Witam,
Nie znalazłem podobnego tematu więc sam otwieram.
Otóż dzisiaj postanowiłem odkopać i naprawić mój gramofon - Bernard GS 461 .
Naprawiłem za szybkie obroty wymieniając rezystory, lecz zauważyłem jeszcze jedną wadę. Po dojściu płyty do końca talerz nadal się obraca a ramię nie podnosi się do góry i nie wraca na swoje miejsce.
Zmierzyłem napięcie na fotorezystorze, własciwie jest potencjometr którym można je zmienić w niewielkiej skali (P3). Zgodnie ze schematem powinno ono osiągnąć 9V gdy lampa jest ciemna a kiedy jasna 1V. U mnie gdy jest ciemna jest około 9,5 V a kiedy jasna 8.5 V . Sprawdziłem na domowy sposób fotorezystor, odlutowałem go i miernikiem sprawdziłem czy w ogóle oddziałuje na światło. Okazało się, że oddziałuje. Zmieniłem jeszcze jeden rezystor (na schemacie R28) na dwa razy większy i dalej to samo. Dodam jeszcze, że mechanizm wyłączania działa kiedy się zrobi dynamiczny ruch ramieniem, a kiedy przesuwa się powoli to mechanizm nie reaguje. Ma ktoś może jakiś pomysł co zrobic dalej ?
Schemat drugi (wersja zmodernizowana)
Nie znalazłem podobnego tematu więc sam otwieram.
Otóż dzisiaj postanowiłem odkopać i naprawić mój gramofon - Bernard GS 461 .
Naprawiłem za szybkie obroty wymieniając rezystory, lecz zauważyłem jeszcze jedną wadę. Po dojściu płyty do końca talerz nadal się obraca a ramię nie podnosi się do góry i nie wraca na swoje miejsce.
Zmierzyłem napięcie na fotorezystorze, własciwie jest potencjometr którym można je zmienić w niewielkiej skali (P3). Zgodnie ze schematem powinno ono osiągnąć 9V gdy lampa jest ciemna a kiedy jasna 1V. U mnie gdy jest ciemna jest około 9,5 V a kiedy jasna 8.5 V . Sprawdziłem na domowy sposób fotorezystor, odlutowałem go i miernikiem sprawdziłem czy w ogóle oddziałuje na światło. Okazało się, że oddziałuje. Zmieniłem jeszcze jeden rezystor (na schemacie R28) na dwa razy większy i dalej to samo. Dodam jeszcze, że mechanizm wyłączania działa kiedy się zrobi dynamiczny ruch ramieniem, a kiedy przesuwa się powoli to mechanizm nie reaguje. Ma ktoś może jakiś pomysł co zrobic dalej ?
Schemat drugi (wersja zmodernizowana)