Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault SCENIC 1,9Dci - brak mocy

aadee 13 Mar 2012 23:26 25557 22
  • #1 13 Mar 2012 23:26
    aadee
    Poziom 10  

    witajcie,
    mam problem ze Renault Scenic 1,9Dci 102KM 2002 rok. przebieg 115 tys km
    auto nie miało mocy, zapalała się kontrolka świeć.
    po podpięciu pod komputer renaulta pojawiał się błąd "zbyt dużo spalin"
    -Został wymieniony zawór EGR na nowy Oryginalny
    -Został wyczyszczony katalizator(usunięte wnętrzności)

    Auto jeździ delikatnie lepiej ale nadal nie jest to.
    -bardzo rzadko zapala się kontrolka świec żarowych ale zdarza się.
    -auto nadal nie ma mocy, rozpędza się maksymalnie do 140km/h,
    -turbina wkręca się normalnie -tak mi się wydaje
    -filtr paliwa wymieniany 10tys km temu
    -filtr powietrza ok

    czy ma ktoś pomysł co może być?
    czy jak uszkodzony będzie przepływomierz to może nie być błędów ?

    1 22
  • #2 13 Mar 2012 23:46
    kozik3
    Poziom 16  

    Czy masz w tej maszynie filtr DPF ? Kontrolka świec raczej na to wskazuje. Jeżeli jest zapchany to spaliny nie mają gdzie uchodzić i turbina nie wkręci się na obroty. Miałem też raz przypadek, ale w Astrze 1.9, gdzie zapchaniu uległ środkowy tłumik - identyczny objaw, brak mocy, kontrolka wypalania DPFu (czli migające świece żarowe), turbina praktycznie w ogóle nie wkręcała się na obroty i w rezultacie doszło do rozerwania przewodu wężyka który idzie z DPF do czujnika. Niestety, aby to zdiagnozować czeka Cię odkręcenie wydechu i najprościej zapalić auto i przejechać się. Bez rozbiórki przyjrzyj się jak wylatują spaliny na końcu wydechu.

    0
  • #3 13 Mar 2012 23:49
    panam
    Poziom 29  

    aadee napisał:
    "zbyt dużo spalin"
    nie ma takiego błędu ,podaj konkrety.
    aadee napisał:
    -turbina wkręca się normalnie -tak mi się wydaje
    a czujesz kopnięcie w granicach 2500 obrotów? Pasek rozrządu był wymieniany czy nie? Podstawowe dane, proszę>

    0
  • #4 14 Mar 2012 00:14
    aadee
    Poziom 10  

    DPF nie mam

    rozrząd był wymieniany 10 tys temu

    co do tego kopnięcia to tak w okolicach 2500 jest ciągnięcie ale sprawdze to jutro dokładnie.

    serwisant jak podłączał go pod kompa to był błąd zbyt dużo spalin.

    Dodam jeszcze, że auto dużo pali tzn w trasie w granicach 8l/100km

    0
  • #5 14 Mar 2012 00:25
    panam
    Poziom 29  

    aadee napisał:
    pod kompa to był błąd zbyt dużo spalin.
    powtarzam nie ma takiego błędu,
    aadee napisał:
    auto dużo pali tzn w trasie w granicach 8l/100km
    to może być wpływem złego rozrządu, albo lejących wtrysków albo kompresji w co wątpię przy tym przebiegu, chociaż chyba że ktoś podgią zawory w czasie wymiany rozrządu.
    aadee napisał:
    serwisant jak podłączał go pod kompa to był błąd zbyt dużo spalin.
    , przeczytaj powyżej.

    3
  • #6 14 Mar 2012 00:30
    aadee
    Poziom 10  

    co do błędu to sprawdzę jeszcze raz jak to było

    co do lejących wtrysków to nie jest tak, że auto powinno dymić? bo z tego co zauważyłem auto nie dymi.

    zły rozrząd czyli źle ustawiony? jak sprawdzić czy zawory są pogięte?sciągać głowicę i oglądać?


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]

    -1
  • #7 14 Mar 2012 00:42
    panam
    Poziom 29  

    Opisz jak nie ma mocy czy dymi, dlaczego ten śmieszny błąd (za dużo spalin), nic nie rozbieraj tylko sprawdź najpierw rozrząd a następnie kompresję, jeżeli lubisz koszty to tak, ściągnij głowicę, a wtedy możesz sprawdzić wszystko za jednym razem

    0
  • #8 14 Mar 2012 15:53
    kozik3
    Poziom 16  

    Ja jednak w pierwszej kolejności odkręciłbym wydech. U mnie była identyczna sytuacja. Trudno uwierzyć, ale środkowy wydech całkowicie zapchany. Efekt: turbina nie wkręcała się na obroty, błąd na przemian EGR, DPF, i jak dobrze pamiętam niezgodność ciśnienia barometrycznego. Auto kompletnie nie miało mocy, spalanie masakrycznie duże. Nie zaszkodzi sprawdzić - z tych wszystkich czynności odkręcenie wydechu to raczej prosta czynność.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa. Napisałeś, że zapala się kontrolka świec. Gdyby rozrząd przeskoczył myślę, że pokazałby błąd synchronizacji lub coś w tym stylu. Napisz jak auto zapala ? Przy lejących wtryskach byłyby problemy z zapalaniem, chodź w moim wypadku z zapchanym wydechem zapalanie też nie było idealne. Odkręć cały wydech zaraz za katalizatorem i przejedź się - napisz jaki jest efekt.

    0
  • #9 14 Mar 2012 21:24
    furaszs
    Poziom 9  

    podjedź do innego warsztatu na początek, który wyczyta prawidłowy kod błędu jak koledzy sugerowali wcześniej zaoszczędzi ci to niepotrzebnych wydatków

    1
  • #10 24 Kwi 2012 00:33
    tom-x
    Poziom 1  

    Aadee napisz proszę jak się skończyła twoja przygoda z tymi problemami , mam dokładnie takie same obiawy . [/b]

    0
  • #11 08 Cze 2012 17:50
    aadee
    Poziom 10  

    to tak:
    po podłączeniu pod kompa okazało się ze ma zbyd dużo spalin w komorze:
    -wymieniłem EGR na nowy
    - Wywaliłem katalizator
    Auto trochę zaczęło jeździć ale pojawił się nowy problem: zaczeło znowu mu brakować mocy na starcie, nie wkręcał sie w obroty od startu tylko później, teraz doszły jeszcze falujące obroty.
    -Wymieniłem przepływomierz na nowy(Magnetti Marelli) i nic
    - podmieniałem z innego auta przepływkę i też nic.

    Nie podłączałem go jeszcze pod kompa. teraz ale uczynię to jutro.

    dodam jeszcze, że auto dużo pali.
    Jeśli chodzi o rozruch to na chwilę obecną potrafi długo kręcić.

    czy może być to regulator ciśnienia paliwa albo czujnik doładowania ciśnienia ?
    czy regulator jest to część regenerowana?
    z góry dziękuje za informacje

    1
  • #12 15 Lip 2012 22:00
    robi1214
    Poziom 31  

    Po podłączeniu pod kompa okazało się ze ma zbyt dużo spalin w komorze .Czym to jest czytane to jakaś bzdura.

    0
  • #13 15 Lip 2012 22:07
    aadee
    Poziom 10  

    temat długo na forum ale nikt nie potrafi podac przyczyny co się dzieje w moim aucie. Wymieniłem też regulator ciśnienia paliwa na nowy i nadal to samo.
    czasami pojawiają się taki falujące obroty ale to czasami w czasie jazdy jak się jedzie i puści się gaz.

    0
  • #15 15 Lip 2012 22:56
    aadee
    Poziom 10  

    ja to za mało danych i parametrów?
    czy ktoś napisał co sprawdzić nie!
    egr był uszkodzony bo tak wskazywał komputer renaulta podłączony do auta wiec wymieniłem, przepływomierz kolejny ktory byl uszkodzony bo wogóle nie chodził też musiałem wymienić a że zamiennik to lipa wiec oddałem zamiennik do sklepu i zamieniłem z innego auta używany który ma dobre parametry masy itd ale auto nadal nie jeździ tak jak powinno.
    obecnie nie ma błędów a auto nadal szwankuje.

    Szanowny Panie Moderatorze Samochodowy jak jesteś taki mądry to proszę daj mi rozwiązanie problemu, podaj informacje gdzie mogę podjechać by to auto naprawić.

    1
  • #16 15 Lip 2012 23:08
    robi1214
    Poziom 31  

    Podłączasz clipa porównujesz parametry żądane ze zmierzonymi i wszystko jasne.

    0
  • #17 16 Lip 2012 16:21
    panam
    Poziom 29  

    panam napisał:
    auto dużo pali tzn w trasie w granicach 8l/100km
    to może być wpływem złego rozrządu, albo lejących wtrysków albo kompresji w co wątpię przy tym przebiegu, chociaż chyba że ktoś podgią zawory w czasie wymiany rozrządu.
    Czy ktoś sprawdzał kompresję, albo robił test przelewów? To jest chyba ważna diagnostyka w twoim przypadku.

    1
  • #18 17 Lip 2012 21:03
    cali81
    Poziom 11  

    U mnie podobny miałem problem, po wymianie czujnika doładowania moc wróciła.

    0
  • #19 19 Kwi 2013 00:25
    koziorozec
    Poziom 17  

    Mogę pomoc przy falujacych obrotach, u mnie pomogła wymiana czujniki ciśnienia na listwie wtryskowej oraz wyczyszczenie EGR. Przestał kopcic a obroty są na reszcie stabilne. U mnie w espace 1.9 dci także dużo pali i brak mocy, stało się tp po dość ostrej jeździe i od roku szukam rozwiązania.

    2
  • #20 10 Sie 2013 11:10
    BWOYTAS
    Poziom 9  

    witam

    Mam podobnego na warsztacie i dokładnie ten sam problem. Nowe wysterowane turbo czujniki, przepływki egry posprawdzane i wyczyszczone i nadal kicha. testy przelewowe tez ok, aczkolwiek bede jechał sprawdzić wtryski od innego auta to zabiore i te. poniżej podaje screeny z wolnych obrotów. około 14 może dodam logi dynamiczne. poradzcie coś gdyż pomysły mi sie kończą.
    https://obrazki.elektroda.pl/5567727500_1376125162.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9936449500_1376125163.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7616260600_1376125164.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6601196900_1376125165.jpg

    0
  • #21 10 Sie 2013 17:20
    koziorozec
    Poziom 17  

    Ok, ja już przerabialem chyba wszystko. U siebie odkrecilem w ogóle EGR i polozylem obok podłączony(tak jeżdżę od paru miesięcy, obroty stabilne, nie kopci i pali w miarę normalnie), sprawdź turbinę czy ciegiełko od geometrii się rusza, ja musiałem wyciągać turbo i czyścić geometrie z osadów (filmik jak to zrobić musisz znaleść na YouTube), bo było całkowicie zablokowane i śmiałem z taką turbiną przez pół roku szukając przyczyny braku mocy. W tym silniku są wtryskowej losowanie, jeśli będziesz je wyjmował, spisz numery i wstaw na swoje miejsce z powrotem, chyba, ze masz clipa i sam zakodujesz. Bez kodowania będzie wiecej palił i miał nieznacznie mniej mocy.

    1
  • #22 10 Sie 2013 17:32
    BWOYTAS
    Poziom 9  

    dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz z obrotami a tu lipa. po dołożeniu kompresora do czujnika wskazania rosną czyli czujnik powinien byc sprawny. musze chyba podłączyć turbo bezpośrednio do kolektora ssącego i sie zobaczy czy moze na intercolerze gdzieś ciśnienie spierdziela. turbo nowe wiec powinno byc ok

    0
  • #23 10 Sie 2013 22:32
    koziorozec
    Poziom 17  

    Jak wymieniales EGR i jak zakładałes nowe turbo, to trzeba je przyuczyc, w clipie jest taka opcja, poza tym, jak miałeś rozwalone turbo, ze olej Ci wywalało, to sprawdź intercooler, bo może być zalepiony olejem, powinno się to wyczyścić. A sprawdzić można odkrecajac dolna rurę i zobaczysz, czy są ślady oleju, jak są, to zdejmujesz chłodnice i kąpiesz w bęzynie ekstrakcyjnej lub w czymś podobnym. Poza tym, jak kopcił Ci dość mocno , to mogłeś zapchać katalizator i zachowanie będziesz miał podobne, ja swój wywaliłem..

    2