błędy wyszły, jeśli nie to radze od tego zacząć, zakupić interfejs kkl lub podjechać do kogoś kto takowy posiada. Przyczyn może być od groma począwszy od nieszczelności w układzie dolotowym, zapchanej odmy-filterek, lub uszkodzonej sondy lambda. Radze nie wymieniać na oślep bo to kosztuje i często nic nie daje.

  • #3 13 Mar 2012 23:16
    t0mal
    Poziom 13  

    Co możesz zrobić we własnym zakresie, to sprawdzić, czy przewód gumowy pomiędzy ISV a kolektorem dolotowym (dokładnie pod kolektorem, po drugiej stronie przepustnicy) jest szczelny i siedzi sztywno. No i świece. Przy okazji obejrzyj cewki i przewody zapłonowe (fajki) jeśli są spękane to możesz je wymienić.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić podjedź na diagnostykę.

  • #4 13 Mar 2012 23:29
    NorbertK
    Poziom 7  

    byłem na diagnostyce wykazał mi błąd przepływomierza ale po wymianie nie wiele sie zmieniło

  • #5 13 Mar 2012 23:36
    t0mal
    Poziom 13  

    A wartości mierzone?
    Samo pojawienie się błędu o niczym nie świadczy. Trzeba dowiedzieć dlaczego się on pojawia, może np. wynikać z nieszczelności pomiędzy kolektorem silnikiem a przepływomierzem, a równie dobrze może być skutkiem strzału w kolektor.

    Podstawa to świece - oceń ich stan.

  • #6 13 Mar 2012 23:39
    NorbertK
    Poziom 7  

    przepływka była na 100% walnięta bo po odłączeniu silnik nie reagował po wymianie było słychać i czuć różnice ale to i tak nie do końca pomogło

  • #7 13 Mar 2012 23:41
    panam
    Poziom 29  

    I TU Koledzy powyże wyjaśnili Ci gdze jest problem, błąd przepywomierza pojawia się jak dolot jest nie szczelny, ale zbyt duże spalanie więc zbyt duży przepływ, albo

    t0mal napisał:
    No i świece. Przy okazji obejrzyj cewki i przewody zapłonowe (fajki) jeśli są spękane to możesz je wymienić.
    , chyba to wystarczy na początek
    NorbertK napisał:
    Czasem po odpaleniu auta na zimnym silniku chodzi równiutko ale nie długo raptem pare minut i znów zaczyna charakterystycznie "bulgotać" z tłumika.
    to może być przyczyną złej dawki paliwa, czy jakaś jampka cię zaświeca?

  • #8 13 Mar 2012 23:49
    NorbertK
    Poziom 7  

    świece są nowe i cały układ dolotowy jest nowy wszystko sprawdzane i czyszczone.

    zastanawia mnie ta ODMA o której nasz kolega "nowy212" wspomniał gdzie ja znajde??

  • #9 13 Mar 2012 23:52
    t0mal
    Poziom 13  

    Jeśli tam siedzi MS40.1 to będzie miał takie objawy praktycznie dla każdego niesprawnego podzespołu - czy to nieszczelność, czy to czujnik wału, czy przepływka, czy cewki - objaw jest ten sam - silnik jest przelany paliwem, przerywa, i czasami strzela.

    Odma jest z przodu kolektora

  • #10 13 Mar 2012 23:52
    panam
    Poziom 29  

    Tam gdzieś pod kolektorem ssącym, ale wywalało by ci błąd wypadania poszczególnych cylindrach i nie palił by więcej tylko mniej bo odcina kolejno wtryski na pół gwizka.

  • #11 13 Mar 2012 23:54
    t0mal
    Poziom 13  

    panam napisał:
    Tam gdzieś pod kolektorem ssącym, ale wywalało by ci błąd wypadania poszczególnych cylindrach i nie palił by więcej tylko mniej bo odcina kolejno wtryski na pół gwizka.

    Jeśli jest MS40 to tak nie zrobi, nie rozpozna także uszkodzonej cewki

  • #12 14 Mar 2012 00:01
    NorbertK
    Poziom 7  

    byłem u dwóch speców jeden ciągle mówi w kółko ze sonda albo czujnik temp cieczy. u drugiego na diagnostyce nie wykazuje praktycznie nic pali równo na 6 cyl. owszem czasami mam wrażenie jak by go zalewalo

  • #13 14 Mar 2012 00:05
    panam
    Poziom 29  

    Więc sondę jest łatwo sprawdzić, czujnik temp też, prosta sprawa z miernikiem w ręku.

  • #14 14 Mar 2012 00:11
    t0mal
    Poziom 13  

    Sonda to prosta sprawa - wystarczy miernik (a najlepiej oscyloskop). Problem w tym, że aby stwierdzić niesprawność sondy to musisz mieć pewność, że z resztą silnika jest wszystko ok, chyba że napięcie z sondy będzie jakieś absurdalne.
    Jeśli masz tytanową napięcie będzie wahało się od 0 do 5v, jeśli cyrkonowa od 0 do 1V - przebieg przypominający sinusoidę.
    Uszkodzony podgrzewacz powinien wywalić błąd.

    Sondy poznasz po przewodach - cyrkonowa ma dwa białe przewody w wiązce, czarny i szary, tytanowa czerwony, żółty czarny i chyba brązowy, nie pamiętam dokładnie.

  • #15 14 Mar 2012 09:09
    greg31k
    Poziom 8  

    Witam

    Jestem ciekaw jak dlugo masz to auto ? Jesli duzo pali to moze byc sonda ale nie koniecznie.Zdejmij pokrywe zaworow i zobacz w jakim stanie sa walki - czy sa czyste i nie zasmarowane "galareta z oleju".Mam nadzieje ze zmieniasz olej systematycznie. Zmierzam do tego ze przyczyna nierownomiernej pracy silnika nie musi byc problem eletryczny ale po prostu zatkanie przepalonym olejem ukladu recylkulacji spalin - (wszelkie elektrozawory, rurki laczace, zbiorniczki z filtrem wegla aktywnego).Jesli diagnosta nic nie wykryl to wejdz na moj post i zobacz co bylo przyczyna duzego spalania w moim aucie i jak to rozwiazalem. " Toyota Avensis (2003) 2.0 Benzyna VVTI - zuzycie paliwa"


    Pozdrawiam

  • #16 14 Mar 2012 09:17
    andrzej20001
    Poziom 42  

    A gdzie masz EGR w e36? Dzizus widziałeś kiedy e36?
    Sprawdz wartości rzeczywiste: NTC,Lambda,MAF to podstawa.

  • #17 14 Mar 2012 20:27
    greg31k
    Poziom 8  

    :) nie dosc ze widzialem e 36 to jeszcze mialem okazje naprawiac

    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    Kolego NorbertK

    Czy rozwiazales problem duzego spalania i nierownomiernych obrotow na biegu jalowym ?


    Pozdrawiam

  • #18 15 Mar 2012 19:52
    nowy212
    Poziom 2  

    Kolego jeśli po wymianie przepływomierza komp nie wywala już żadnych błędów to moim zdaniem problem tkwi po stronie układy dolotowego albo nawet może być już katalizator zużyty i tłumi wylot spalin. Jak najprościej sprawdzić czy kolektor dolotowy jest szczelnie połączony z głowica lub czy nie ma nieszczelności w tym układzie, bierzesz plak lub lakier do włosów (aerozol jakiś byle nie lakier hehe) i psikasz tam gdzie podejrzewasz że mogą być jakiekolwiek nieszczelności, jeśli silnik pracuje równo jest ok jeśli zacznie "kuleć" (bardziej niż dotychczas) wtedy wiesz co masz jeszcze do zrobienia. Katalizator no cóż ciężko coś poradzić można ostukać z czuciem jeżeli nic nie rzęzi w środku to jest raczej ok. Sprawdź też drożność przewodów odpowiedzialnych za odprowadzenie nadmiaru paliwa do baku, albo jego odpowietrzanie, taka pierdoła ale może to akurat to.

  • #19 19 Kwi 2012 22:23
    Tomasz89
    Poziom 7  

    Witam odnosnie zalozonego tematu. Kolega napisal ze wywalilo mu bład przeplywomierza po wymianie nie jest duzo lepiej. Malo kto wie ale BMW e 36 jest troche niejasne i skomplikowane pod tym wzgledem ze gdy wywala blad przeplywki to winna moze byc sonda lambda nie wiem czemu tak jest ale jest wiec proponuje wziac na podmiane sprawna sonde i bedzie 100 procentowa pewnosc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME