Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego/Actros brak biegu wstecznego - Układ HPS

14 Mar 2012 22:19 10359 16
  • Poziom 8  
    Witam.
    Auto jak w temacie, skrzynia 6-cio biegowa z połówkami, hydrauliczny mechanizm zmiany biegów , problem polega na tym że ostatnio nie można włączyć biegu wstecznego, próbując włączyć wsteczny wchodzi 2, zauważyłem też że lewarek tak jakby przesunął się w lewo tzn. przyciągając lewarek max do siebie, na tej wysokości jest 1 i 2, a powinien być wsteczny, na wysokości 1 i 2 jest 3 i 4, a na wysokości 3 i 4 jest 5 i 6. Próbowałem odpowietrzyć siłownik odpowiedzialny za ruchy w bok (tylko nie wiem czy robiłem to dobrze) ale nic to nie pomogło. Co może być tego przyczyną? Co można jeszcze sprawdzić? Czy jest gdzieś jakaś regulacja tego mechanizmu ? Proszę o pomoc, bo auto stoi i nie zarabia. Z góry dzięki za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Dzięki za podpowiedź. Zapomniałem napisać o jednej ważnej rzeczy, pisałem że lewarek tak jakby przesunął się w lewo i w miejscu gdzie powinna być 3 i 4, jest 5 i 6, ale nie da się lewarka przesunąć w prawo (od siebie) w miejsce gdzie była 5 i 6, coś go blokuje. I tak sie zastanawiam czy zapowietrzenie układu mogło by byc tego przyczyną? Czytając procedure odpowietrzania i wogóle trochę na temat tego systemu, chyba nie będe się sam za to brał. Może mógłby ktoś polecić jakis warsztat, albo kogoś kto się na tym zna, kto podjął by się zrobienia tego. Najlepiej z okolic Trójmiasta.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem , to do odpowietrzenia muszę skołować jakąś pompkę do wtłaczania płynu pod ciśnieniem. I wtłaczam płyn przez odpowietrzniki w siłownikach w stronę lewarka ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany, faktycznie układ był zapowietrzony, po odpowietrzeniu metodą opisaną jak wyżej , wszystko wróciło do normy i wszystkie biegi sa na swoim miejscu. Dzięki za podpowiedzi i za pomoc.
  • Poziom 13  
    Mam podobny problem, z tym że nie mam 5 i 6.
    Najpierw był to problem sporadyczny, raz w tygodniu albo nawet nie. Teraz co rano jest sytuacja taka że siadam do auta i dopiero po przejechaniu 9 - 10 km pojawiają mi się te biegi. Nic nie było grzebane przy skrzyni ani przy pompie, płyn jest na minimum ale jest.

    Przy okazji jakim płynem uzupełnić? Zwykłym hamulcowym czy jest jakiś specjalny?
  • Poziom 8  
    Jeżeli chodzi o płyn do układu to ja lałem DOT 4. Pytanie czy lewarek zmiany biegów daje się odsunąć (od siebie) w miejsce 5 i 6? I czy chodzi na boki w całym zakresie w momencie gdy nie ma tych biegów? U mnie kiedy zniknął wsteczny lewarka nie dało się odsunąć w miejsce 5 i 6, a w miejscu wstecznego były biegi do przodu. W moim przypadku też nic nie było grzebane, układ zapowietrzył się sam. Odpowietrzenie wg. procedury opisanej na forum załatwiło sprawę. Jako pompki użyliśmy przerobionej małej gaśnicy do której po opróżnieniu zawartości (proszku) wstawiliśmy metalowy wentyl ze starej detki od ciężarówki, następnie zalaliśmy gaśnićę płynem, zawór gaśnicy połączyliśmy wężem z odpowietrznikiem, a wstawiony wentyl połączyliśmy ze sprężarką przy pomocy manometra do pompowania kół i tym sposobem pompując powietrze pod ciśnieniem do gaśnicy i sterując zaworem gaśnicy wtłaczaliśmy płyn przez odpowietrzniki do układu wg. opisanej procedury. Mały problem pojawił się gdy siłownik realizujący ruch lewarka przód tył (ten załączający biegi) został w pewnym momencie w pozycji włączonego biegu, w tym momencie płyn nie chciał przelecieć do góry i trzeba było ten siłownik cofnąć ręcznie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Korek jest czarny, czyli co? Płyn hamulcowy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam. Problem w którymś momencie zanikł i kierowca jeździł aż do sierpnia. Było ok.
    W połowie sierpnia powrócił brak 5-6 (po przejechaniu jakiegoś odcinka bądź po szybkim przewajchowaniu lewa-prawa wchodziły) Przemęczyliśmy się do października. W październiku wrócił 5 i 6 bieg a na stałe straciła się 3 i 4. Dzisiaj zrobiłem odpowietrzanie wg procedury podanej w linku przez kol Bodek. Po odpowietrzeniu położyłem kabinę i na kanale zrobiłem próbę każdego biegu. W każdej pozycji po wbiciu biegu i powolnym puszczaniu sprzęgła silnik był zdławiany - czyli w każdej pozycji jakiś bieg wchodził (jaiś bo żeby sprawdźć co weszło trzeba było wyjechać na drogę). Po wyjechaniu z warsztatu znowu nie mam 3 - 4. Wajcha wchodzi na pozycję ale biegu nie ma. Szukać problemu raczej przy lewarku czy przy skrzyni? Jest wogóle tak możliwość żeby układ był zapowietrzony i nie wchodziły "środkowe" biegi a cała reszta tak?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    bodek434 napisał:
    Czyli od lutego 2013 zrobiłeś wielkie NIC!

    Nooo... Poza dolaniem płynu do układu to tak :D .
    Bodek, nie bedę cię zanudzał tematami w stylu, brak czasu, auto potrzebne, jeszcze nie teraz, itp. Mój samochód i moje ryzyko związane z tym że jeżdżę wiedząc że jest problem i może sobie kuku robię nie zaglądając do środka. Tym bardziej że na przestrzeni marzec sierpień w zasadzie problem nie występował.
    Do ASO nie pojadę bo tam pracują tacy sami mechanicy jak wszędzie indziej, może trochę tylko więcej doświadczenia w temacie mają bo tłuką w większości tylko jedną markę. Pozatym to nie prom kosmiczny, tylko normalny samochód, mechanika jak każda. Nie chcesz pomagać to nie pomagaj, ale nie wkurzaj się na to że ktoś robi głupio, bo nie ciągnie to Ciebie finansowo tylko mnie.
    Pozdr.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie będziemy odpowiadać co robić oraz podpowiadać skoro i tak kolega nie ma czasu i robi swoje.
    Skoro
    gregx77 napisał:
    brak czasu, auto potrzebne, jeszcze nie teraz, itp.
    To brak sensu jest dalej wypowiadać się w tym temacie.
    Zamykam.