Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podkaszarka Stihl FS-38 - brak wysokich obrotów

16 Mar 2012 19:27 11960 5
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam problem z podkaszarką spalinową Stihl Fs-38, mianowicie brakuje jej wysokich obrotów. Na wolnych pracuje równo, ale gdy wcisnę gaz i zaczyna wkręcać się na obroty - gaśnie. Wymieniłem w gaźniku membrany, zaworek iglicowy, gaźnik przeczyszczony, filtr paliwa sprawdzony - w porządku, filtr powietrza w porządku. Regulacja śrubą H nie daje żadnych efektów, silnik praktycznie nie reaguje na nią. Zastanawiam się czy problem może być związany z pompką, bo zauważyłem że czasami przy próbie pompowania ta przezroczysta gumka zasysa powietrze a nie paliwo.
    Czekam na wasze sugestie.
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam
    kompak
  • Poziom 27  
    Pompkę sprawdzisz zdejmując przewód idący z gaźnika do pompki i zatkaj go (zdejmij z pompki). Wtedy paliwo nie będzie płynąć przez pompkę i zostanie więcej w gaźniku.
    Ja jednak bym się skłaniał ku tłumikowi, jest to częsta przyczyna nie wchodzenia kos na obroty, odkręć go, sprawdź okno wylotowe w cylindrze, może być zabite nagarem, i najprościej ustami dmuchnij w tłumik czy ma lekki przepływ powietrza (tylko wcześniej wytrzyj bo będziesz miał nagar na ustach :) ) Jeśli tłumik będzie mało drożny, możesz go wymienić, lub powiercić otworki wiertłem 3 mm, będzie głośniejsza, ale będzie działać, trzeba pamiętać tylko o wydmuchaniu wszystkich wiórów, bo jakiś może dostać się do silnika i będzie źle.
  • Poziom 9  
    Tłumik drożny, czysty, przedmuchałem, idzie lekko.
    Co do pompki, to jest ona zintegrowana z gaźnikiem, więc nie mogę połączyć bezpośrednio. Czy możliwe, że uszkodzone jest coś w tej pompce? Jak ona właściwie działa? Mam wrażenie, że gdzieś w okolicy tej gumki do pompowania dostaje fałszywe powietrze. Na zimnym silniku rozruch jest dość trudny.
    Czekam na dalsze podpowiedzi.
    Z góry dzięki
    kompak
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Rozbierz jeszcze raz gaźnik. Coś przeoczyłeś. Wykręć śrubę h i otwór psiuknij wd 40, zwróć przy tym uwagę czy wd wydostaje się dyszą główną i otworem w gaźniku. Bo może jest przytkany.

    kompak napisał:
    filtr paliwa sprawdzony - w porządku


    Ale czy na pewno ?.

    Świeca zmieniana?

    Paliwo świeże? Karencja na benzynę z olejem wynosi od jednego do dwóch miesięcy max.

    Jeśli te wszystkie czynności nie pomogą, to może mieć jakąś nieszczelność, uszczelniacze, łącznik.
  • Poziom 24  
    Ile ma już lat? Uszczelniacze wału, styk cylindra z dołem, uszkodzony łącznik gumowy gaźnik-cylinder pęknięty wężyk w zbiorniku. Posprawdzaj to.
  • Poziom 9  
    Przyczyną był uszkodzony gaźnik. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe dorwałem identyczny i z nim kosa nie do poznania :)
    Dzięki za pomoc.