Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka płyta indukcyjna na 400V

17 Mar 2012 03:08 21203 11
  • Poziom 2  
    Witam

W nowym mieszkaniu do podłączenia płyty jest instalacja trójfazowa 400V.
    Nie znam się i nie mogę za wiele takich płyt znaleźć.
    Można by rzec, że się takich nie produkuje. Nie wiem o co chodzi.
    Szukam płyty indukcyjnej z 4 palnikami o łącznej mocy 7200-7400W.
    Najlepiej jakby miała funkcję booster oraz timer osobne na różnych palnikach.
    Zakres cenowy max 2000.

Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 20  
    Witam

Większość płyt indukcyjnych produkowana jest na 230V, co przy mocach rzędu 7kW daje 30A.
    Producenci zakładają niski współczynnik wykorzystania i jednoczesności. Nikt nie odpala 4 fajerek na pełną moc i nie utrzymuje jej długo. Ale sporadycznie zabezpieczenie B16 może wywalać

Osobiście przy tych mocach polecam 3 fazy. Są takie płyty, wystarczy poszukać
    http://www.neo24.pl/plyta-grzejna-mastercook-i4de64s.html
  • Poziom 18  
    Niektóre płyty maja możliwość podłączenia na 230V jak i na 400V, tj. 2 pola pod jedna fazę i 2 pod drugą. Wiem, że Amica na pewno takiej opcji nie ma. Są tylko na 230 i producent zastrzega, że pola mogą w pełni nie grzać pełną mocą. Teka ma płyty na 2 fazy. Najczęściej spotykane płyty na 400V są w zestawach z piekarnikiem. Wtedy cały zestaw jest na 3 fazy, bo piekarniki zazwyczaj mamy 1-fazowe.
  • Poziom 2  
    Chodzi o to, że płyty szukam już od dłuższego czasu.
    Dlatego zdecydowałem się prosić o pomoc.
    W większości sklepów i porównywarek, nie ma możliwości szukania po napięciu.
    A przeglądanie kilkuset urządzeń jest bardzo czasochłonne i nudne.

Byłem wczoraj w dwóch większych marketach.
    Media Markt i Euro RTV AGD.

Pytanie jakie zadawałem to dobra płyta indukcyjna do 2 tyś.