Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.8 I - niepokojące zjawisko na benzynie

dontmów 14 Mar 2012 01:38 12684 57
  • #1 14 Mar 2012 01:38
    dontmów
    Poziom 18  

    Koledzy mam kłopot. Świerzy nabytek, rocznik 1992. Mam w tym autku instalację LPG. Przełącznik z jednym przyciskiem - odpala się zawsze na benzynie a po przekroczeniu 2000 obr/min przełącza się automatycznie na gaz (nie wiem jaka to generacja instalacji, bo się nie znam; wiem jednak, że istnieją jakieś generacje).
    Problem jaki mam jest taki, że jak go kupowałem to palił pięknie (zawsze tak jest :P)
    Teraz nie odpala od dzwonka tylko trzeba kilka razy próbować i nie ma reguły za którym razem złapie. Jednak jak odpalił to chodził OK. Dziś jednak Golfina przeszedł samego siebie - dojeżdżałem do orlenu, wrzuciłem luz (na benzynie to było) i zgasł...
    Po zatankowaniu miałem kłopot żeby odpalić znowu...
    Nie wiem czym to spowodowane.
    Dodam coś: zauważyłem, że na benzynie jak na wolnych obrotach chodził (przed chwilą już gasł na wolnych ale do popołudnia jeszcze tak było) to jak skręcałem na postoju kierownicą to obroty wariowały. Można powiedzieć, że wydaje mi się, że jak pompa wspomagania obciążenia dostaje to obroty drastycznie spadają. Na gazie obroty delikatnie ale naprawdę prawie niezauważalnie drgną i wracają na swoje miejsce a na benzynie to dziś zgasł mi nawet od tego. Co to może być?
    Czytałem o tym dużo ale nie znalazłem takiego dokładnie kłopotu.
    Koledzy nie znam się aż tak jak Wy ale jak po prostemu wytłumaczycie i okażecie cierpliwość to naprawimy to razem :)
    Z góry dzięki!

    0 29
  • Fibaro
  • #2 14 Mar 2012 07:06
    wytrych121
    Poziom 21  

    Filtr paliwa, pompa paliwa, wtryskiwacz, lewe powietrze i wiele innych możliwości. Zacznij od wymiany filtra, najtaniej a nawet jeżeli okaże się, że nie to, to na pewno nie zaszkodzi.

    0
  • #3 14 Mar 2012 09:48
    dontmów
    Poziom 18  

    Dobrze Kolego. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Mnie to przerasta więc potrzebuję kogoś takiego jak Ty - z wiedzą.
    Kupię filtr i wymienię. Dam znać czy pomogło.
    A mam pytanie, bo dla mnie to się wydawało niezależne od siebie. Filtr gdyby był klapnięty to przy skręcaniu obroty mogły by świrować?

    0
  • #4 14 Mar 2012 10:27
    ssjMalpka
    Poziom 7  

    Według mnie mało prawdopodobne... Jeśli masz przytkany filtr paliwa, to po prostu za mało paliwa dostaje i przygasa bądź gaśnie, a co za tym idzie - paliwo się może cofać z powrotem do baku i wtedy jest taka możliwość, że dość długo musisz kręcić, ale to raczej mało prawdopodobne, że jest to tego wina, ale wymiana raczej pomoże, a nie zaszkodzi.
    Co do filtra powietrza, to przez niego samochód może więcej palić. Wymiana nawet wskazana.


    A co do ciężkiego odpalania, powodów może być tysiące... A jaki jest przebieg Golfa? I jak długo ma instalację gazową założoną?

    0
  • Fibaro
  • #5 14 Mar 2012 10:37
    dontmów
    Poziom 18  

    No właśnie - powodów tysiące. Na benzynie ciężko pali a niekiedy od kopa. Dziwne to... A na wolnych obrotach (jeśli nie spadną do zera samoistnie) to na postoju zakręcę kierownicą i w momencie kiedy czuję że pompa wspomagania ma największe obciążenie to obroty lecą na łeb na szyję.

    Golfik ma 230000 km przejechane. Instalacja gazowa od czerwca 2009 czyli niecałe 3 lata. Nie wiem co to. Wymienię te filtry o których mówicie.

    Kiedyś miałem polo i tam była kopułka i palec i ktoś mi powiedział że jak mi się popsuje to może ciężko palić. Czy w tym golfie też to jest i to faktycznie może być powód ciężkiego odpalania?

    0
  • #6 14 Mar 2012 11:01
    ssjMalpka
    Poziom 7  

    Hmmm... Tak zapłon może być przyczyną, kable WN świece. No właśnie, a patrzyłeś na świece, jaką mają przerwę?? I czy czasem nie są zalane bądź zabrudzone?

    0
  • #7 14 Mar 2012 11:16
    kortyleski
    Poziom 40  

    A ja myślę że należało by podłączyć manometr i pomierzyć ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu jak auto szaleje. Dalsza diagnostyka po przedstawieniu wyników pomiaru

    0
  • Fibaro
  • #8 14 Mar 2012 11:27
    dontmów
    Poziom 18  

    A ja myślę że nie mam manometra i nie wiem jak się to robi :P
    Cieszę się że trafiłem na fachowców - powaga.
    Kolego od manometra powiedz mi jedno czy gdyby z tymi wtryskami coś było nie tak to auto jechało by na PB OK? Mi na PB jedzie wyśmienicie. Tylko rozruch jest trudny w większości wypadków (a niekiedy jak by nigdy nic odpali bez gadania).

    Jeszcze jedno co zaobserwowałem to to że jak jadę np 60 km/h z górki że koła nie mają oporów i puszczę (ZUPEŁNIE) pedał gazu to autko toczy się równo. Jak przyspieszam - też równo jedzie. Ale jak dodam gazu niewiele tak lekko na zasadzie podtrzymania niejako to podszarpuje. Nie wiem czy to ma związek ze sobą ale Wam mówię żeby jeśli to coś pomoże żeby łatwiej było bez specjalistycznego sprzętu ustalić przyczynę usterki.

    Nie patrzyłem na świece jeszcze - jestem w pracy. Na razie się dowiaduję i myślałem robić pod wieczór ale tutaj mnie miło zaskoczyliście, że tyle podpowiedzi aż się nie spodziewałem.


    Czy ta info z podszarpywaniem może mieć związek z kłopotem?

    0
  • #9 14 Mar 2012 14:07
    ociz
    Moderator Samochody

    Pierwsze co zrób to odłącz akumulator na kilka minut, po tym pojeździj tylko na benzynie.

    0
  • #10 14 Mar 2012 15:03
    dontmów
    Poziom 18  

    ociz czy mógł byś rozwinąć myśl? Dlaczego? Jak długo lub ile km mam jeździć?

    0
  • #11 14 Mar 2012 18:44
    ociz
    Moderator Samochody

    Chodzi o emulację sondy. Jeśli po resecie okaże się że na benzynie jeździ i odpala tak jak powinien to znaczy że tu jest problem. Jak długo? Z 10km chociaż zrobić z rozgrzanym silnikiem.

    0
  • #12 14 Mar 2012 19:31
    dontmów
    Poziom 18  

    Robię :) Dam znać jak wyszło.

    0
  • #13 14 Mar 2012 20:25
    domikon
    Poziom 2  

    A ja stawiam na gumę pod gaznikiem!zakładam że masz 1.8 na jednopunktowym wtrysku a ta guma to łącznik między kolektorem a gaznikiem która jak sparcieje i popęka puszcza lewe powietrze. cena ok 80zl wymiana 20min.
    ps takim golfem zrobiłem 512.000 km!! i miło wspominam! pozdrawiam!

    0
  • #14 14 Mar 2012 20:56
    dontmów
    Poziom 18  

    Odłączenie akku nie pomogło nic. Teraz nie wiem od czego zacząć. Tyle tych rozwiązań daliście :P

    Dziś zaobserwowałem że pali gorzej jak ciepły.

    Mam ogromną prośbę. Niech jakiś miły mechanik przeczyta wszystko raz jeszcze od początku i powie od wymiany czego zaczął by SAM. Zrobię i poinformuję, bo nie wiem co wybrać. To pod gaźnikiem interesujące się wydało. Bardzo proszę niech oceni to wszystko Ktoś z głową i da mi "kopa" do działania.

    Z góry dziękówka!

    0
  • #16 14 Mar 2012 21:32
    dontmów
    Poziom 18  

    Nie mam jak. Ale skoro auto jedzie OK i przyspiesza na benzynie to ciśnienie może być złe?

    0
  • #17 14 Mar 2012 21:40
    domikon
    Poziom 2  

    chcesz sprawdzić tą gumę to podaje sposób. zapal golfa i niech pracuje na wolnych obrotach. Otwórz maskę i spróbuj poruszać mocno gaznikiem w lewo pożniej w prawo. Jak zgaśnie silnik to masz dziurę w gumie i tedy zasysa lewe powietrze. A ten filtr paliwa jak pisze kolega to też bym zmienił razem z gumą. Powodzenia!!!

    0
  • #18 14 Mar 2012 23:09
    dontmów
    Poziom 18  

    Aha zaraz idę zobaczyć i napiszę.

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Nie zachowywał się inaczej jak ruszałem. Cały czas jednak jak się podejdzie do rury wydechowej to tak pluje jak by ma takie minimalne zdławienie. Nierówno pracuje trochę.

    0
  • #19 14 Mar 2012 23:26
    tzok
    Moderator Samochody

    Kilka uwag - dlaczego temat jest w dziale Samochody Instalacje Gazowe i po drugie trzymajmy jakiś poziom - w tym aucie nie ma żadnego gaźnika, bo jest wtrysk paliwa... jest więc tylko korpus przepustnicy.

    Zacząłbym od tego, że nie kupowałbym tego auta.... ale skoro już kupiłeś to sprawdź czujnik temperatury silnika ("wody"), najlepiej komputerem, ale możesz zwykłym miernikiem uniwersalnym.

    dontmów napisał:
    zauważyłem, że na benzynie jak na wolnych obrotach chodził (przed chwilą już gasł na wolnych ale do popołudnia jeszcze tak było) to jak skręcałem na postoju kierownicą to obroty wariowały. Można powiedzieć, że wydaje mi się, że jak pompa wspomagania obciążenia dostaje to obroty drastycznie spadają.
    Albo silnik trup albo uszkodzony układ regulacji wolnych obrotów.

    0
  • #20 14 Mar 2012 23:33
    dontmów
    Poziom 18  

    Co do działu to dałem do mechanika samochodowa a moderator mnie sam przeniósł - dostałem o tym maila sam nie wiem dlaczego. Dla mnie to bez sensu decyzja ale co się będę kłócił?

    Silnik jest żyleta. Fajnie pracuje jak dodasz gazu. A na LPG cały czas dobrze. Proszę nie siej herezji. Kupiłem i nie wiem co do niego masz. Uważam że na jakiś czas spokojnie posłuży. Jakaś pierdółka poszła i trzeba ustalić tylko jaka. Powiedz jak zmierzyć miernikiem ten czujnik temp. to to zrobię i jutro napiszę co i jak.

    0
  • #21 14 Mar 2012 23:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Czujnik jest rezystancyjny ale charakterystykę musisz sobie znaleźć. Czujnik jest 4 pinowy, piny 1 i 3 idą do ECU, a 2 i 4 do wskaźnika na desce. Danych do tego modelu nie mam.

    0
  • #22 15 Mar 2012 00:05
    ociz
    Moderator Samochody

    Omomierzem to przeważnie bez sensu tam czujnik mierzyć bo zdecydowanie częściej to się przewody uszkadzają. Lepiej mierzyć napięcie i to przy samym sterowniku.
    Albo VAG, ale właśnie, ma ktoś może opis bloków dla nich? Sam szukałem i nie znalazłem. Tam tylko grupa 000 jest dostępna.

    0
  • #23 15 Mar 2012 00:58
    MlodyAmator
    Poziom 13  

    dontmów napisał:
    Jeszcze jedno co zaobserwowałem to to że jak jadę np 60 km/h z górki że koła nie mają oporów i puszczę (ZUPEŁNIE) pedał gazu to autko toczy się równo. Jak przyspieszam - też równo jedzie. Ale jak dodam gazu niewiele tak lekko na zasadzie podtrzymania niejako to podszarpuje.

    Czy ta info z podszarpywaniem może mieć związek z kłopotem?

    Po tym co tu napisałeś, ja stawiałbym na silnik krokowy. Czyli jak to kolega tzok napisał:
    tzok napisał:
    Albo silnik trup albo uszkodzony układ regulacji wolnych obrotów.

    Z tym, że jeśli dobrze przyspiesza w pełnym zakresie obrotów, to silnik nie jest trupem, a raczej chodzi o "układ regulacji wolnych obrotów", zwany silniczkiem krokowym.
    Niewykluczone jest jeszcze "lewe" powietrze które dostaje się za przepływomierzem, aczkolwiek to poszarpywanie z mojego niewielkiego doświadczenia wskazuje właśnie na silniczek krokowy. Na początku możesz sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie, bo z tego co się orientuje, to jest nierozbieralny, więc nadaje się tylko na wymianę. Jednak żeby nie generować niepotrzebnych kosztów, może warto by było podmienić z innego silnika (może kolegi?).

    0
  • #24 15 Mar 2012 01:11
    Cipun1
    Poziom 12  

    Tak jak ktoś wcześniej wspomniał, przyczyn takiego zachowania może być sporo. Ja bym zaczął od diagnostyki tego co można sprawdzić bez wydawania kasy bo wymieniać można wszystko nawet silnik aż wreszcie się trafi w problem, ale nie tak trzeba to robić.
    Moja rada jest taka na początek (zakładam że masz miernik uniwersalny)
    podłącz się do sondy lambda (nie pamiętam ilu przewodowa jest w tym modelu)
    Takie coś w kolektorze wylotowym przypominające świecę zapłonową :)
    odszukaj czarny przewód i podłącz + miernika , minus do masy. Odpal na Pb i obserwuj wyniki - powinno zmieniać się napięcie od 0 do 1 Volta może nieco mniej bo może być już stara sonda (ważne aby się zmieniało) teraz to samo przy wyższych obrotach około 2500 i znowu na wolnych. Dla pewności przełącz na gaz i sprawdz na gazie. Jeśli piszesz, że na gazie jest OK to sonda powinna oscylować.
    Sprawdziliśmy sondę.
    Opisz wyniki
    Jeśli sonda jest martwa może być to przyczyna problemów a mając prostą instalację gazową (nie piszesz jaka jest) gazownik mógł wyregulować instalację z pominięciem wskazań tego czujnika i na gazie nie będzie on wpływał na dawkowanie paliwa (gazowego w tym wypadku).
    dodaj fotkę instalacji gazowej tzn komputerka jeśli taki jest, nazwa symbol cokolwiek i sprawdz czy na wężu gazowym od parownika do obudowy przepustnicy "gaźnika" jest śruba regulacyjna czy silniczek krokowy z wtyczką 4 kabelki.
    co do czujnika temperatury nie do końca mnie to przekonuje bo na LPG też powinny być problemy gdyby był uszkodzony ale zmierzenie nie kosztuje.

    Dodano po 10 [minuty]:

    coś mnie net szwankuje
    proszę moderatora o usunięcie powtórzeń jeśli się pojawią.

    0
  • #25 15 Mar 2012 09:28
    dontmów
    Poziom 18  

    Cytat:
    Ja bym zaczął od diagnostyki tego co można sprawdzić bez wydawania kasy bo wymieniać można wszystko nawet silnik aż wreszcie się trafi w problem, ale nie tak trzeba to robić.

    I właśnie o to mi chodziło.

    Cytat:
    (zakładam że masz miernik uniwersalny)

    Mam :)

    Cytat:
    Takie coś w kolektorze wylotowym przypominające świecę zapłonową :D

    To nie śmieszne - dobrze, że tłumaczysz prostym językiem. Wystarczyło mi uzupełnić to o google i wiem gdzie jest :)

    Cytat:
    Opisz wyniki

    Na pewno napiszę jak tylko zmierzę.



    Na wężu nie mam krokowca a jest śruba regulacyjna - nie kręciłem tym.

    A na takiej czarnej puszce jest napisane:
    LOVATO
    LOVECO-PRO
    ECU
    COD.2720002




    PS Dodam, że do audi v8 kupiłem sobie kabelek obd I z przejściem na obd II ale ani razu nie korzystałem z tego jeszcze. Jeśli diagnostyka może coś pomóc to z chęcią zrobię ale jak mi opiszesz jak :)

    Dodano po 1 godzinie i 22 minutach:

    A więc tak. Przy samej sondzie lambda mam tak zrobione, że miernika nie ma do czego przystawić. Mam wrażenie że od sondy idzie jeden kabelek. Poszedłem po przewodach i doszedłem do wtyczki z zatrzaskiem w której już są dwa kabelki. Jak ściągałem wtyczkę to okazało się że z izolacji wyszedł luźno jeden z nich (był źle zalutowany). Jednak to nie ten od lambda. Od lambda się trzyma. Zmierzyłem. Wartość dokładnie 0.35V. Jak mierzyłem dłużej to był moment w którym skakało 0.16, 0.25, 0.27, 0.36 i tak różnie ale to moment i znów na 0.35 stawało. W chwili w której skakało to auto wcale nie pracowało lepiej. Pomiarów dokonałem na włączonym silniku i wpiętej sondzie.

    0
  • Pomocny post
    #26 15 Mar 2012 09:56
    Cipun1
    Poziom 12  

    Tak na szybko bo jestem w pracy.
    Punkt neutralny sondy przy nagrzanej sondzie /silniku to około 50% zakresu a w twoim przypadku 0,5v
    jeśli nie osiąga nawet tej wartości czyli komputer samochodu widzi za ubogą mieszankę i dolewa paliwa i dolewa i dolewa i.... żeby osiągnąć optymalną mieszankę. Już dawno jest za dużo ale on o tym nie wie i zalewa ci auto. (to tylko jedna z hipotez nie traktuj tego jako 100% strzał)
    sprawdź czy kabelek od sondy nie jest przecięty w którymś miejscu i nie podłaczono tam kabli od sterownika gazu. Możliwe jest że był takowy lub nawet jest w twoim aucie tyle ze został pominięty (śruba na wężu) z różnych powodów. ktoś mógł wypiąć sterownik gazu i zostawił otwarty obwód sondy (choć mniej prawdopodobne)

    Jesli jesteś pewien ciągłości tego kabelka od sondy i masz masę na silniku podłączoną normalnie (mało prawdopodobne żeby jej nie było ale ...) a sonda nadal nie pracuje w pełnym zakresie (przykładowo 0,35 ubogo / 0,70 bogato / 0,30 ubogo itd (przebiegi około 1sekundy lub częściej) Masz uszkodzoną sonde.
    Na ile to rozwiąże twój problem nie jestem pewien ale przynajmniej wiemy że jeden z czujników nie działa i trzeba go wymienić (dopiero teraz kiedy mamy pewność a nie na podstawie numerologii gwiazd).
    Zwróć jeszcze uwagę na ten kabelek ale na odcinku od wtyczki w kierunku komputera może być grubszy EKRANOWANY i bardzo rzadko ale może być nadcięty (mechaniczna usterka) i powodować zwarcie ekran-przewód sygnałowy. Pooglądaj pomacaj czy nie ma uszkodzeń.
    Powodzenia.
    Aha sondy uniwersalne chociaż tańsze często bywają kiepskiej jakości po 3 miesiącach potrafią umrzeć, a części elektryczne ciężko się reklamuje. Pomyśl nad oryginałem albo dopytaj w sklepie czy ci przyjmą reklamację, zachowaj paragon. Oczywiście jeśli okaże sie że sonda jednak padła.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sprawdź jeszcze czy na tym LOVATO po przejściu na gaz świecą sie jakieś diody (mogą być pod półprzeźroczystą) obudową. Nie pamiętam dokładnie ale powinny być 3 zielona żółta i czerwona jeśli byłoby wszystko dobrze ustawione na gazie powinny się zmieniać czerwona bogato / zielona ubogo to jeszcze jeden sposób na sprawdzenie sondy na gazie i możesz sobie sprawdzić (nie koniecznie ustawić ) gaz.
    Dodawaj i puszczaj gaz powinny być zmiany nawet gdy krokowy odpięty.

    0
  • #27 15 Mar 2012 10:16
    dontmów
    Poziom 18  

    Cytat:
    ale on o tym nie wie i zalewa ci auto

    Kto wie, bo jak auto pracuje na PB czuć inne spaliny niż z auta które ma wszystko OK. Tak jak by dawało benzyną.

    Cytat:
    sprawdź czy kabelek od sondy nie jest przecięty

    Jest cały. Wygląda w zasadzie prawie jak nowy - tylko zakurzony :)

    Cytat:
    podłaczono tam kabli od sterownika gazu

    Wiesz co? Od sondy idzie (oryginalny) kabelek aż do wtyczki z zatrzaskiem. I dopiero za wtyczką zostały wlutowane dodatkowe kabelki, które idą do góry przez listwę plastikową na silniku i aż do tej puszki z napisem LOVATO.

    Cytat:
    dopiero teraz kiedy mamy pewność a nie na podstawie numerologii gwiazd

    Dopiero teraz Ktoś mi to cierpliwie wyjaśnił uwzględniając, że nie jestem mechanikiem ale lubię się uczyć.

    Cytat:
    dopytaj w sklepie czy ci przyjmą reklamację, zachowaj paragon

    Sklep motoryzacyjny ma mój bardzo dobry znajomy także z tym nie ma kłopotu.

    Cytat:
    mogą być pod półprzeźroczystą obudową

    Świeci się zielona dioda. Przy dodawaniu/puszczaniu gazu nie zaświeca się nic więcej.

    0
  • #28 15 Mar 2012 13:51
    tzok
    Moderator Samochody

    dontmów napisał:
    Od sondy idzie (oryginalny) kabelek aż do wtyczki z zatrzaskiem. I dopiero za wtyczką zostały wlutowane dodatkowe kabelki, które idą do góry przez listwę plastikową na silniku i aż do tej puszki z napisem LOVATO.
    Do sterownika powinny iść dwa przewody od sondy, a oryginalny przewód (za złączem) powinien być rozcięty i jeden koniec do jednego przewodu ze sterownika, a drugi koniec do drugiego przewodu.

    0
  • #29 15 Mar 2012 14:05
    Cipun1
    Poziom 12  

    Czyli dołączony jest sterownik LPG do obwodu sondy ale żeby nie wgłębiać się za bardzo w szczegóły (emulacja sondy itp ale i tak to tylko na gazie).
    Odczyty miernikiem, zielona diodka na sterowniku gazu pozwala z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że i tak sonda do wymiany.

    0
  • #30 15 Mar 2012 18:34
    dontmów
    Poziom 18  

    OK. Czy przy wymianie sondy jest coś na co powinno się zwrócić uwagę czy łopatologicznie wykręcić i wkręcić nową? :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo