Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zabezpieczyć wejście ADC przed przepięciem ze strony sygnału?

tselek 13 Mar 2012 21:23 1954 6
  • #1 13 Mar 2012 21:23
    tselek
    Poziom 9  

Czytałem, że wzmacniacz operacyjny OP07 podczas uruchamiania może przez moment dać na wyjściu dodatnie napięcie zasilania, co byłoby zabójcze dla mojego przetwornika ADC, który może wytrzymać maksymalnie własne napięcie zasilania, w moim wypadku 5V. Szukam sposobu w jaki mógłbym uchronić go skutecznie przed przepięciami.

Dodatkowo chciałbym usłyszeć sugestie, czy taka forma odczytywania przeze mnie napięcia badanego jest poprawna, jestem raczej początkujący w tej materii. Czy wartości rezystorów, które użyłem nie są zbyt małe?

Moim celem jest odczytywanie sygnału wolnozmiennego od 0 do 10V i wzmocnienie go tak, aby odpowiadał maksymalnej wartości przyjmowanej przez ADC, tj. 4,096V. Czy zamiast rezystorów nie lepiej byłoby użyć potencjometru, lub może istnieje inny sposób, żeby dokładnie dobrać wartości rezystancji w ukł. różnicowym WO?

Proszę o rady.

Jak zabezpieczyć wejście ADC przed przepięciem ze strony sygnału?

0 6
  • #2 13 Mar 2012 22:55
    Przemo1268
    Poziom 19