Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prins VSI za duża dawka paliwa na przy pierwszym przełączeniu

14 Mar 2012 07:37 3608 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Na początku chciałem zaznaczyć iż przekopałem tematy dotyczące Prinsa i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Temat zaczyna się rok temu kiedy kupiłem opla omege B z założonym Prinsem, choć nie dokońca ponieważ nie wiedzieć czemu ktoś wyrzucił oryginalny reduktor i zastąpił go Zavoli-m. Okazało się, że reduktor obsługuje silniki do 150 km także został wymieniony na ten z czerwoną kropką do 250 km, lecz Prins ciagle nie działał poprawnie. Po diagnostyce stwierdziłem iz kuleje jedna lambda więc wymieniłem obie na nowe oryginalne Boscha. Póżniej wymieniłem jeszcze wydech kompletny szczelniutki i nic, kupiłem fejsa z Viakena sciagnąłem program który udostępniliście i co łączyć sie łączy można podglądac dane lech nie ma możliwości zmiany jakiegokolwiek parametru, po podaniu hasła mam 3 gwiazdki. samochód po przełączeniu na gaz jest zalewany, nie da się praktycznie jechac na gazie spadaja obroty (podczas jazdy predkość ok 80 )na tyle ze prawie gaznie po pomęczeniu tak silnika ok 3-4 km problem znika i auto jedzie chodziaż i tak pali za dużo jednak juz nie gasnie. Ciekawe jest to, że na postoju kiedy mu odbija spalanie chwilowe jakie pokazuje komp to 4-5 litrów/h a na Pb 1,2-1,4 Proszę o pomoc jak sie z nim połączyć zebym mogł wprowadzić zmiany w ustawieniach i co zmienić zeby bylo oki:) pozdrawiam
  • MetalWork
  • Poziom 38  
    Zmiany spróbuj wprowadzać w ten sposób: najeżdżasz myszą na pole z nazwą parametru który chcesz zmienić, klikasz szybko dwa razy. Na ekranie wyskakuje okno, w którym wpisujesz wartość parametru, którą chcesz wprowadzić i naciskasz enter (return). Po chwili nowa wartość powinna pojawić się w polu obok nazwy parametru. Swoją drogą to musi kolega mieć coś mocno sknocone w ustawieniach, albo w samym montażu, że takie są takie kłopoty. W tej instalacji, jeżeli dobrze dobrane są wtryskiwacze gazowe (w stosunku do mocy z jednego gara), do ustawienia (dla optymalizacji) są w zasadzie dwa parametry RC_inj i OFF_inj oraz ciśnienie pracy redukrora P_sys. W moim samochodzie Prins z za mocnymi wtryskiwaczami chodził na ustawieniach domyślnych (wstępnych) przez ok. 85 kkm bez jakichkolwiek ujemnych objawów, a po optymalizacji też nie zauważyłem jakichś zmian. Niech kolega spisze i poda wszystkie parametry jakie są, jaka jest moc z cylindra, jakie są wtryskiwacze (kolor kropki na nich), jaka wersja oprogramowania (zawartość okienka po naciśnięciu F2) i czy jest turbo. W miarę mojej wiedzy jako użytkownika, który sam sobie tą instalację optymalizował spróbuję koledze pomóc.
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    Kolego zmiany próbowałem wprowadzać tak jak piszesz ale bez skutku. Po 2-krotnym kliknięciu otwierało sie okienko gdzie wprowadzałem nowy parametr enter i nic, bez zmian. co do wszystkich parametrów podam je jutro jak podłącze samochód (opel omega 3.0 V6 211 koników) wtryski mam Keihin-a RC_inj 120 zaś OFF_inj -3 z tego co pamiętam czasy wtrysków (wydaja mi sie za duże) ok 4,5-5 ms postaram się jutro wrzucić jakies foty pozdrawiam a miałęm 2 błędy bodajże 40 i 41 któryś z nich dotyczył P_sys
  • Poziom 38  
    bishop87 napisał:
    wtryski mam Keihin-a

    Jeżeli silnik jest 6 cylindrowy, to wtryskiwacze gazowe powinny mieć pomarańczową lub żółtą kropkę. Jeżeli w kompie gazowym jest zainstalowany uniwersalny ECM, to zmiany powinny być możliwe, jeżeli nie to ze zmianami parametrów może być kłopot. Ponieważ koledze przy próbie zmiany parametru wyskakuje okienko zmiany, ale bez żadnego komunikatu, to przypuszczam że ECM jest uniwersalny, ale szwankuje linia komunikacyjna do komputera gazowego (TxD o ile się nie mylę).
  • Poziom 9  
    Więc sterownik jest uniwersalny wtryskiwacze mają pomarańczową kropkę co ciekawe a zapomniałem o tym przy problemach z gazem w ECU wyskakuje błąd jednej lambdy jak silnik zaczyna pracowac normalnie przechodzi w nieaktywny i kontrolka gasnie. A co kolego z parametrami które podałem sa w miare poprawne?
  • Poziom 38  
    bishop87 napisał:
    A co kolego z parametrami które podałem sa w miare poprawne?

    Gdzie je kolega podał? Ja nic nie widzę.
  • Poziom 9  
    Zdenerwowałem się i rozebrałem interface problem tkwii w scalaku który inplodował jak na zdjęciu z tym, ze napewno nie u mnie:) gwarancji i tak by nie uznali wiec szukam takiego scalaka i bede próbował dalej walczyc. Co do parametrów to podałem Ci kolego RC i OFF
  • Poziom 38  
    bishop87 napisał:
    Co do parametrów to podałem Ci kolego RC i OFF

    RC_inj wg mnie jest logicznie dobrany przy pomarańczowych wtryskiwaczach, OFF_inj to trudniej ocenić, ale z moich obserwacji przy optymalizacji w mojej corolli nie ma większego znaczenia.
    Wartość parametrów domyślnych - wyjściowych takich jakie są w mojej instalacji:

    Zakładka Mixture
    3: RC_inj = 115
    4: OFF_inj = 0
    19: Ti_max_fac = 300
    20: Ti_max_rpm = 0
    11: Lamb_min = 37
    12: Lamb_max = 43
    13: OL_max = 300
    14: OL_min = 300
    22: Cycles = 0
    15: Activate = kod nadawany przy aktywacji kompa gazowego

    Zakładka Vehicle
    7: Bank = ilość sond przed katalizatorem,
    10: Cyl = ilość cylindrów,
    6: Low_level = 170 - ciśnienie gazu poniżej którego jest powrót na PB (1.7 bara)
    21: Idlle_level = 220 - ciśnienie gazu na wolnych obrotach (2.2 bara) = P_sys,
    17: Temp_min = 35*C - temperatura reduktora przełączenia na gaz,
    16: TSO_warm = 1 - czas przełączenia PB>LPG po uruchomieniu ciepłego silnika (0.1 sek),
    30: TSO_cold = 1000 - czas przełączenia PB>LPG po osiągnięciu temperatury przełączenia (100 sek)
    31: Double Mix = 0 - czas zasilania równoległego benzyna-gaz przy przełączaniu,
    2: TOL = 500
    23: ETL = 350
    24: DOL = 500

    Zakładka Sensors
    1: RPM_fac = 13 - wyłączony - (kalibracja - dopasowanie obrotów widzianych przez instalację 1-20),
    5: RPM_flank = falling (8, 4, 16 lub 5 - przy RPM_fac=13 nieistotny)
    8: L_type = typ sondy lambda (0=Wyłączona, 1=0-1V, 2=1-0V, 3=0-5V, 4=5-0V, 5=0-0.5V, 6=0.5-0V, 7=1-2, 8=2.5-3.5V)
    9: TPS_tye = 0 - niepodłączona
    18: Press_type = typ czujnika ciśnienia gazu (0=wyłączony, 1=0.5-2.5bar przykręcany na dwie śruby M6, 2=0.5-3.5bar Bosch nr 0 281 002 456, 3=0,5-4bar Bosch nr 0 281 002 576) - trzeba wprowadzić taki jaki jest zabudowany,

    Zakładka Spare
    25: Start correction = 1000
    26: Start cor 20C = 1
    27: Start cor 80C = 15
    28: Lcor = 0
    29: Lor_cycles = 0
    32: DCY_limit = 0
    33: RPM_min = 33
    34: AFCO = 34 - wzbogacenie po Cut Off, przy =0 też dobrze chodzi.

    Przy tych parametrach (po wprowadzeniu właściwych dla danego silnika - podkreślone) silnik powinien prawidłowo pracować.
    Niedopasowanie RC_inj i OFF_inj w szerokich granicach potrafi skorygować komp benzynowy na podstawie wskazań sondy lambda. Takie są moje spostrzeżenia przy zabawie z moją instalacja.
    Cytat:
    Ciekawe jest to, że na postoju kiedy mu odbija spalanie chwilowe jakie pokazuje komp to 4-5 litrów/h a na Pb 1,2-1,4

    Nie wiem co napisać u mnie na postoju chwilowe spalanie = 0, a przy obciążeniu taka sytuacja wskazywałaby na za mały RC_inj i komp benzynowy wydłuża czas wtrysku benzyny (sonda lambda). Przy wolnych obrotach, przez analogię można by wyciągnąć podobny wniosek, ale odnośnie OFF_inj ( przytoczony -3% jest za mały i w dodatku ujemny).
    Cytat:
    z tego co pamiętam czasy wtrysków (wydaja mi sie za duże) ok 4,5-5 ms

    Są trochę duże, ale w tej chwili nie mogę powiedzieć dlaczego.
    Cytat:
    miałęm 2 błędy bodajże 40 i 41 któryś z nich dotyczył P_sys

    Błędy w Prins'ie z tego co się orientuję są trzy cyfrowe, jeżeli są to 140 i 141, to związane byłoby to z sygnałem MAP, a tu to jestem cienki. Nie wykluczone, że jest to powiązane z P_sys, i występuje w nowszych oprogramowaniach w wersjach >Sx11, a z tymi nie miałem do czynienia.
  • Poziom 9  
    Wielkie dzięki kolego za te informacje, Naprawie interface-a i odezwe sie jak ma sie sytuacja. Jeszcze raz dzieki za dotychczasową pomoc.