Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Może ktoś doradzić w wyborze auta?

-Drakan- 14 Mar 2012 22:49 3382 12
  • #1 14 Mar 2012 22:49
    -Drakan-
    Poziom 9  

    Witam.
    Potrzebuję zasięgnąć Państwa opinii.

    Planuje zakupić auto do 10000zł.
    W grę wchodzi kategoria Van/minibus/MPV
    Wstępnie znalazłem 3 modele i nad nimi się zastanawiam.
    1. TACUMA/REZZO - Daewoo/Chevrolet
    2. SPACE STAR - Mitsubishi
    3. SCENIC I - Renault

    Założenia są takie:
    Jeśli silnik benzynowy to max do 1.6
    Rocznik 2000 lub młodszy

    Pytań mam całą masę bo nie znam się na silnikach i nie orientuje się w kosztach części eksploatacyjnych jak również nie wiem jak z awaryjnością tych modeli.

    1. Pytanie ogólne benzyna czy olej napędowy i w jakim silniku polecacie?
    2. Jeśli benzyna to 8v czy 16v, jakie różnice w ekonomii (spalanie) i kosztach części tych silników (rozrządy itp)? Może coś częściej w którymś z tych silników ulega awarii?
    3. Który benzynowy lepiej się gazuje, czyli lepiej 8v+LPG czy 16v+LPG?
    4. Jak sie w ogóle gazują poszczególne marki, czy jest regułą że jedna lepiej a druga gorzej?
    5. Czy SPACE STAR z silnikami 1.3 benzyna są warte uwagi, czy przeciwnie i jak sądzicie o tym silniku z gazem?

    Jestem zdezorientowany ponieważ pytając znajomych można dostać kręćka :)
    Ten co jeździ japońcami mówi że mają świetne silniki i poleca mi SPACE STARa, Inny natomiast go odradza mówiąc coś o tym że drogie części bo tylko w oryginałach. Nie wiem jak to w końcu jest.
    Dużo osób mówi że części do SCENICa też są drogie i że awaryjne bo to francuz.
    TACUMA chyba pod względem części będzie najtańsza bo to Daewoo ale gdy sprawdzałem kilka części jak rozrządy, pół osie czy inne elementy to ceny kształtują się bardzo podobnie, nawet części do SPACE STARa nie były najdroższe.
    Z tego co widziałem na Otomoto to w podobnej cenie, to TACUME można złapać rocznikowo młodszą (nawet z gazem) od pozostałych modeli.

    Proszę o podpowiedzi osoby które są zorientowane w jednostkach napędowych tych modeli, jak również osoby zorientowane w cenach części do tych modeli i ich awaryjności (mechanicy)

    Z góry dziękuję za komentarze i pozdrawiam.

    0 12
  • #2 15 Mar 2012 02:07
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Proszę brać pod uwagę również Daewoo Matiz, mam rocznik 2000. i nic się nie dzieje. Ja wiem że auto wygląda śmiesznie, ale kogo pytam kto ma to auto jest zadowolony. Dawno bym je zmienił, ale jak się nie psuje to po co.
    Jerzy

    0
  • #3 15 Mar 2012 17:33
    -Drakan-
    Poziom 9  

    Moja Dziewczyna miała Matiza, autko całkiem fajne ale jak dla mnie trochę ciasne.
    Chcę coś większego niż Matiz ale nie koniecznie tak dużego jak Galaxy.

    A może starszy Galaxy (są droższe) jest lepszą opcją niż moje propozycje?
    Może lepszy starszy Galaksy o kilka lat niż młodszy Scenic czy Tacuma?

    0
  • #4 15 Mar 2012 20:18
    Bruce^666
    Poziom 14  

    1. Diesel niby mało pali ale i tak taniej wyjdzie benzyna + LPG, o ile stare silniki diesla były bardzo niezawodne to obecne nowoczesne konstrukcję już do takich nie należą, silnik będzie sie kręcił ale na pewno wcześniej padnie turbo,pompa paliwa, wtryski, filtry FAP/DPF i podobne, na szczęscie w tym budrzecie nie stanowi to dla ciebie problemu :), renault robi przyzwoite diesle, jedno co jest istotne dla ciebie to fakt że nie kupisz 10 letniego diesla z z mniej niż 200000 czy 300000 przebiegu, lub jest to sytuacja po prostu rzadko spotykana(mówię o rzeczywistym przebiegu) :)

    2. 8 czy 16 V sprawa wygląda następująco: ośmio zaworowce mają charakterystykę momentu obrotowego przebiegającą nisko (małe rpm) co sprawia że już od niewielkich obrotów chętnie przyspieszają a w miare wzrostu obrotów silnika zaczynają słabnąć, charakterystyka idealna dla samochodu jeżdżącego głównie z małymi prędkościami taki typowy mieszczuch :), duży moment obrotowy na niskich obrotach pozwala redukowac zużycie paliwa podczas jazdy po mieście, 16 zaworowce to auta na trase dół mułowaty max moment i moc uzyskiwane są przy wyrzszych obrotach tymi autami można jeździc szybko lepiej sie nadają na trasę,
    Optymalnie by było aby auto na niskich obrotach pracowało jak 8V a na wysokich jak 16V i własnie to dają nam nowoczesne systemy takie jak VTEC, Generalnie 16 zaworowce więcej palą zwłasza! w mieście.

    ciężko powiedzieć lub chyba sie nawet nie da czy ze względu na ilośc zaworów jeden silnik padnie szybciej niż drugi, Natomiast 16 zaworowe silniki mają z reguły bardziej skomplikowany rozrząd DOHC (dwa wałki rozrzadu) wiec ewentualna wymiana może być droższa. Zależy też czy łańcuch czy pasek ? paski wymienia sie z reguły co 5 lat albo co 50 -60 -120 tys. km. Łańcuchy są czasem przewidziane nawet na całe życie silnika(bez obsługowe).

    ilość zaworów a LPG ? nie wiem i nie wiem czy da sie wogóle jakoś do tego pytania ustosunkować.

    Co się dobrze gazuje, jeśli znajdziesz konkretne auto i silnik to wtedy szukaj opini, zależy to od wielu rzeczy, generalnie starsze auta dobrze znoszą gaz, najważniejsze jest żeby gaz był zakładany przez fachowca, bo źle założony i skonfigurowany gaz to pierwszy gwóźdź do trumny :)

    0
  • #5 15 Mar 2012 22:00
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Citroen Xsara Picasso 2.0HDI lub Evasion 2.0 HDI. Oba ciekawe, wygodne, dobrze wyciszone auta.

    0
  • #6 15 Mar 2012 22:11
    -Drakan-
    Poziom 9  

    Dzięki Bruce. Wnioskuje że silniki benzynowe są mniej skomplikowane i mniej dodatków takich jak turbo czy filtry których nawet nie znam może ulec awarii. Z tym momentem obotowym to naprawde dałeś mi cenną informacje. Bliższy staje mi się 8v. Myślałem że 16v jako bardziej skomplikowane bądą włanie oszczędniejsze a tu kolejna cenna informacja.
    Jeszcze raz dzieki za pomoc.

    Może znajdzie się ktoś kto zna silniki w podanych modelach i rozwinie temat gazowania i jakiego silnika.
    Potrzebuje jeszcze informacji na temat kosztów eksploatacyjnych. Drogi nasze znamy więc jak kształtują się awarie układów hamulcowych, kierowniczych i zawieszenia w podanych modelach?
    Może ktoś z doświadczenia wie co boli poszczególne modele, jakie elementy w danym aucie są jego piętą ahillesową?
    Jak z cenami tych części? Czy tak jak pobierznie sprawdzałem na allegro, ich ceny są rzeczywiście zbliżone we wszystkich tych modelach aut?
    Wyglądem zewnętrznym najbardziej pasuje mi SPACE STAR i TACUMA choć w niej drażni mnie ten podwójny słupek przy drzwiach i przedniej szybie.

    Czekam na komentarze

    PS Cytryny odpadają.

    0
  • #7 15 Mar 2012 22:39
    wichurewicz
    Poziom 24  

    -Drakan- napisał:
    PS Cytryny odpadają.

    Kolega SauerMauser zaraz ci napisze, że do Cytryny trzeba dojrzeć. Pewnie dlatego widuję w nich tylu podtatusiałych facetów.


    Mitsubishi Space Star z silnikiem 1.3 miał mój ojciec, kupił jako salonową nówkę i sprzedał jak miała 7 lat. Jego styl jazdy to coś między "młodym gniewnym" a "szalonym kapelusznikiem", stąd spalanie oscylowało wokół 7-9 litrów. Myślę, że przy rozsądnej jeździe 6 w trasie jest do osiągnięcia. Przyjemny silniczek, 88 KM czy coś około tego. Awaryjność - w szóstym roku padło sprzęgło (1500 zł w ASO), zaczynała szwankować skrzynia biegów (5000 zł w ASO), ale tu duży wpływ mógł mieć styl jazdy ojca, który notorycznie trzyma sprzęgło wciśnięte stojąc na czerwonym świetle. Poza tym do samego końca z tym samochodem nie działo się nic niepokojącego, nie rdzewiał, nie tłukł zawieszeniem, wygodna wysoka pozycja za kierownicą, dużo miejsca w środku, bagażnik taki sobie - zaledwie 380 litrów, co jak na ten segment jest poniżej średniej. Po złożeniu tylnej kanapy robi się mały dostawczak, niska krawędź bagażnika ułatwia załadunek.
    O gazowaniu tego silnika nic nie wiem, podobnie jak o cenach i dostępności zamienników, warto to sprawdzić przed zakupem. Wersje europejskie Space Stara były montowane w Holandii.

    0
  • #8 15 Mar 2012 22:40
    Bruce^666
    Poziom 14  

    Na tych stronach znajdziesz wszystko co cię może interesować odnośnie tych samochodów:
    http://www.autocentrum.pl/mitsubishi/space-star/
    http://www.autocentrum.pl/oceny/daewoo/tacuma/

    -Drakan- napisał:
    Wnioskuje że silniki benzynowe są mniej skomplikowane i mniej dodatków takich jak turbo czy filtry których nawet nie znam może ulec awarii.

    Nowoczesne diesle, te sprzed 10 lat nie mają takich ficzerów.

    -Drakan- napisał:

    Z tym momentem obrotowym to naprawde dałeś mi cenną informacje. Bliższy staje mi się 8v. Myślałem że 16v jako bardziej skomplikowane bądą włanie oszczędniejsze a tu kolejna cenna informacja.

    Pamiętaj że to zależy od przeznaczenia samochodu! Jeśli kupisz 8 zaworowy i zamierzasz nim jeździć na trasie to zapomnij o ekonomi, chyba że eco-driving max 100-120 km/h

    Dodam jeszcze że 16 zaworów zazwyczaj pracuje w "dużych" silnikach np. 1.8 2L itd ale nie jest to regua!(znaczy predzej znajdziesz 2L 16 V niż 2L 8V) TE dodatkowe zawory pozwalają na uzyskiwanie po prostu wyższych mocy.

    Od siebie dodam że wolał bym Mitsubish z tych dwóch, i na twoim miejscu pomyślał bym jeszcze o samochodzie np. OPEL ZAFIRA lub mniejszy MERIVA, niemiecki, łatwo dostępne i nie takie drogie cześci, popularny w polsce, bogata oferta na ALLEGO ;) Mitshubiszi to jeszcze w polsce egzotyka. Kupując opla możesz myśleć o Dieslu.

    0
  • #9 15 Mar 2012 22:53
    SauerMauser
    Poziom 21  

    wichurewicz napisał:
    [...] Kolega SauerMauser zaraz ci napisze, że do Cytryny trzeba dojrzeć. Pewnie dlatego widuję w nich tylu podtatusiałych facetów.[...]


    Tak krótka sentencja, a jak wielu mówi o człowieku, który ją tworzył.

    Szkoda mi autora tematu, ponieważ w krótkim czasie z jego mózgu pozostanie sieczka po przeczytaniu tak rzeczowych, popartych naukowo wpisów. Szkoda mi ludzi, którzy swe rady, czy też oceny opierają na ocenach innych, czy też jednym pojeździe rodzica. Gdyby przyjąć taką metodykę w życiu i nie podważać błędnie narzucanych stereotypów, to po dzień dzisiejszy Ziemia stanowiłaby punkt centralny Układu Słonecznego. Niemniej nie powinna mnie dziwić ta oporność, jako że to forum już z nazwy powiązane z elektryką.

    0
  • #10 16 Mar 2012 07:04
    kamil907
    Poziom 28  

    Kolego -Drakan-, w pierwszym poście napisałeś, że interesuje cię między innymi Scenic, a zdecydowanie odrzucasz propozycję Citroena mimo, że jeśli chodzi o auta francuskie to właśnie koncern PSA (Peugeot, Citroen) o wiele wyżej stoi z niezawodnością niż Renault. Więc ja tu czegoś nie rozumiem.
    Ja poza wcześniej wspomianymi Citroenami polecę jeszcze Peugeota 806 lub Partnera. Partner występował między innymi z mniejszymi silnikami benzynowymi, a z tego co piszesz to taki by ci odpowiadał.

    0
  • #11 16 Mar 2012 11:40
    karola44-81
    Poziom 27  

    I ja też stanę po stronie francuskiej motoryzacji- szczególnie jeżeli chodzi o segment Van.

    Razem z żoną rok temu też stanęliśmy przed dylematem na co zamienić wysłużoną Astrę F. Gdzieś na elektrodzie nawet jest mój temat podobny do twojego. Tyle, że dla mnie priorytetem było załadowanie 5 osób i koniecznie diesel.
    W grę od początku wchodziły: Zafira, Berlingo, Scenic, na dalszym planie jakaś Alhambra, czy Galaxy.
    Czytałem, dopytywałem, oglądałem. Kilka giełd, kilka krótkich jazd testowych. Już prawie decyzja zapadła na korzyść Scenika. Ale jeszcze postanowiliśmy to przemyśleć. Wracając z oględzin tego Renaulta na drodze dziwnie widzieliśmy same Xsary Picasso- uśmialiśmy się wtedy. Żona kategorycznie stwierdziła- "takim jajkiem jeździć nie będę, bo cholernie brzydkie i Cytryna"
    Jak się okazało na parkingach przy naszym bloku stało ich tylko 4. Z ciekawości obejrzeliśmy je wszystkie przy okazji. I wyszło, że to chyba będzie dobry wybór. Szczególnie ze względu na wielkość wnętrza. I tak się stało. Ostatecznie zaparkowała następna XP 2,0HDI pod blokiem.
    Ze Sceniciem wygrała miejscem z tyłu. W Scenicu tylna kanapa ma 3 siedzenia, ale środkowe jest mniejsze od skrajnych. XP ma 3 pełnowymiarowe fotele.
    Z perspektywy czasu jestem bardzo zadowolony. Śmieszne koszty eksploatacji. Tak na prawdę kilka drobnych usterek w zawieszeniu zrobione, oraz zmieniłem przednie hamulce za śmieszne 200 zł. Kilka złączek elektrycznych przeglądniętych, poczyszczone przewody i klemy alternatora i autko śmiga niezawodnie. Nie jest ideałem- bo to już stare auto. Ale jest na prawdę bardzo dobre.
    Więc nie skreślaj od razu jakiegoś samochodu, nie próbując się z nim zapoznać. Ja teraz powiem każdemu, że np. porównując Zafiry i XP ( czy Scenica) w tym samym przedziale cenowym- to Zafira może się schować! Opel zrobił minivana z Astry, podobnie jak Citroen z Xsary, oraz Renault z Megany. Z tym, że podniesienie dachu i ustawienie tylnej kanapy na przesuwanych szynach to wg. mnie trochę za mało. Francuzi poszli dużo dalej i przystosowali autko tak, jak rynek od nich tego wymagał.

    0
  • #12 16 Mar 2012 19:30
    ravelation
    Poziom 21  

    Kolego kup najpopularniejsze auto bo potem będzie łatwo o części.
    A Zafira też nie jest zła - ma 7 foteli jakby teściową trzeba było zabrać :D

    0
  • #13 17 Mar 2012 11:18
    -Drakan-
    Poziom 9  

    Zafiry owszem są w moim guście i też nad nimi myślałem. Jednak w tej samej cenie Zafira będzie starsza o nawet 5 lat od pozostałej trójki.

    Jeśli chodzi o miejsca z tyłu to w każdym z tej trójki są modele posiadające z tyłu 3 oddzielne fotele zamiast kanapy to zależy od rocznika (chyba) i/lub wyposażenia.

    Silniki 16v są już o pojemności 1.6 dlatego interesowała mnie różnica między nimi. Mój styl jazdy jest spokojny i jak dotąd mało miałem okazji jeździć po autostradach z prędkościami powyżej wspomnianych 100-120km/h.

    Z aut typu Sharan najtańszy jest jak się nie myle Galaxy. Czy byłby lepszym rozwiązaniem taki Galaxy 13-15 letni niż Scenic czy Tacuma 8-10 letnia?
    Nie zależy mi tak bardzo na tak dużej przestrzeni jak w Galaxym i nigdy takim dużym autem nie jeździłem.
    Nigdy też nie miałem diesla więc nie nastawiam się wyłącznie na niego a raczej na gaz a diesel jako opcja już w konkretnym modelu i jako konkretny silnik bo troszke czytałem i np w passatach kombi jeden silnik diesla podobno jest udany a inny jest niepolecany w zależności od pojemności i rocznika. Za mało wiem o dieslu stąd ta rezerwa wobec tej jednostki.
    Zresztą jak można się przekonać ON i benzyna będą drożeć i to nawet bardzo jeśli dojdzie do konfliktów zbrojnych w niektórych krajach a gaz już jest 2 razy tańszy i raczej nie poszybuje tak szybko w górę. Przed końcem roku słyszałem plotki o tym że LPG ma kosztować od nowego roku 4zł lub więcej. Widzę że były to chyba tylko plotki?
    Dziękuję za konkretne komentarze.

    0