Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo MKIII nie działające ESP po wymianie dwumasy, świecąca się kotrolka ESP

fintheanswer 16 Mar 2012 15:34 6289 7
  • #1
    fintheanswer
    Level 11  
    Witam

    W Mondeo MKIII wymieniane było sprzęgło, dwumasa + oleje, filtry itd. Po tej operacji po przejechaniu czasem 5 metrów, czasem 300 metrów (od odpalenia samochodu) zapala się kontrolka ESP (oczywiście wtedy kontrola trakcji nie działa). Zanim kontrolka się zaświeci, kontrola trakcji czasem głupieje, i potrafi przyblokować któreś koła, ściągnąć gaz, czy przy hamowaniu włączyć ABS, co powoduje że prawie nie ma hamulca wtedy.

    Przy podpięciu do komputera przez CDIF/2 Wyskakuje błąd w sekcji ABS "Czujnik położenia koła kierownicy - obwód 1 i 2 (nieprawidłowy sygnał)" Niestety zgubiłem numer tego błędu. Sygnał z tego czujnika jest rzędu kilku tysięcy stopni (przy kręceniu kierownicą oczywiście się zmienia, ale nie liniowo, tylko losowe wartości pokazuje).



    Wartość z "Czujnik przyspieszenia bocznego [G]" jest 1280. Domyślam się że też jest złe bo to G oznacza chyba jednostkę.

    Chcieliśmy się podłączyć pod drugie mondeo żeby sprawdzić jak tam wyglądają te wartości ale niestety drugie mondeo nie miało ESP. Podobno Kolumna kierownicza była nietykana, więc wątpię w taki zbieg okoliczności żeby akurat awaria tego czujnika zbiegła się z momentem odstawienia auta. Auto nigdy nie zaliczyło żadnego drąga.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły czego to może być wina ? jakaś odłączona kostka, uszkodzone przewody ? Gdzie szukać ? Zaświeca się tylko kontrolka od ESP , ABS się nie zapala, i cały czas działa prawidłowo.

    Pozdrawiam.
  • #2
    wicia.w
    Level 13  
    a jak zachowuje się samochód podczas jazdy ,kierownica prosto ,nie ściąga jeśli masz powyższe usterki to zrób sobie zbieżność bo jak odkręcali wózek to mogli go źle ustawić co spowodowało przestawieni zawieszenia .
  • #4
    a22andrzej
    Level 1  
    T5 wrote:
    Do wymiany dwumasy mechanicy zdjęli ławę zawieszenia z maglownicą i pewnie nie zablokowali kierownicy.Uszkadzając tym samym taśmę w kierownicy.


    Witam
    A co ma wspólnego taśma w kierownicy z systemem ESP?....chyba nic.
  • #5
    T5
    Admin of Cars group
    a22andrzej wrote:
    Witam
    A co ma wspólnego taśma w kierownicy z systemem ESP?....chyba nic.
    Proponuję się doszkolić z zasady działania i budowy systemu ESP.
  • #6
    a22andrzej
    Level 1  
    T5 wrote:
    a22andrzej wrote:
    Witam
    A co ma wspólnego taśma w kierownicy z systemem ESP?....chyba nic.
    Proponuję się doszkolić z zasady działania i budowy systemu ESP.


    W mondeo MkIII czujnik położenia kierownicy znajduje się na kolumnie kierowniczej poniżej przełączników.
  • #7
    fintheanswer
    Level 11  
    wicia.w wrote:
    a jak zachowuje się samochód podczas jazdy ,kierownica prosto ,nie ściąga jeśli masz powyższe usterki to zrób sobie zbieżność bo jak odkręcali wózek to mogli go źle ustawić co spowodowało przestawieni zawieszenia .

    Wydaje się że ze zbieżnością wszystko jako tako OK, czasem zdarza się lekkie bicie, przy bardzo mocnych dohamowaniach.

    Quote:
    Do wymiany dwumasy mechanicy zdjęli ławę zawieszenia z maglownicą i pewnie nie zablokowali kierownicy.Uszkadzając tym samym taśmę w kierownicy

    Tego nie wiem, ale zawieszenie jakoś na pewno musieli rozebrać. Czy po takiej operacji (ściągniecie ławy zawieszenia) konieczne jest robienie zbieżnosci ?

    Quote:

    Witam
    A co ma wspólnego taśma w kierownicy z systemem ESP?....chyba nic.

    Jest potrzebna, żeby komputer miał informację, o tym czy skręcam a jeśli tak, to jak mocno i w którą stronę a następnie żeby porównał to informację z ilością obrotów kół.

    Quote:
    W mondeo MkIII czujnik położenia kierownicy znajduje się na kolumnie kierowniczej poniżej przełączników.


    Tak też słyszałem. Ale nie wiem czy jest to z integrowane razem z żyroskopem, i innymi elementami czy można tylko wymienić sam czujnik. No ale tym już się ktoś inny chyba zajmie.
  • #8
    fintheanswer
    Level 11  
    Problem rozwiązany już dawno, ale napiszę, może komuś się przyda:

    Najbliżej był kolega T5, przy składaniu samochodu, ktoś obrócił kierownice, i była obrócona o 360 stopni, z tego względu, komputer łapał błędy. Końcowo nie wiem jak to "naprawili" czy ściągnęli kierownice i obrócili, czy przy maglownicy to obrócili, ale sam czujnik był nie uszkodzony, i teraz wszystko działa OK.