Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podkaszarka Stihl FS-38 - brak wysokich obrotów

16 Mar 2012 19:27 15023 5
  • Level 10  
    Witam!
    Mam problem z podkaszarką spalinową Stihl Fs-38, mianowicie brakuje jej wysokich obrotów. Na wolnych pracuje równo, ale gdy wcisnę gaz i zaczyna wkręcać się na obroty - gaśnie. Wymieniłem w gaźniku membrany, zaworek iglicowy, gaźnik przeczyszczony, filtr paliwa sprawdzony - w porządku, filtr powietrza w porządku. Regulacja śrubą H nie daje żadnych efektów, silnik praktycznie nie reaguje na nią. Zastanawiam się czy problem może być związany z pompką, bo zauważyłem że czasami przy próbie pompowania ta przezroczysta gumka zasysa powietrze a nie paliwo.
    Czekam na wasze sugestie.
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam
    kompak
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 27  
    Pompkę sprawdzisz zdejmując przewód idący z gaźnika do pompki i zatkaj go (zdejmij z pompki). Wtedy paliwo nie będzie płynąć przez pompkę i zostanie więcej w gaźniku.
    Ja jednak bym się skłaniał ku tłumikowi, jest to częsta przyczyna nie wchodzenia kos na obroty, odkręć go, sprawdź okno wylotowe w cylindrze, może być zabite nagarem, i najprościej ustami dmuchnij w tłumik czy ma lekki przepływ powietrza (tylko wcześniej wytrzyj bo będziesz miał nagar na ustach :) ) Jeśli tłumik będzie mało drożny, możesz go wymienić, lub powiercić otworki wiertłem 3 mm, będzie głośniejsza, ale będzie działać, trzeba pamiętać tylko o wydmuchaniu wszystkich wiórów, bo jakiś może dostać się do silnika i będzie źle.
  • Level 10  
    Tłumik drożny, czysty, przedmuchałem, idzie lekko.
    Co do pompki, to jest ona zintegrowana z gaźnikiem, więc nie mogę połączyć bezpośrednio. Czy możliwe, że uszkodzone jest coś w tej pompce? Jak ona właściwie działa? Mam wrażenie, że gdzieś w okolicy tej gumki do pompowania dostaje fałszywe powietrze. Na zimnym silniku rozruch jest dość trudny.
    Czekam na dalsze podpowiedzi.
    Z góry dzięki
    kompak
  • Helpful post
    Level 27  
    Rozbierz jeszcze raz gaźnik. Coś przeoczyłeś. Wykręć śrubę h i otwór psiuknij wd 40, zwróć przy tym uwagę czy wd wydostaje się dyszą główną i otworem w gaźniku. Bo może jest przytkany.

    kompak wrote:
    filtr paliwa sprawdzony - w porządku


    Ale czy na pewno ?.

    Świeca zmieniana?

    Paliwo świeże? Karencja na benzynę z olejem wynosi od jednego do dwóch miesięcy max.

    Jeśli te wszystkie czynności nie pomogą, to może mieć jakąś nieszczelność, uszczelniacze, łącznik.
  • Level 24  
    Ile ma już lat? Uszczelniacze wału, styk cylindra z dołem, uszkodzony łącznik gumowy gaźnik-cylinder pęknięty wężyk w zbiorniku. Posprawdzaj to.
  • Level 10  
    Przyczyną był uszkodzony gaźnik. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe dorwałem identyczny i z nim kosa nie do poznania :)
    Dzięki za pomoc.