Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Opel Astra F - Kompresja w silniku

16 Mar 2012 15:06 10308 52
  • Poziom 10  
    Witam mam pytanie posiadam asterke 1.6 benz. 92r. Mam już dość długo z nią problemy silnik cały czas przerywa nie da się praktycznie jezdzić miałem robiony pomiar ciśnienia w cylindrach i jest ok. Wymienione jest już prawie wszystko i dalej to samo.Ale inny mechanik powiedział że mogę mieć uszkodzone zawory a ciśnienie może być ok. gdy odkręcam korek wlewu oleju to dymi z niego jak by spalinami a gdy korek połoze na wlew to podskakuje czy mogą być objawy z nieszczelnymi zaworami??
  • MetalWork
  • Moderator Samochody
    Jak już to objaw nieszczelnych pierścieni, a nie zaworów, ale skoro kompresja była mierzona i jest ok, to problemu trzeba szukać gdzieś indziej
  • Poziom 10  
    Kompresja wskazała 12 , 11,5 , 12 , 11,5 mechanik mówił że jest dobrze a nawet idealnie :D Tylko już inny mówił że pomiar kompresji nie wskaże że zawory są w dobrym stanie.? a jakie są objawy nieszczelnych zaworów wydechowych?
  • MetalWork
  • Poziom 16  
    Objawem nieszczelności w zarorach będzie marna kompresja bez zmiany wartości przy próbie olejowej.

    Szukałbym problemu raczej w układzie zasilania lub zapłonowym.
  • Poziom 10  
    No sprawdzane było już wile rzeczy i na zimnym silniku przez chwile jest ok. po silnik faluje obrotami i zapala się chek , ale byłem to sprawdzić to tylko wskazuje że za bogata mieszanka, więc już sam nie wiem :|
  • Poziom 21  
    Podłącz diodę led pod cewkę wn i zamontuj w środku żebyś mógł ją obserwować.
    Jeśli będą zakłócenia w świeceniu diody tzn że coś nie tak jest z zapłonem.
  • Poziom 25  
    Spróbuj zrobić tak.Odłącz sondę lambda i czujnik temperatury cieczy chłodzącej-jest na kolektorze ssącym,wtyczka dwu-pinowa !. Jeżeli silnik będzie pracował równo,to zawęziłeś problem .Nie przejmuj się świecącą kontrolką silnika.
  • Poziom 10  
    No, ale wymieniłem już sonde i czujnik temperatury :|
    Więc odłączenie nic nie da i pewnie by nawet nie odpalił;p

    Dodano po 1 [minuty]:

    A dokładniej pod jakie piny ją podłączyć??
  • Poziom 25  
    Nie napisałeś że cokolwiek wymieniałeś! I co ty chcesz podpinać po piny???
    Przeczytaj i zrozum !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Nie wiem co tu opisywać: dioda z opornikiem, świeci jak silnik pracuje prawidłowo.Cewka ma tylko 2 kabelki doprowadzone , jedynie kwestia polaryzacji led.
    Sam miałem taką "konstrukcję" zanim wymieniłem aparat zapłonowy, aby wykluczyć awarię cewki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Gdyby miał jechać do Serwisu , zrobiłby to już dawno, więc nie pisz na temat generowania DTC, bo napewno narąbał ich już mnustwo :D
  • Poziom 21  
    Myślę ze 1kΩ,2kΩ lub podobne.Nie pamiętam bo przepiąłem led który sygnalizuje otwarcie zaworu lpg.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No trochę rozwiń ten temat i sory że nie napisałem co wymieniłem więc:
    -Sonda lambda
    -czujnik temperatury
    -komputer był podmieniany
    -Map sensor nowy
    -kable WN
    -Świece
    -Palec
    -Silnik krokowy

    Wymieniana również była pompa paliwa z pół roku temu ale teraz mnie ona zastanawia bo już od jakiegoś czasu dość długo zacina mi się pływak i czy pompa mi się czasem nie rozwaliła przez to , ale zawsze próbowałem trzymać 1\2 zbiornika to nie przerywało a teraz jest podobna reakcja tylko czemu ten chek mi się zapala i jak zapalam silnik to przez chwile dobrze działa i po chwili falują obroty i chek się zapala i obroty jak by się wyrównują ale słychać jak by z tłumika czkawkę.Byłem pod kompa podłączyć to, że za bogata mieszanka może pompa zle paliwo podaje?

    Moja asterka jest tylko na benzynę
  • Poziom 21  
    Motronic napisał:
    To sobie wyobraź, że momencie przerwania obwodu cewki (przy kazdym zapłonie) amplituda przepiecia wynosi około 400V. Wiesz co się stanie z diodką wiszącą na 1k oporniku?

    Mogę z doświadczenia ci odpowiedzieć: ładnie świeci na zielono..

    Moderowany przez manta:


    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, [color=red]zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Miesiąc urlopu.[/color]

  • Poziom 25  
    Jakim sprzętem sprawdzałeś DTC?
    '92 to 8-pinowe gniazdo-> Tech1?
    Nr. DTC podaj.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Daj tej cewce święty spokój!
  • Poziom 10  
    Nie komputerem tylko na podstawie mrugania chek. Nie wiem dokładnie jak to czytanie błędów się nazywa :|

    Opel astra F 1.6 benz. 92r C16NZ
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Motronic napisał:
    A tak poza tym to świetnie jest, bo nie podał typu silnika. Już mi zbrzydło pisać. Jeżeli to silnik C16NZ i szarpie, to pierwsze sprawda się czy nie drży reluktor i ceweczka w aparacie.


    Cewka w aparacie była w C16LZ/LZ2!!!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Aparat typu "DELCO"-długa czarna kopułka
    apropos----jakiego koloru masz kopułkę?
  • Poziom 10  
    Kopułka jest koluru czarnego miałem cały aparat w domu czyściłem wszystko wszystkie kable dobrze powpinałem i zabezpieczyłem ale nic nie dało.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak też ja kleiłem bo cała się ruszała i jest tam cewka:)
  • Poziom 25  
    Motronic napisał:
    rob4028 napisał:

    apropos----jakiego koloru masz kopułkę?

    Boże..
    A jak napisze że czarna to co? Powiesz, że to 1,4 z aparatem Lucas? Jaka może być w 1,6?


    Lucas czy delco ,czy bosch .
    Odsyłam do Tis .(NZ były Hallu)


    MieliSmy człowiekowi pomagać, ?
    Żegnam Wszystkich.
  • Użytkownik usunął konto